Powerforum http://powerforum.dk/ |
|
elektrisk vaccumforstærker http://powerforum.dk/viewtopic.php?f=25&t=18121 |
Side 1 af 2 |
Forfatter: | møffe [ 25 apr 2007, 17:04 ] |
Titel: | elektrisk vaccumforstærker |
jeg mener at læste engang at man kunne finde en elektrisk vaccum pumpe til bremserne. hvilke biler sidder sådanne på hvis det er husket rigtigt? |
Forfatter: | Mads B (dk) [ 25 apr 2007, 17:09 ] |
Titel: | |
På mange diesel biler sidder den på generatoren.... men det bliver den selvfølgelig ikke elektrisk af |
Forfatter: | Morten VJ [ 25 apr 2007, 18:09 ] |
Titel: | |
Jeg har set en elektrisk servopumpe, og en hydraulisk bremseforstærker. Men aldrig en elektrisk vacumpumpe, medmindre det var til en cruisecontrol. MVH Morten |
Forfatter: | klyfax [ 25 apr 2007, 18:40 ] |
Titel: | |
Elektriske vakum pumper sidder i meget. Bla. ved arbejde med AC bruger man vakum pumper. Men som regelt i 220 volt. Ring til en lille lokal ophugger, eller måske www.motorimport.dk Måske de har set det sidde på en bil... |
Forfatter: | møffe [ 25 apr 2007, 21:58 ] |
Titel: | |
ja forklaringen er at det er pga jeg er ved at montere spjælde på min sierra(4stk på en dohc motor) og hvis nu det IKKE virker at tage vaccum fra cyl 1 og 4 så var det rart at have noget i baghånden. ellers er vi ude i at jeg skal montere ABS. |
Forfatter: | zky [ 25 apr 2007, 22:15 ] |
Titel: | |
så find en generator med vaccumpumpe på, det er da en nem og god løsning |
Forfatter: | Morten VJ [ 26 apr 2007, 07:08 ] |
Titel: | |
møffe skrev: ja forklaringen er at det er pga jeg er ved at montere spjælde på min sierra(4stk på en dohc motor) og hvis nu det IKKE virker at tage vaccum fra cyl 1 og 4 så var det rart at have noget i baghånden. ellers er vi ude i at jeg skal montere ABS.
Jeg kan ikke se det bør blive et problem, medmindre du venster fods bremser konstant, med fuldt åbent gasspjæld. Under normale forhold så har man sluppet speederen og motorbremser, samtidig med at man bruger bremsen. Og hvis man bruger generator-vacumpumpe løsningen fra en diesel. Så bør man nok se lidt på maks omdrejningerne på diesel generatoren. Og geare ned for ellers er der en stor chanche for at det splitter sig selv ad. MVH Morten |
Forfatter: | Wildert [ 26 apr 2007, 07:54 ] |
Titel: | |
Jeg har på en gammel Opel kørt med vakuum kun fra en cylinder - det var såmænd nok... Så burde det også være fra 2. Med mindre du kører med et eller andet fuldstændig grotesk knast-setup som totalt tager pusten/vakuumet ud af motoren . |
Forfatter: | møffe [ 26 apr 2007, 18:47 ] |
Titel: | |
Wildert skrev: Jeg har på en gammel Opel kørt med vakuum kun fra en cylinder - det var såmænd nok...
Så burde det også være fra 2. Med mindre du kører med et eller andet fuldstændig grotesk knast-setup som totalt tager pusten/vakuumet ud af motoren . jamen super. så er jeg meget mindre nervøs for når den skal startes op igen. spjældne er fra en toyota 20V og jeg genbruger de 2huller i cyl 1 og 4. men det er jo altid godt at være forberedt på det værste.. men igen TAK. |
Forfatter: | Wankel [ 26 apr 2007, 20:02 ] |
Titel: | |
Ombyg systemet til et Citroén pumpe system |
Side 1 af 2 | Alle tider er UTC + 1 time |
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group https://www.phpbb.com/ |