Powerforum http://powerforum.dk/ |
|
nyt fra arbejdet med banen i kbh http://powerforum.dk/viewtopic.php?f=25&t=17235 |
Side 1 af 1 |
Forfatter: | ladathomas [ 02 dec 2006, 10:57 ] |
Titel: | nyt fra arbejdet med banen i kbh |
Jeg vil svare på de spørgsmål der er kommet vedr. streetrace banen i København Der efterlyses nogle officielle dokumenter fra DASU og om status Der kommer ikke nogen officielle dokumenter fra DASU. men vi fortæller gerne om status. Husk at Dansk Automobil Sports Union (DASU) er hovedorganisation for klubberne og kan ikke søge baner, kun servicere os ude i klubberne. Medarbejderne kan hjælpe med støjmåling/behandling, foretage banesyn, miljøgodkendelser. Arrangere forsikring af arrangementer (Streetrace forsikres med en net sum af 12 mil kr.) opnår godkendelse af reglementer i færdselsstyrelsen for bl.a Rally og Streetrace. DASU har den overordnede myndighed vedr. alt motorsport i DK. Disse nødvendige elementer koster kassen. Vi vil ikke offentliggøre hvilke dokumenter vi benytter, vi vil arbejde stille og roligt uden at nogen skal blande sig .....Heller ikke DASU... eller pressen ...før vi beder om det. Men det er ikke så svært, læs URBAN avisen fra d. 22/9 - 06. Inden det kom i trykken blev Søren Madsen og Jeg ringet op af journalisten (efter tip fra vore venner på KTI og i Roskilde Amt) og spurgt om ...hvorfor har vi ikke en bane til Streetrace i Danmark ligesom i Malmø ? Vi svarede,.....der er aldrig nogen DASU klub som har søgt. Derfor indledte Køge og Omegns Automobilklub KOA og Dragracing.dk DR et samarbejde og lavede en kortfattet ansøgning til Københavns Kommune og Københavns omegns Kommuner som blev afsendt midt i oktober. ----------------------------------------------------------------------------------------------------------------- Der spørges hvem folkene bag ansøgningerne er (er tidligere oplyst) Ingvar Bonke KOA står som løbsleder af de 3 Køge Race som i måske kender. Race no. 4 er planlagt til d 30 juni 2007. Har afviklet 5 opvisningsrace på KTI ved Ung Bil Dag. Nr 6 afvikles sandsynligvis i FDM regi i 2007 Søren Madsen Dragracing, har ofte lejet banen i Malmø og arranger Race for danske bilister Har stort kendskab til folkene bag banen i Malmø og løbsafvikling. Søren ved hvordan en bane skal bemandes med officials. ------------------------------------------------------------------------------------------------- Bliv medlem af KOA eller DR Med de informationer som foreligger, kunne det meget let opfattes som om at der skal bare smides 500,- til nogle gamle mennesker i en ligeså gammel Motorklub i DASU.....og så ser vi om der med tiden kommer en bane ellers bruger vi i DASU klubberne pengene til at drikke bajere og ryge store cigarer for, under alle de mange møder vi afholder, hvor vi snakker om gamle dage og ligeså gamle biler Vi har noget at tilbyde og opfordrer til medlemskab af flere årsager (Tak til jer 16 bilister som allerede er meldt ind i år) 1. Det ville være noget som kunne give genlyd og mærkes hvis vi over for myndighederne kunne fremvise at DASU klubberne på Sjælland har 250 bilister som medlemmer som ønsker en bane... 2. Køge Race no. 4. er aftalt med Lada, at det afvikles som planlagt lørdag d. 30 juni 2007, Medlemmer af KOA vil få rabat på startgebyr og vil have fortrinsret til deltagelse og/eller opfordres til at være med som official 3. Når banen kommer og til andre Race fremover, vil en uddannelse som official og som aktiv deltager være et tilbud til DASU medlemmer, Dragracing.dk afholder allerede kursus i vinter, se hjemmesiden 4. Der arbejdes på en licens, således at omkostningerne ved f.eks Køge Racet bliver mindre 5. Og så gør det ikke noget at DASU udgiver et blad næsten hver måned, ofte også med omtale af streetrace Hvis de 500 kr. er svære at finde til dette formål, og være med, ja så bliver det nok jul alligevel ------------------------------------------------------------------------------------------------------------------ Der spørges til støjen og om det kan standse projektet Alt motorsport støjer, det ved alle - men vi har også fortalt at bilisterne kører med lovlig udstødning, så det er begrænset en hel del.....Samfundet må vælge.... DASU har folk som kan det der med miljø og støj og følgerne deraf. -------------------------------------------------------------------------------------------------------------------- Om vi får politikerne i tale spørges der Læs URBAN d. 22/9, der er ingen grund til at overbevise nogen politikere, alle kender til forholdene. -------------------------------------------------------------------------------------------------------------------- Der efterlyses 100% oplysning om hvad vi har opnået Vi vil ikke fortælle detaljer, vi kunne komme til at fortælle noget forkert og der er ikke mere at fortælle end Lada har fortalt. Lige nu Mailer vi med Københavns kommune og vi er ved at planlægge turen til Malmø i januar. ---------------------------------------------------------------------------------------------------------------------- Vi vil gerne fortælle hvornår banen står færdig Det kan vi ikke. Nu er Streetrace ikke en ny opfindelse, det har været kørt i 30 år, så hvis vi kan fortælle at vi forhandler fint og flot med Københavns kommune og der er aftalt nyt møde.... så er vi nået langt. Vi vil ikke nægte motorcykler adgang, se at komme ud af busken i klubberne under Dansk Motorunion (DMU) Til jer som har nok i de etablerede baner hvor der køres 402 m og ikke ønsker at støtte os i klubberne i DASU , bliv endelig ved med det. Her er der tale om en 201 m for alm. gadebiler med en max tid på 7,5 sek. Lada får de informationer som vi syntes er vigtige. (URBAN orienteres også) Vi svarer gerne på spørgsmål ...hvis vi kan. Måtte disse og flere kommende oplysninger bevirke at vi alle altid kører med fornuft. Venlig hilsen Ingvar Bonke KOA |
Forfatter: | Hartvig [ 06 dec 2006, 10:59 ] |
Titel: | |
Hej Ingvar, Det er dejligt at se I holder fanen højt ovre på Sjælland, hvorvidt I tager initiativet som DASU klub eller ej er fuldkommen ligegyldigt, bare der sker noget så lovligt streetrace kan blive etableret landsdækkende. Fra Streetracing.dk stiller vi gerne vores erfaring mv. til rådighed såfremt i kan bruge det til noget, ligeledes er vi også meget interesseret i et samarbejde om udarbejdelse af oplæg og forslag til reglementer, løbsafvikling og officials uddannelse mv. Vi glæder os til at høre mere om jeres initiativ P.S. jeg har haft fornøjelsen af at stå for tidtagning på Ung Bil Dagen 5 år i træk ude i Roskilde, så jeg er helt tryg ved at det er f.eks. dig og Fabritius der trækker læset /Hartvig |
Forfatter: | ladathomas [ 07 dec 2006, 08:08 ] |
Titel: | |
Hej Hartvig og tak for dit indlæg Fabritius hjælper ikke os så meget mere, det nok mere lada du skal takke, for og være trofast og havde gåpå mod i over 6 år om det her. Reglementer og Officials uddannelse. Streetrace i Danmark hører nu under Dragracing og er nu blevet et selvstændigt sportsudvalg i DASU Reglement for Streetrace er et tillæg til Dragracing reglementet, det kan nok kræve et par ændringer Ses på www.dasu.dk Det er lidt kringlet... se under Bane og dragracing ....Streetrace er tillæg 4 Jeg har stadig adressen til dig og Streetracing.dk vedr. assistance ved arrangementer. Mvh Ingvar Bonke |
Forfatter: | Hartvig [ 07 dec 2006, 09:06 ] |
Titel: | |
Ingvar, "Desværre" er jeg alt for godt bekendt med at DASU i foråret 2005 pludselig fik udarbejdet et Streetrace tillæg til Dragracing reglementet. Sjovt nok skete dette umiddelbart efter vi fra Streetracing.dk havde holdt møde med Henrik Pedersen fra baneudvalget og Morten Bach Andersen (Formand i DASU) hvor vi præsenterede vores ideer for DASU. Hvis du ønsker det kan jeg på mail fremsende dig vores dialogoplæg. Som det muligvis er dig bekendt kan man sagtens afvikle streetrace i Danmark uden at være en DASU klub, det har både Holeby, PKJ og Streetracing.dk bevist mange gange i de forløbne år. Det som er vitalt for at organiseret streetrace sport i Danmark bliver en succes, er at arrangørerne tilstræber at fastholde så meget af den oprindelige streetrace kultur, og den er ikke for nuværende forenlig med DASU's regler og vilkår for sporten. Samtidig var det faktisk vores oplæg at være associeret DASU klub i f.eks. 1-2 år, hvor vi kunne udvikle konceptet i tæt samarbejde med DASU og andre "aktionærer". I stedet oplevede vi at personer som i fuld fortrolighed var informeret om vores planer pludselig "præsenterede" det næsten identiske samme koncept gennem DASU klubben NDCD. Så tilliden er bestemt til at få øje på i forhold til DASU for vores vedkommende. Når jeg vælger at svare dig her, er det primært for at gøre andre interesserede opmærksom på at man skal vælge sine partnerskaber med nøje omhu. Reelt er der jo intet i vejen for at f.eks. NDCD gerne vil forsøge at hverve medlemmer i streetracing kredse, det er jo nærmest helt oplagt - men man skal gøre det med åbne, fair og ærlige hensigter og motiver. Og når alt det er sagt - så står vi naturligvis fortsat bag et hvert initiativ som kan gavne streetrace sporten i Danmark - uanset om det er i DASU regi eller ej /Hartvig |
Side 1 af 1 | Alle tider er UTC + 1 time |
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group https://www.phpbb.com/ |