Powerforum
http://powerforum.dk/

DHB 2008 Reglement offentliggjort
http://powerforum.dk/viewtopic.php?f=25&t=19941
Side 1 af 5

Forfatter:  efterz [ 26 feb 2008, 11:53 ]
Titel:  DHB 2008 Reglement offentliggjort

Forlaget skal sq have ros for at have oppet sig i år, og komme med et endeligt reglement mere end én uge før arrangementet :up:


http://www.movingmedia.dk/vmax/dhb08.pdf

Forfatter:  lqs [ 26 feb 2008, 13:29 ]
Titel: 

stor ros for at være ude nu! KÆMPE FREMSKRIDT!! en del standard.... biler får brug for en ny brandstoftank. ingen breakout overhovedet? eller er det bare mig der er kommet for tidligt op?? MVH søren

Forfatter:  klyfax [ 26 feb 2008, 16:59 ]
Titel: 

Næ ser ik ud som om der er noget breakout. Men det er da også den komplette sikkerheds pakke man skal have ved tider under 10sek... Fatter dog ikke hvorfor brændhænme køredragt plus div. ik er krav ved under 10 sek...

Forfatter:  john 406 turbo [ 26 feb 2008, 18:37 ]
Titel: 

DHB har fået tilladelse til 7,5 sek. og jo der er krav på brandhæmmende køredragt ved tider under 10 sek.
Hvorfor det ikke står i det reglement ved jeg ikke.

John.

Forfatter:  klyfax [ 26 feb 2008, 19:42 ]
Titel: 

john 406 turbo skrev:
DHB har fået tilladelse til 7,5 sek. og jo der er krav på brandhæmmende køredragt ved tider under 10 sek.
Hvorfor det ikke står i det reglement ved jeg ikke.

John.


Hmm underligt at breakoutet ved 7.5 sek og det brandhæmmede tøj ik er skrevet på så... Endnu engang kommer der noget ud fra Benjamin som ik er gemmentænkt / læst ordenligt igennem...

Forfatter:  8v [ 26 feb 2008, 22:06 ]
Titel: 

12. Brændstof

Kun Benzin og Diesel er tilladt
(Helt eller delvist Methanol, Ethanol og Toluen mm.er forbudt)


Så hvis man møder op med Bio95 i tanken er man diskvalificeret :)

Forfatter:  HenrikGM [ 27 feb 2008, 07:34 ]
Titel: 

8v skrev:
12. Brændstof

Kun Benzin og Diesel er tilladt
(Helt eller delvist Methanol, Ethanol og Toluen mm.er forbudt)


Så hvis man møder op med Bio95 i tanken er man diskvalificeret :)


Forudsætter jo at nogen har tænkt sig at håndhæve reglen.

Tror der kommer biler med NITRO i tanken i år... ;-)

Forfatter:  luske [ 27 feb 2008, 07:52 ]
Titel: 

HenrikGM skrev:
Tror der kommer biler med NITRO i tanken i år... ;-)


den "farlige" eller den almindelige slags :mrgreen: http://www.nitro3000.dk/

MVH Luske

Forfatter:  Wildert [ 27 feb 2008, 10:15 ]
Titel: 

lqs skrev:
en del standard.... biler får brug for en ny brandstoftank.



Aaaah hva'? De fleste biler jeg kender af bare marginalt nyere dato, har fra fabrikken plastiktank under bilen - det opfylder normalt kravet om adskillelse mellem tank og kabine.

Af de lidt mere oldnordiske konstruktioner fra 70'erne, hvor tanken er indenfor karosseriet, er der oftest tale om biler af sedan-typen. Her er tanken oftest i bagagerummet. Her er det altså en smal sag at svejse 1 m3 karosseriplade i bagsædet og henover hattehylden for at lukke af. Alternativt lukke huller i den oprindelige konstruktion.

Hvis der er nogle lidt mere kreative konstruktioner derude, med andre hjulophæng og den slags, som har nødvendiggjort en anden tank, så er det klart at de kan være i problemer. Men på et projekt af den art kan jeg ikke have ondt af at man er nødt til at bestille en fuel cell.

Forfatter:  mh [ 27 feb 2008, 10:54 ]
Titel: 

Wildert skrev:
lqs skrev:
en del standard.... biler får brug for en ny brandstoftank.



Aaaah hva'? De fleste biler jeg kender af bare marginalt nyere dato, har fra fabrikken plastiktank under bilen - det opfylder normalt kravet om adskillelse mellem tank og kabine.

Af de lidt mere oldnordiske konstruktioner fra 70'erne, hvor tanken er indenfor karosseriet, er der oftest tale om biler af sedan-typen. Her er tanken oftest i bagagerummet. Her er det altså en smal sag at svejse 1 m3 karosseriplade i bagsædet og henover hattehylden for at lukke af. Alternativt lukke huller i den oprindelige konstruktion.

Hvis der er nogle lidt mere kreative konstruktioner derude, med andre hjulophæng og den slags, som har nødvendiggjort en anden tank, så er det klart at de kan være i problemer. Men på et projekt af den art kan jeg ikke have ondt af at man er nødt til at bestille en fuel cell.


Så hvis man tager en Jaguar XJS HE Coupe så kan man ikke komme blandt danmarks hurtigste biler hvis man tager den fra udstillingen og kører op til stregen fordi den er standart med benzintanken bag bagsædet... samme gælder Mercedes 500SEL ! ? !

Side 1 af 5 Alle tider er UTC + 1 time
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
https://www.phpbb.com/