Powerforum http://powerforum.dk/ |
|
Biler i havnen... http://powerforum.dk/viewtopic.php?f=25&t=18859 |
Side 1 af 2 |
Forfatter: | ae86 [ 24 aug 2007, 18:16 ] |
Titel: | Biler i havnen... |
****** Cut-inn moderator - Denne tråd stammer fra nedenstående emne som nu er delt i to http://www.powerforum.dk/viewtopic.php? ... 0f3dd6f43a ****** Niox skrev: Hej folk. Så den gal igen
Jeg har en ford escort 16v fra 92' som jeg indtil videre har været meget glad for. Men her den i løbet af den sidste tid har den givet lidt problemer som endte i at den slet ikke ville starte. Jeg har problemer med at finde ud af hvad helt præcist der er galt og håber der er en her der evt. kan hjælpe mig på rette spor. ............ Jeg kan da godt hjælpe dig lidt på rette spor.. Hvis du nu går ud foran din bil og stiller dig så du kikker ned på fronten af din bil, det er vigtigt at du ikke har åbnet motorklappen.. Det du skal kikke efter sidder centralt placeret imellem lygterne, et lille stykke ovenover kølerens placering oppe på selve klappen.. hvis du her ser en lille blå oval hvori der står F O R D har du fundet fejlen (i mange tilfælde kan man også checke efter om der står ford på bagklappen over en af baglygterne) og den eneste løsning på en så gennemgribende fejl er at få en ven til at hjælpe dig med at få fragtet bilen ned til den nærmeste havn og så, i ly af mørket, hjælpe dig med at få den skubbet i havnebassinet, hvis du har muligheden så brug en af de store havne hvor der kommer store færger og andre store fragt skibe da havnebassinget her generelt er noget dybere. Husk at fjerne nummerpladerne og slib eller skær stelnummeret ud af bilen, da det er en ford kan man som nem nødløsning bruge en dåseåbner.. derudover bør du have fjernet alle ejendele der kan spores tilbage til dig ..hvis du vil være ekstra grundig skal du bruge en 5L benzindunk med 5L 98 oktan eller et oktantal derover og hvis du er en hardcore bil junkie så skal det være højoktan og med bly og hvad du ellers kan finde af andre gode skadelige tilsætningsstoffer der er jo ingen grund til at spare eller tænke på miljøet når man har sat sig for at gøre det grundigt, dog bør jeg her fraråde at man, i et forsøg på at gøre det ekstra godt, fylder en 20L Jerrycan til før omtalte formål, da det er unødvendigt .. husk en lighter (og gerne en ekstra som backup, eventuelt en stomlighter). derudover skal du have en molotov cocktail med (brug google eller wikipedia for mere info omkring hvordan man konstruere en molotov coktail, dog vil jeg lige tilføje at man bør bruge glasflasker da en ½L sodervands plastflaske ikke egener sig særlig godt Bilens sæder gennemvædes med benzinen, benzintanken skal lige have et par huller, brug eventuelt et 7" søm og en god hammer så man er sikker på at tanken er tømt, da det ikke er særligt skægt at nærme sig den brændende bil igen for at få den rullet i havnen når dens benzintankt stadigt kan indeholde en god slat benzin.. herefter skal alle vinduer stilles på klem (ca mellem 15- 28 cm) og bilen antændes med den medbragte molotov coctail ..hvis du er i tvivl omkring teknikken hvormed en bil springes i luften, bør du se en af de udemærket instruktionsvideoer med Bruce Willis her kan nævnes hele rækken af Diehard filmene hvori der altid er et eller andet der bliver sprængt i luften eller "The Whole Nine Yards" med samme instruktør der netop viser molotov-coctail-på-bil metoden aka. mcpb metoden Herefter skal bilen brænde i en ca 15 minutter, eller til flammerner er nede i et niveau hvor man igen kan nærme sig bilen.. hvis man er bange for at politiet kommer og genere en mens man er i gang med at gøre en god gerning og retunere naturens resourcer fra den væmmelige ford, kan man være helt rolig.. de kommer ikke da de har travlt med at jagte sageløse fart"syndere" på landets motorveje og generelt er for bange til at færdes sådanne steder efter mørkets frembrud.. skulle man stadigt være usikker kan man smøre sig i ansigtet med en brun(lig) skocreme (evt skoringens nr.53 eller eccos nr 34) når så en politiman dukker op skal du bare råbe ukvemsord på gebrokken dansk efter ham så skal han nok stikke af.. Herefter kommer så den svære del og det er at få den brændende bil skubbet i vandet, her er det at en "lånebil" kan være meget brugbar til at hjælpe med at få skubbet ford'en i.. hvis man er bange for at den ikke vil synke ret hurtigt efter man har puffet den i, kan man eventuelt inden man sætter ild i den fylde den med et par havefliser lidt grus et par havenisser eller andet der kan veje den lidt ned.. men oftest er det ikke nødvendigt da en ford generelt er lidt overvægtig PS. Hvis man gerne vil spare lidt (benzin er ret dyr nu fortiden) kan man finde et par andre fortabte folk med ford'er og lave en gruppe løsning jeg er sikker på at man kan få en 5L til at strække til 3 biler hvis de stilles side om side og antændes Husk at checke vejrudsigten for regn og blæst og lad vær med at stille "bilen" i nærheden af andet letantændelig materiale eller bygninger og ellers rigtig god fornøgelse !! |
Forfatter: | Morten VJ [ 24 aug 2007, 18:53 ] |
Titel: | |
Ae 86 Den meget udførlige fremgangsmåde kan bruges på mange forskellige bil mærker. Og er egentlig riktig god, men hvad gør man så hvis havnen eller den lokale sø er ved at blive fyldt op?? Og egentlig blev den oprindelige spørger ikke særligt meget klogere af disse mange sætninger. Så læs venligst reglementet, og forsøg at overholde dette. Inden du slider dit tastatur op. MVH Morten |
Forfatter: | Niox [ 24 aug 2007, 19:57 ] |
Titel: | |
ae86 tak for tippet.. utroligt detajleret... |
Forfatter: | ae86 [ 24 aug 2007, 21:26 ] |
Titel: | |
Niox skrev: ae86 tak for tippet.. utroligt detajleret... Du er velkommen, det er rat at se at du ikke tager det alt for alvorligt Ellers en fin fejlbeskrivelse.. oftest er det næsten -> Min bil er død hvad fejler den ?? og så ellers ikke mere info.. MortenVJ skrev: Og egentlig blev den oprindelige spørger ikke særligt meget klogere af disse mange sætninger.
Så læs venligst reglementet, og forsøg at overholde dette. Inden du slider dit tastatur op. Hvad mener du med at han ikke blev meget klogere Ja ja det ved jeg godt Undskyld, jeg gik måske lige lidt i selvsving... Men det kan da være du skal lave det til en ny StickyPost "Hvordan man slipper af med sin Ford"... Just kiddin |
Forfatter: | mh [ 24 aug 2007, 23:54 ] |
Titel: | |
Man skal høre for meget bare fordi man er populær, problemet med at kører den i havnen er bare at den aldrig ville få vand på dækkene da den vil stå tørskoet på taget af en eller anden toyota som fylder fra havne bunden og til vandkanten... vandtemp. føleren sidder i thermostat huset for enden af topstykket den øverste af følerne er til boksen og den nederste er til uret (hvis det er magen til en mondeo hvilket jeg er rimeligt sikker på) ØD giveren plejer ikke at volde nogle problemer men hvis du ikke kan finde den sidder den på forsiden af motoren og peger ind i gearkassen... ja kig da lige rør og kabler for en sikkerheds skyld... |
Forfatter: | grydesvamp [ 25 aug 2007, 03:14 ] |
Titel: | Re: underligt problem |
ae86 skrev: Niox skrev: Hej folk. Så den gal igen Jeg har en ford escort 16v fra 92' som jeg indtil videre har været meget glad for. Men her den i løbet af den sidste tid har den givet lidt problemer som endte i at den slet ikke ville starte. Jeg har problemer med at finde ud af hvad helt præcist der er galt og håber der er en her der evt. kan hjælpe mig på rette spor. ............ Jeg kan da godt hjælpe dig lidt på rette spor.. Hvis du nu går ud foran din bil og stiller dig så du kikker ned på fronten af din bil, det er vigtigt at du ikke har åbnet motorklappen.. Det du skal kikke efter sidder centralt placeret imellem lygterne, et lille stykke ovenover kølerens placering oppe på selve klappen.. hvis du her ser en lille blå oval hvori der står F O R D har du fundet fejlen (i mange tilfælde kan man også checke efter om der står ford på bagklappen over en af baglygterne) og den eneste løsning på en så gennemgribende fejl er at få en ven til at hjælpe dig med at få fragtet bilen ned til den nærmeste havn og så, i ly af mørket, hjælpe dig med at få den skubbet i havnebassinet, hvis du har muligheden så brug en af de store havne hvor der kommer store færger og andre store fragt skibe da havnebassinget her generelt er noget dybere. Husk at fjerne nummerpladerne og slib eller skær stelnummeret ud af bilen, da det er en ford kan man som nem nødløsning bruge en dåseåbner.. derudover bør du have fjernet alle ejendele der kan spores tilbage til dig ..hvis du vil være ekstra grundig skal du bruge en 5L benzindunk med 5L 98 oktan eller et oktantal derover og hvis du er en hardcore bil junkie så skal det være højoktan og med bly og hvad du ellers kan finde af andre gode skadelige tilsætningsstoffer der er jo ingen grund til at spare eller tænke på miljøet når man har sat sig for at gøre det grundigt, dog bør jeg her fraråde at man, i et forsøg på at gøre det ekstra godt, fylder en 20L Jerrycan til før omtalte formål, da det er unødvendigt .. husk en lighter (og gerne en ekstra som backup, eventuelt en stomlighter). derudover skal du have en molotov cocktail med (brug google eller wikipedia for mere info omkring hvordan man konstruere en molotov coktail, dog vil jeg lige tilføje at man bør bruge glasflasker da en ½L sodervands plastflaske ikke egener sig særlig godt Bilens sæder gennemvædes med benzinen, benzintanken skal lige have et par huller, brug eventuelt et 7" søm og en god hammer så man er sikker på at tanken er tømt, da det ikke er særligt skægt at nærme sig den brændende bil igen for at få den rullet i havnen når dens benzintankt stadigt kan indeholde en god slat benzin.. herefter skal alle vinduer stilles på klem (ca mellem 15- 28 cm) og bilen antændes med den medbragte molotov coctail ..hvis du er i tvivl omkring teknikken hvormed en bil springes i luften, bør du se en af de udemærket instruktionsvideoer med Bruce Willis her kan nævnes hele rækken af Diehard filmene hvori der altid er et eller andet der bliver sprængt i luften eller "The Whole Nine Yards" med samme instruktør der netop viser molotov-coctail-på-bil metoden aka. mcpb metoden Herefter skal bilen brænde i en ca 15 minutter, eller til flammerner er nede i et niveau hvor man igen kan nærme sig bilen.. hvis man er bange for at politiet kommer og genere en mens man er i gang med at gøre en god gerning og retunere naturens resourcer fra den væmmelige ford, kan man være helt rolig.. de kommer ikke da de har travlt med at jagte sageløse fart"syndere" på landets motorveje og generelt er for bange til at færdes sådanne steder efter mørkets frembrud.. skulle man stadigt være usikker kan man smøre sig i ansigtet med en brun(lig) skocreme (evt skoringens nr.53 eller eccos nr 34) når så en politiman dukker op skal du bare råbe ukvemsord på gebrokken dansk efter ham så skal han nok stikke af.. Herefter kommer så den svære del og det er at få den brændende bil skubbet i vandet, her er det at en "lånebil" kan være meget brugbar til at hjælpe med at få skubbet ford'en i.. hvis man er bange for at den ikke vil synke ret hurtigt efter man har puffet den i, kan man eventuelt inden man sætter ild i den fylde den med et par havefliser lidt grus et par havenisser eller andet der kan veje den lidt ned.. men oftest er det ikke nødvendigt da en ford generelt er lidt overvægtig PS. Hvis man gerne vil spare lidt (benzin er ret dyr nu fortiden) kan man finde et par andre fortabte folk med ford'er og lave en gruppe løsning jeg er sikker på at man kan få en 5L til at strække til 3 biler hvis de stilles side om side og antændes Husk at checke vejrudsigten for regn og blæst og lad vær med at stille "bilen" i nærheden af andet letantændelig materiale eller bygninger og ellers rigtig god fornøgelse !! en stor gummiged med 2-i-1 skovl kan godt bruges i mangel på en havn og benzin! resten klarer skrotmanden tilbage til tropic : har før været udsat for at ledningerne var knækket af i toppen af føleren (ot giveren) senest på en golf 3 vr6. |
Forfatter: | møffe [ 25 aug 2007, 08:18 ] |
Titel: | Re: underligt problem |
ae86 skrev: Niox skrev: Hej folk. Så den gal igen Jeg har en ford escort 16v fra 92' som jeg indtil videre har været meget glad for. Men her den i løbet af den sidste tid har den givet lidt problemer som endte i at den slet ikke ville starte. Jeg har problemer med at finde ud af hvad helt præcist der er galt og håber der er en her der evt. kan hjælpe mig på rette spor. ............ Jeg kan da godt hjælpe dig lidt på rette spor.. Hvis du nu går ud foran din bil og stiller dig så du kikker ned på fronten af din bil, det er vigtigt at du ikke har åbnet motorklappen.. Det du skal kikke efter sidder centralt placeret imellem lygterne, et lille stykke ovenover kølerens placering oppe på selve klappen.. hvis du her ser en lille blå oval hvori der står F O R D har du fundet fejlen (i mange tilfælde kan man også checke efter om der står ford på bagklappen over en af baglygterne) og den eneste løsning på en så gennemgribende fejl er at få en ven til at hjælpe dig med at få fragtet bilen ned til den nærmeste havn og så, i ly af mørket, hjælpe dig med at få den skubbet i havnebassinet, hvis du har muligheden så brug en af de store havne hvor der kommer store færger og andre store fragt skibe da havnebassinget her generelt er noget dybere. Husk at fjerne nummerpladerne og slib eller skær stelnummeret ud af bilen, da det er en ford kan man som nem nødløsning bruge en dåseåbner.. derudover bør du have fjernet alle ejendele der kan spores tilbage til dig ..hvis du vil være ekstra grundig skal du bruge en 5L benzindunk med 5L 98 oktan eller et oktantal derover og hvis du er en hardcore bil junkie så skal det være højoktan og med bly og hvad du ellers kan finde af andre gode skadelige tilsætningsstoffer der er jo ingen grund til at spare eller tænke på miljøet når man har sat sig for at gøre det grundigt, dog bør jeg her fraråde at man, i et forsøg på at gøre det ekstra godt, fylder en 20L Jerrycan til før omtalte formål, da det er unødvendigt .. husk en lighter (og gerne en ekstra som backup, eventuelt en stomlighter). derudover skal du have en molotov cocktail med (brug google eller wikipedia for mere info omkring hvordan man konstruere en molotov coktail, dog vil jeg lige tilføje at man bør bruge glasflasker da en ½L sodervands plastflaske ikke egener sig særlig godt Bilens sæder gennemvædes med benzinen, benzintanken skal lige have et par huller, brug eventuelt et 7" søm og en god hammer så man er sikker på at tanken er tømt, da det ikke er særligt skægt at nærme sig den brændende bil igen for at få den rullet i havnen når dens benzintankt stadigt kan indeholde en god slat benzin.. herefter skal alle vinduer stilles på klem (ca mellem 15- 28 cm) og bilen antændes med den medbragte molotov coctail ..hvis du er i tvivl omkring teknikken hvormed en bil springes i luften, bør du se en af de udemærket instruktionsvideoer med Bruce Willis her kan nævnes hele rækken af Diehard filmene hvori der altid er et eller andet der bliver sprængt i luften eller "The Whole Nine Yards" med samme instruktør der netop viser molotov-coctail-på-bil metoden aka. mcpb metoden Herefter skal bilen brænde i en ca 15 minutter, eller til flammerner er nede i et niveau hvor man igen kan nærme sig bilen.. hvis man er bange for at politiet kommer og genere en mens man er i gang med at gøre en god gerning og retunere naturens resourcer fra den væmmelige ford, kan man være helt rolig.. de kommer ikke da de har travlt med at jagte sageløse fart"syndere" på landets motorveje og generelt er for bange til at færdes sådanne steder efter mørkets frembrud.. skulle man stadigt være usikker kan man smøre sig i ansigtet med en brun(lig) skocreme (evt skoringens nr.53 eller eccos nr 34) når så en politiman dukker op skal du bare råbe ukvemsord på gebrokken dansk efter ham så skal han nok stikke af.. Herefter kommer så den svære del og det er at få den brændende bil skubbet i vandet, her er det at en "lånebil" kan være meget brugbar til at hjælpe med at få skubbet ford'en i.. hvis man er bange for at den ikke vil synke ret hurtigt efter man har puffet den i, kan man eventuelt inden man sætter ild i den fylde den med et par havefliser lidt grus et par havenisser eller andet der kan veje den lidt ned.. men oftest er det ikke nødvendigt da en ford generelt er lidt overvægtig PS. Hvis man gerne vil spare lidt (benzin er ret dyr nu fortiden) kan man finde et par andre fortabte folk med ford'er og lave en gruppe løsning jeg er sikker på at man kan få en 5L til at strække til 3 biler hvis de stilles side om side og antændes Husk at checke vejrudsigten for regn og blæst og lad vær med at stille "bilen" i nærheden af andet letantændelig materiale eller bygninger og ellers rigtig god fornøgelse !! om den er ødelagt.. ja det klarede japanerne fra fabrikken med deres sindsyge trang til kedelige sjælløse biler uden det mindste gram køreglæde i karossen. om det er en holdbar bil... nææ man vil bare ikke bruge en toyota pga hver gang den er inde for at blive lavet så koster det et flexlån i banken. og det er nok der for at folk køre ford. den kan bruges, og man vil bruge den pga glæden ved at køre den+ at når så endelig regningen kommer så kan det betales for alm opsparede penge. men ellers så spørger jeg da min far næste gang om hvad han syntes om at skifte en generator på hans hiace der koster 7500 uden arbejdsløn! og den har ikke kørt 200k endnu.. og det var ikke fejlen ved bilen. men de skulle jo starte et sted. |
Forfatter: | ae86 [ 25 aug 2007, 10:25 ] |
Titel: | Re: underligt problem |
møffe skrev: sjov som toyota folk skal gøre det mere besværligt end det er. her ovre i det midtjyske er det meget nemmer at bortskaffe en toyota det er bare at sælge den til den 1. kebabber der kommer forbi, billigt naturligtvis man er jo hans VEEEN. og så vente 5 min til den kommere farende forbi med hele T-hansens vare katalog klistret på hele bilen. 5min senere kommer den forbi igen og lugter fælt af pizza. nemt og bekvemt er sådan en bil blevet destrueret.
om den er ødelagt.. ja det klarede japanerne fra fabrikken med deres sindsyge trang til kedelige sjælløse biler uden det mindste gram køreglæde i karossen. om det er en holdbar bil... nææ man vil bare ikke bruge en toyota pga hver gang den er inde for at blive lavet så koster det et flexlån i banken. og det er nok der for at folk køre ford. den kan bruges, og man vil bruge den pga glæden ved at køre den+ at når så endelig regningen kommer så kan det betales for alm opsparede penge. men ellers så spørger jeg da min far næste gang om hvad han syntes om at skifte en generator på hans hiace der koster 7500 uden arbejdsløn! og den har ikke kørt 200k endnu.. og det var ikke fejlen ved bilen. men de skulle jo starte et sted. Vil bare lige slå fast at jeg absolut ikke er Toyota fanboy... Faktisk er de omtrent på "højde" (omkring bunden) med Ford på min liste.. Toyota og Ford har meget få biler der, hvis man er meget flinke, kan kategoriseres som lunken og stort set ingen der kan kaldes hotte.. Begge har få biler der har lidt potentiale til at blive interessante, og hvis du hentyder til mit brugernavn og derfra konkludere at jeg er Toyfan så ejer jeg ikke en Toyota Corolla men en AE86'er .. På samme måde som en RUF eller en 9ff ikke er en Porsche @Nixon Er der noget nyt ... |
Forfatter: | møffe [ 25 aug 2007, 10:37 ] |
Titel: | Re: underligt problem |
ae86 skrev: møffe skrev: sjov som toyota folk skal gøre det mere besværligt end det er. her ovre i det midtjyske er det meget nemmer at bortskaffe en toyota det er bare at sælge den til den 1. kebabber der kommer forbi, billigt naturligtvis man er jo hans VEEEN. og så vente 5 min til den kommere farende forbi med hele T-hansens vare katalog klistret på hele bilen. 5min senere kommer den forbi igen og lugter fælt af pizza. nemt og bekvemt er sådan en bil blevet destrueret. om den er ødelagt.. ja det klarede japanerne fra fabrikken med deres sindsyge trang til kedelige sjælløse biler uden det mindste gram køreglæde i karossen. om det er en holdbar bil... nææ man vil bare ikke bruge en toyota pga hver gang den er inde for at blive lavet så koster det et flexlån i banken. og det er nok der for at folk køre ford. den kan bruges, og man vil bruge den pga glæden ved at køre den+ at når så endelig regningen kommer så kan det betales for alm opsparede penge. men ellers så spørger jeg da min far næste gang om hvad han syntes om at skifte en generator på hans hiace der koster 7500 uden arbejdsløn! og den har ikke kørt 200k endnu.. og det var ikke fejlen ved bilen. men de skulle jo starte et sted. Vil bare lige slå fast at jeg absolut ikke er Toyota fanboy... Faktisk er de omtrent på "højde" (omkring bunden) med Ford på min liste.. Toyota og Ford har meget få biler der, hvis man er meget flinke, kan kategoriseres som lunken og stort set ingen der kan kaldes hotte.. Begge har få biler der har lidt potentiale til at blive interessante, og hvis du hentyder til mit brugernavn og derfra konkludere at jeg er Toyfan så ejer jeg ikke en Toyota Corolla men en AE86'er .. På samme måde som en RUF eller en 9ff ikke er en Porsche @Nixon Er der noget nyt ... |
Forfatter: | Morten VJ [ 25 aug 2007, 11:43 ] |
Titel: | |
Emnet er blevet låst midlertidig, eller måske permanent. Det kommer lidt an på om jeg får tid til at rydde op i det. Grunden er vi har nogen retningslinier, som skal overholdes. Offtopic er hoved grunden, det oprindelige spørgsmål har intet med den drejning af ford vs. toyta som diskussionen tog. Den slags diskussioner skal holdes i kaffestuen. MVH Morten |
Side 1 af 2 | Alle tider er UTC + 1 time |
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group https://www.phpbb.com/ |