Powerforum http://powerforum.dk/ |
|
mit uhæld ved danish street nationals http://powerforum.dk/viewtopic.php?f=25&t=18361 |
Side 1 af 2 |
Forfatter: | FALFA [ 29 maj 2007, 22:02 ] |
Titel: | mit uhæld ved danish street nationals |
Da jeg til danish street nationals den 26/5 satsede lidt for hårdt på en lidt for fugtig bane og derved smadrede min chevrolet 1955 søger jeg en ny / brugt højre bagskærm. og den flipfront som boble ikke længre køre med , den var for år tilbage tilsalg ved et stumpemarked nede hos roskilde abc (mener den er gul), eller blodt en anden glasfiber flipfront, samtidigt vil jeg sige tak til Erik (E.T.) Jørgensen, for hjælp med hjemtransport. og til ACC medlemmet (ved ikke hvad han hed) der opfordrede til indsamlingen og til alle dem der enten gav en skilling eller bare kom med et trøstende ord eller en kvik bemærkning. jeg er kommet mig over den værste ærgelse og er nublodt interaseret i at få bilen på gaden igen i en fart. eneste lyspungt var da at jeg fik sat en (efter min egen opfattelse) rigtigt god tid på 7.404 og 60 fod på 1.66 min datalog viste 0-100 på 3,9 sek falfa-@hotmail.com eller ring 20872418 |
Forfatter: | cb [ 29 maj 2007, 22:26 ] |
Titel: | |
trist udfald |
Forfatter: | Staalanden [ 29 maj 2007, 22:47 ] |
Titel: | |
Ja det var godt nok trist at du røg rundt med den derovre. Gav også et meget pænt brag som kunne høres helt nede bagved. Det var sgu rart at se så mange der var henne og smide i kassen. Blev rammen slået meget skæv, eller var det kun lige i enderne? |
Forfatter: | kadettcqp [ 30 maj 2007, 07:21 ] |
Titel: | |
Det var et trist syn at det gik galt på Meca, men det er jo desværre den risiko man løber til sådan nogle arrangementer. Men du tog det sgu med godt mod syntes jeg. Her er en højre bagskærm, men du mangler jo muligvis også den del af den ind mod bagklappen, så ved ikke hvor står hjælp det er: http://cgi.ebay.com/ebaymotors/1955-55- ... dZViewItem Men der står shipping worldwide. Ellers var dem her måske en mulighed: http://www.auto-body-part.com/55_57_che ... panels.htm Ellers har du kontaktet Carsten Trimmo og hørt om han måske har noget? Med hensyn til den front kan det være at de her kan hjælpe. Ellers tyder det på at de kan lave en hel bil til dig i glasfiber hvis det skulle være. http://www.fastglass55.com/ |
Forfatter: | lqs [ 02 jun 2007, 03:10 ] |
Titel: | |
for det første, tillykke med at der ingen personskade var. for det andet dejligt at høre du allerede er på vej op på cyklen/ ind i streetrace igen. synes det er fedt du selv ligger bileder mm ind her. har du eller nogen andre gjort sig nogen tanker om hvordan det her kunne være gået.... på en eller anden lille flyveplads eller sågar på gaden! evt en komentar i tråden om 10sek bil i dk (hvor kan/bør de køre) MVH søren PS. endnu engang tillykke med du tydeligvis IKKE har tabt modet. |
Forfatter: | møffe [ 02 jun 2007, 09:59 ] |
Titel: | |
lqs skrev: har du eller nogen andre gjort sig nogen tanker om hvordan det her kunne være gået.... på en eller anden lille flyveplads eller sågar på gaden! evt en komentar i tråden om 10sek bil i dk (hvor kan/bør de køre) MVH søren PS. endnu engang tillykke med du tydeligvis IKKE har tabt modet.
er det ikke en lidt flad bemærkning, lidt ala. HVAD SAGDE JEG. nu var jeg ikke til det arrangement hvor det skete. men mon ikke der var en del biler der forlod start uden problemer. og mon ikke at man kan sige at dette uheld står får så lille en procent af over det samlede antal kørsler at det ikk er nok til at tegne fanden på væggen over det, men jo der kunne da være sket andre ting på andre steder. feks var dte på en lille landingsbane, ja så kunne det være at der ikke havde været buler i bilen. og den kun skulle gøres ren for græs. (jeg ved udemærket hvor du vil hen af, der kunne være alvorlige personskade. men vi er vist tilbage til glasset halvt fuldt/tom)men hvis vi ud fra et uheld skal bruge det som begrundelse i en anden debat så er det bare fordi at skoene strammer. ingen tvivl om at der kunne være forskellige udfald på andre steder. men hvis vi på grundlag af disse billeder skal bruge det som advarsel til alle så er det en lidt for tynd en begrundelse. det er jo ikke noget der sker hver gang en bil forlader start. |
Forfatter: | klyfax [ 02 jun 2007, 10:15 ] |
Titel: | |
møffe skrev: lqs skrev: har du eller nogen andre gjort sig nogen tanker om hvordan det her kunne være gået.... på en eller anden lille flyveplads eller sågar på gaden! evt en komentar i tråden om 10sek bil i dk (hvor kan/bør de køre) MVH søren PS. endnu engang tillykke med du tydeligvis IKKE har tabt modet. er det ikke en lidt flad bemærkning, lidt ala. HVAD SAGDE JEG. nu var jeg ikke til det arrangement hvor det skete. men mon ikke der var en del bilder der forlod start uden problemer. og mon ikke at man kan sige at dette uheld står får så lille en procent af over det samlede antal kørsler at det ikk er nok til at tegne fanden på væggen over det, men jo der kunne da være sket andre ting på andre steder. feks var dte på en lille landingsbane, ja så kunne det være at der ikke havde været buler i bilen. og den kun skulle gøres ren for græs. (jeg ved udemærket hvor du vil hen af, der kunne være alvorlige personskade. men vi er vist tilbage til glasset halvt fuldt/tom)men hvis vi ud fra et uheld skal bruge det som begrundelse i en anden debat så er det bare fordi at skoene strammer. ingen tvivl om at der kunne være forskellige udfald på andre steder. men hvis vi på grundlag af disse billeder skal bruge det som advarsel til alle så er det en lidt for tynd en begrundelse. det er jo ikke noget der sker hver gang en bil forlader start. Helt enig, og hvis banen er fugtig, er det så ik dommerens opgave at stoppe løbet? På de billedere der ser banen ik bare fugtig ud, men VÅD. |
Forfatter: | Wildert [ 02 jun 2007, 18:18 ] |
Titel: | |
Mon ikke bare LQS hintede til at det er et meget godt eksempel på at streetracerne er NØDT til at tage DASU's regler alvorligt. De er IKKE for stramme eller alt muligt andet... Heldigvis går det normalt godt, men jeg synes da at streetracerne skulle indtage den holdning at hellere en masse forholdsregler og der så ikke sker nogen noget de gange hvor det går galt med bilerne, end at man "chancer den" og det så på et tidspunkt koster førlighed eller liv. Jeg synes i hvert fald at det andet er noget egoisteri. |
Forfatter: | møffe [ 02 jun 2007, 20:05 ] |
Titel: | |
Wildert skrev: Mon ikke bare LQS hintede til at det er et meget godt eksempel på at streetracerne er NØDT til at tage DASU's regler alvorligt. De er IKKE for stramme eller alt muligt andet...
Heldigvis går det normalt godt, men jeg synes da at streetracerne skulle indtage den holdning at hellere en masse forholdsregler og der så ikke sker nogen noget de gange hvor det går galt med bilerne, end at man "chancer den" og det så på et tidspunkt koster førlighed eller liv. Jeg synes i hvert fald at det andet er noget egoisteri. ja det er ikke for at ødelægge tråden. men jeg syntes generalt at sikkerheden i de biler jeg kender og ser på en Qmile er ret okay. (eneste farisær var en madamblå sierra med mange hk ) godt nok har de fleste ikke bur indbygget. men hvis man feks tager min sierra. den er fra fabrikken udstyret med en std max hastighed på 240km/t så burde den vel også være forsvarelig at køre 180km/t som slut hastighed på en Qmile! om der skal mere sikkerhed i bilen. tjaa hvornår er det nok hvis std udstyr ikke er nok? kik feks på Tom Kristensens sidste uheld. det var i en super godt udstyret bil men manden kom stadig til skade. var der udstyr nok eller for lidt? eller er bilerne blevet for kraftige til DTM? og det er det som er humlen i mine øjne, hvornår er der nok udstyr på en Qmile? er bur nok hvis airbags,hjælm,H-seler etc ikke er nok? |
Forfatter: | Wildert [ 02 jun 2007, 21:10 ] |
Titel: | |
møffe skrev: ja det er ikke for at ødelægge tråden. men jeg syntes generalt at sikkerheden i de biler jeg kender og ser på en Qmile er ret okay. (eneste farisær var en madamblå sierra med mange hk ) godt nok har de fleste ikke bur indbygget. men hvis man feks tager min sierra. den er fra fabrikken udstyret med en std max hastighed på 240km/t så burde den vel også være forsvarelig at køre 180km/t som slut hastighed på en Qmile! Interessant argument... du mener altså at den brug du ser til motorsport kan sammenlignes med daglig brug i trafikken? Altså hvis den holder, så har du selvfølgeligt ret - men jeg er ikke just enig... Citat: om der skal mere sikkerhed i bilen. tjaa hvornår er det nok hvis std udstyr ikke er nok? kik feks på Tom Kristensens sidste uheld. det var i en super godt udstyret bil men manden kom stadig til skade. var der udstyr nok eller for lidt? eller er bilerne blevet for kraftige til DTM? og det er det som er humlen i mine øjne, hvornår er der nok udstyr på en Qmile? er bur nok hvis airbags,hjælm,H-seler etc ikke er nok?
Nåh men så lad os da bare allesammen køre rundt i nogle sæbekassebiler - det kan jo være ligemeget? Det kan da godt være at Tom kom til skade trods bur i hoved og røv osv. - men har du overhovedet overvejet hvad der ville være sket uden?!? |
Side 1 af 2 | Alle tider er UTC + 1 time |
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group https://www.phpbb.com/ |