Powerforum http://powerforum.dk/ |
|
Turbo og V8 er vist vejen frem http://powerforum.dk/viewtopic.php?f=25&t=17255 |
Side 1 af 2 |
Forfatter: | JBO [ 04 dec 2006, 23:40 ] |
Titel: | Turbo og V8 er vist vejen frem |
http://video.google.com/videoplay?docid ... 9659719523 |
Forfatter: | HenrikGM [ 05 dec 2006, 02:07 ] |
Titel: | Re: Turbo og V8 er vist vejen frem |
JBO skrev: http://video.google.com/videoplay?docid=-3573124479659719523
Fin bil. Kører sikkert hammergodt. Jeg undres dog noget over hvad det er de jubler sådan over? Stor motor, to turboladere og 1000hk? Skulle der ikke have været nogle flere?? Motoren er vel ret moderne i den bil, eller? I en nylig tråd omtales førens valg af vej til at "teste" bil på. Bilens byggepris gør ikke valget af "test strækning" mere velvalgt.... |
Forfatter: | lqs [ 05 dec 2006, 07:52 ] |
Titel: | |
ja den er fin. rigtig fin! har set den live... men 1000 hjul heste? prøv at regn lidt på vægt kraf forholdet, sammenlignet med den motorcykel den har kørt fra ejeren. vel at mærke on roll.... den har helt sikkert mange heste. men det er US heste. bid lidt mærke i hvad ejeren af tuningsshoppen mener bilen har standard. sammenlign med FORDs oplysninger. MVH. søren der gerne ville eje bilen, lige meget om den har 1000 eller 1200hk! |
Forfatter: | møffe [ 05 dec 2006, 16:35 ] |
Titel: | |
AAARRRGG MÅ EJE.. nu skal sparegrisen snart slagtes. det er bare i mine øjne en af de fedeste biler der er bygget til dags dato. på den anden side. sierra blev også bygget som en V8 model... HMMM |
Forfatter: | klyfax [ 05 dec 2006, 23:52 ] |
Titel: | |
Hvad er 800 WTQ omsat til danske NM? |
Forfatter: | lqs [ 06 dec 2006, 07:06 ] |
Titel: | |
du skal nok gange med ca 1.5? så ca 1200nm! (på motoren) MVH. søren |
Forfatter: | jens [ 06 dec 2006, 12:16 ] |
Titel: | |
1.36 Den kan yde 1400 hk men det er på racerbenzin. De har jo kun 93 oktan i usa så 1012 hk på 5.4 liter er da ret godt når den kan køre på gaden. Det svarer til 375 hk i en 2 liters. Ford 32v motorene skulle kunne klare 800 hk uden ændringer. med 104 oktans e85 har jeg hørt om tæt på 1200 hk i disse motorer |
Forfatter: | Saab-Daniel [ 06 dec 2006, 12:31 ] |
Titel: | |
Jens, du skal huske at skelne mellem RON og MON. 91-93oktan i USA svarer ca til vores 98oktan, så vidt jeg husker. Der står mere om det her: http://en.wikipedia.org/wiki/Octane_rating Daniel. |
Forfatter: | klyfax [ 06 dec 2006, 13:59 ] |
Titel: | |
lqs skrev: du skal nok gange med ca 1.5? så ca 1200nm! (på motoren) MVH. søren
Nå, ja så kan den da godt smide nogle NM af sig... Syntes nemlig 800 nm var lidt for sådan en V8'er. Men ok 1200 NM det er da også en del. |
Forfatter: | lqs [ 06 dec 2006, 16:39 ] |
Titel: | |
jens skrev: 1.36 JENS opgivelsen på de 800 WTQ er jo det moment de mener at have målt på hjulene, derfor W og derfor ca 1,5 istedet for 1,36........ motoren i den her er jo heller ikke ændret, altså ikke indvendigt.
Den kan yde 1400 hk men det er på racerbenzin. De har jo kun 93 oktan i usa så 1012 hk på 5.4 liter er da ret godt når den kan køre på gaden. Det svarer til 375 hk i en 2 liters. Ford 32v motorene skulle kunne klare 800 hk uden ændringer. med 104 oktans e85 har jeg hørt om tæt på 1200 hk i disse motorer sad og så et klip fra NILSONracing med sådan en tvinturbo motor(større og dyrere dele) i dynobænk. den lavede ca 1000hk (på motoren/billig benzin) manden der speakede klippet udmærkede sig med at læse forkert for åben skærm! altså læste tal op som samtidig blev vist på skærmen.... det var bare ikke de samme tal. der er forørigt lige kommet sådan en motor til DK. flere og større V8 med to store turboer er på vej. tænker der kommer et par stykker ud og køre dragracing næste sæson. MVH. søren |
Side 1 af 2 | Alle tider er UTC + 1 time |
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group https://www.phpbb.com/ |