Powerforum http://powerforum.dk/ |
|
FIA's 2006 F1 Reglement til dem der overvejer at bygge en F1 http://powerforum.dk/viewtopic.php?f=25&t=20648 |
Side 1 af 1 |
Forfatter: | ae86 [ 20 jun 2008, 15:49 ] |
Titel: | FIA's 2006 F1 Reglement til dem der overvejer at bygge en F1 |
Dog kun deres 2006 reglement (2,4L V8)... men der står da lidt interessant http://www.fia.com/resources/documents/1603301296__2006_F1_TECHNICAL_REGULATIONS.pdf |
Forfatter: | ae86 [ 20 jun 2008, 15:54 ] |
Titel: | |
http://www.fia.com/en-GB/sport/regulations/Pages/FIAFormulaOneWorldChampionship.aspx Her er følgende: 2008 International Sporting Code - published on 20.12.2007, application from 01.01.2008 2008 Sporting Regulations - published on: 19.05.2008 2008 Technical Regulations - published on: 22.02.2008 2009 Technical Regulations - published on: 22.12.2006 2007 Sporting Regulations - published on: 13.07.2007 2007 Technical Regulations - published on: 06.03.2007 2006 Sporting Regulations - published on: 12.07.2006 2006 Technical Regulations - published on: 15.12.2005 Appendix H - Recommendations for the supervision of the road and emergency services - published on: 09.04.2008 Appendix L -International Drivers' licences, medical examinations, driver's equipment and conduct - 09.04.2008 Appendix O - Procedures for the Recognition of Motor Racing Circuits - published on: 09.04.2008 General Prescriptions |
Forfatter: | kristoffer [ 20 jun 2008, 16:37 ] |
Titel: | |
hvis jeg havde penge og lyst til at bygge en F1, ville jeg nok ikke bruge 2006 regulativet |
Forfatter: | ae86 [ 20 jun 2008, 17:06 ] |
Titel: | |
kristoffer skrev: hvis jeg havde penge og lyst til at bygge en F1, ville jeg nok ikke bruge 2006 regulativet
Det var taget som et udgangspunkt ... jeg faldt først over de nye bagefter Nu tvivler jeg på at der sidder en der virkelig kommer til at bruge et af dem.. og derfor er det vel ligegyldigt hvilket et af dem man kikker i, men ikke desto minder giver det lidt indblik i teknikken bagved sporten |
Forfatter: | Witz [ 20 jun 2008, 20:56 ] |
Titel: | |
synes måske bare at det er en skam at maximal omdrejningstal på krumtappen er 19.000rpm samt variable ventil styring er forbudt. Men jeg ville gerne se hvis man tillader trykladning igen i F1.. |
Forfatter: | ae86 [ 20 jun 2008, 21:26 ] |
Titel: | |
Ja det der med at de mere eller mindre alle sammen køre med samme motor og motorstyring tager lidt at den cutting-edge- super hi-tech- eksklusivitet som engentligt er det der i mine øjne er F1 .. En klasse hvor man hele tiden presser nutidens teknologier til det yderste og indimellem må opfinde morgendagens ny teknik Det ender med at det bliver ligesom de Amerikanske Formel serier hvor der er et chassis og en motor at vælge imellem... ikke ligefrem en verden der fordre nye teknologier hvem ved måske er det Bernie Ecclestone aka Mr Burnes der forsøger at tjene lidt flere penge ps. ja tilbage til turbobilerne ... e.g. nyt reglemen 2009 max 1600 cc max alm 92 oktane benzin unlimited Boost unlimited RPM og motoren skal køre CAI (Controlled Auto Ignition) |
Side 1 af 1 | Alle tider er UTC + 1 time |
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group https://www.phpbb.com/ |