Powerforum http://powerforum.dk/ |
|
486hk på en lille 1600ccm http://powerforum.dk/viewtopic.php?f=25&t=15436 |
Side 1 af 2 |
Forfatter: | beyer [ 20 mar 2006, 21:07 ] |
Titel: | 486hk på en lille 1600ccm |
http://www.vae.dk/fileadmin/vae/Film/Corolla_486_hk.WMV ![]() så tror jeg ikke vi presser citronen mere!!!! |
Forfatter: | Havneren [ 20 mar 2006, 23:16 ] |
Titel: | |
Uh... Ser godt ud! Mange rpm... Mange HK! Falder ladetrykket der ud af i rpm? Syntes moment kurven bærer præg af et faldende ladetryk... I forhold til en så hidsig motor syntes jeg i hvert fald noget set lidt atypisk ud? Rellativ bred momentkurve... Som om den ikke stiger som man kan forvente der ude til sidst - Hvordan kan det være? Undre mig bare... Men en ting er sikkert - Den bliver sku sjov at se der oppe i år Beyer! V/h Chr |
Forfatter: | beyer [ 21 mar 2006, 20:15 ] |
Titel: | uenig !!! |
hvis du ligger mærke til den skærm til venstre ,vil du kunne se at mit ladetryk er på 2bar ved 9500rpm , altså stigende fra 4500rpm med 1,3bar og til 9500rpm med 2,0 bar , så altså ikke noget faldende ladetryk, er uenig med dig angående den faldende moment kurve , de fleste har et faldende moment de sidste 1000 rpm , det er meget sjældent at momentet topper samme sted som hkèrne..... ps. glæder mig til at vise den frem , den lyder for sindsyg ..... |
Forfatter: | Havneren [ 22 mar 2006, 16:14 ] |
Titel: | |
AHA ok... Det havde jeg ikke lagt mærke til - Det med trykket. Det er heller ikke det at den dykker til sidst jeg mener. Det er helt normalt. Men jeg ville bare have forventet at effekt og moment kurven praktisk talt lignede hinanden på så hidsig en motor. Det syntes jeg tit man ser når en motor har meget hidsige knaster i. V/h Chr |
Forfatter: | CIT [ 22 mar 2006, 16:21 ] |
Titel: | |
Åh kom nu, 500hk kan den da lave ![]() |
Forfatter: | beyer [ 22 mar 2006, 19:40 ] |
Titel: | hey ! |
,jeg havde lige samlet den om fredagen , og videoen er egentligt kun lige tjek af brændstof om lørdagen , ved det lade tryk , da jeg jo kørte 1,8 bar med den anden mølle , så den skal have en videre justering de næste par weekender , både fin just af knaster , tænding og brændstof !!! |
Forfatter: | K-FINN [ 22 mar 2006, 19:51 ] |
Titel: | |
Kunne ikke se hvad temperatur der stod på udskrift. Hvor mange grader står der.? MVH FInn |
Forfatter: | Havneren [ 23 mar 2006, 01:01 ] |
Titel: | |
Ok... Hvad tid forventer du så at køre i år? Hvordan kan det være du vælger at lave den langsomme stigning af trykket op mod de 9000rpm? Er du bange for pejlstængerne? Det er sku nogle sjove ting du får skudt af der ovre... Går stadig af og til og grupler over din kompressor+turbo kreation - Det var sku også en sjov en! V/h Chr |
Forfatter: | beyer [ 23 mar 2006, 09:25 ] |
Titel: | |
max temp i manifold (ext) er 920 grader og det er med 30 procent belastning på feltet , og ligger på en 800-850 grader på vejen på fuld skrue. grunden for turbo skift var at da vi købte den gamle mølle var vores mål 350 hk og møllen var rated til 380 hk og vi sluttede med at lave 443hk , så den var noget på overarbejde , så for at skåne tingene og sænke temp på div ting , valgte vi en 550hk mølle !!!!!! vægt / hk forhold siger jeg skal kunne lave en høj 10èr mennnn håber på midt 11èr !!! |
Forfatter: | Havneren [ 23 mar 2006, 12:30 ] |
Titel: | |
Ja hehehe... Der er jo desværre nogle ting der arbejder den anden vej for sådan en forhjulstrækker ![]() |
Side 1 af 2 | Alle tider er UTC + 1 time |
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group https://www.phpbb.com/ |