Powerforum http://powerforum.dk/ |
|
Ang de 25% (igen igen) http://powerforum.dk/viewtopic.php?f=25&t=13069 |
Side 1 af 1 |
Forfatter: | FiatNørden? [ 03 jul 2005, 21:13 ] |
Titel: | Ang de 25% (igen igen) |
De 25% man må tune sin bil... Er det 25% mere end den er født ,indreg eller forsikringet som ? |
Forfatter: | Slavteren [ 03 jul 2005, 21:20 ] |
Titel: | |
det er ikke 25%, det er kun 20%. Og som udgangspunkt må du gerne TUNE mere end 20%, men du skal naturligvis kunne syne bilen (emission osv.) told og skat blander sig overhovedet ikke hvis du tuner på den eksisterende moter BORTSET fra hvis bilen blir identisk med en anden eksisterende model eller skifter f.eks bremser. Ved motor skift tælder de 20% også, men igen hvis bilen bliver identisk med en større model skal der betales afgtift. håber det hjalp. |
Forfatter: | ladathomas [ 03 jul 2005, 21:46 ] |
Titel: | |
Hvor meget tuning ??? Der er sikket mange der spørge sig selv hvor meget man må tune en bil der skal køre på hvide plader. Nogle mener 20 % og nogle siger andre ting med turbo, kompressor eller chiptuning. To instanser har interesse i tuneri, hos told & skat vil de gerne høre fra dig, hvis du skifter motoren ud med en anden, der har mere en 20 % ekstra effekt. Men det koster ikke ny registreringsafgift at tune lige så meget, Som du vil på den eksisterende motor eller en motor identisk med den oprindelige. Men hus statens bilinspektion bliver det besværligt. For det første må bilen efter tuning kun støje 3 dB mere ved standart måleprøven. For det andet skal der foreligge dokumentation for bilens luft forurenings tal i tunet tilstand, hvis bilen er nyere end 1984. det betyder praksis, at kun tuningsindgreb med en TUV-godkendelse kan komme i betragtning. I princippet skal du til syn og oplyse om tuningen, blot du skifter til en skrappere knastaksel eller et hidsigt luftfilter. Jeg ved godt, at bilinspektionen ikke altid opdager det, hvis du ”glemmer” at oplyse om ændringerne, Men det bliver det ikke mere lovligt af. Reglerne gælder alt tuning, uanset fremgangsmåde. Dette er skrevet af John Sørensen Fra et hotline Farum om biler, på nettet. ![]() |
Forfatter: | RSV [ 04 jul 2005, 01:58 ] |
Titel: | |
så kører den igen ![]() |
Forfatter: | Slavteren [ 04 jul 2005, 14:57 ] |
Titel: | |
det er lige det den gør, men går ud fra at det er en bil fra før 84 ud fra hans profil, så han skal jo "kun" bevise at karrosen kan klare det og at den har den rigtige co i tomgang. mener sporten har 75hk, altså er karrosen jo på forhånd godkendt til 90hk... mon han får en 1050 højere end det? og kan sb mærke om den har 110 eller 90? næppe... |
Forfatter: | svan [ 04 jul 2005, 17:00 ] |
Titel: | |
Hehe, så kører møllen, mon ikke vi kunne få lagt regelsættet fra både T&S og SBI ind i oversigten, selvom det altid er sjovt at høre folks egne fortolkninger. ![]() svan |
Forfatter: | FiatNørden? [ 05 jul 2005, 21:24 ] |
Titel: | |
hmm... jeg har 43(0,9motor) af de gode (hehe) og jeg har en 70´r(1,0motor) men den skulle være ens med en 50´r(1,0motor) mon bare skal håbe på at han ikke ser det ? |
Forfatter: | Slavteren [ 05 jul 2005, 22:55 ] |
Titel: | |
ha ha, det er jo op til din samvittighed... JEG kunne i hvertfald ALDRIG finde på det... ![]() hvor slidt er dit motornummer, og hvor slidt kan det blive? inspektøren kan med garanti ikke mærke forskel hvis du lige sætter tændingen lidt forkert og skruer den lidt ned i co... |
Forfatter: | FiatNørden? [ 06 jul 2005, 19:55 ] |
Titel: | |
ladathomas skrev: For det første må bilen efter tuning kun støje 3 dB mere ved standart måleprøven. nej nej det er ikke en ny bil jeg har hehe... jeg sætte den sgu bare i og håber på det bedste... Tak Alle.... For det andet skal der foreligge dokumentation for bilens luft forurenings tal i tunet tilstand, hvis bilen er nyere end 1984. det betyder praksis, at kun tuningsindgreb med en TUV-godkendelse kan komme i betragtning. ![]() |
Side 1 af 1 | Alle tider er UTC + 1 time |
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group https://www.phpbb.com/ |