Powerforum http://powerforum.dk/ |
|
Latterlig Sierra Dohc!!! http://powerforum.dk/viewtopic.php?f=25&t=12755 |
Side 1 af 3 |
Forfatter: | JensGT500 [ 29 maj 2005, 17:34 ] |
Titel: | Latterlig Sierra Dohc!!! |
![]() Fejlsymptom: Efter en kort tur i går blev bilen stillet fra 15.00 til 17.00.. kommer tilbage og så vil den ikke starte! Tjekker om der er gnist fra midterkablet= nej! hmm..har engang tidl. skiftet sluttrinet/tændingsmodul ved lign. symptom (hvor det VAR det) Nå, fandt så et nyt sluttrin i går kl.18.00 og fik det sat på og vupti så sprang den igang ![]() ![]() Så idag har jeg fået kørt en masse korte/lange ture uden nogen form for problemer... Men så skulle jeg have den i vaskehal og bagefter ville den IGEN ikke starte ![]() ![]() den stod igen 30min hvorefter jeg kunne starte den ganske normalt! Hvad FA..... kan der være galt med skidtet???? Alle følere er max ½ år gamle, ALLE stik er renset/tjekket i forbindelse med tidl. fejl på den. ![]() |
Forfatter: | Morten VJ [ 29 maj 2005, 18:01 ] |
Titel: | |
Svaret står ganske tydeligt på fronten Ford ![]() Men det kunne tyde på at tændspolen ikke kan lide fugt, og derfor ikke giver gnist de rigtige steder. MVH Morten |
Forfatter: | JensGT500 [ 29 maj 2005, 18:12 ] |
Titel: | re |
Nu var det jo 30+ grader i går og tørt vejr såee ![]() Har lige igen kørt en tur, den kørte helt fint 3-4 kilometer hvorefter den ikke ville tage gassen og begyndte at skyde i udstødningen... Jeg prøver at slippe gassen hvorefter den så går ud. Prøver at starte igen, men nej den vil ikke! prøver lidt efter igen og så vil den godt ![]() Kører de 3-4 km. hjem hvor "fejlen" kommer 2 gange til ![]() Det har INTET med fugt at gøre Morten |
Forfatter: | Morten VJ [ 29 maj 2005, 18:52 ] |
Titel: | |
Hvis det ikke er fugten så er det Forden ![]() Undskyld jeg kan ikke gøre for det. En ny tændspole vil rimeligvis afhjælpe problemet, med mindre du har en sensor fejl i tændings systemet, eller dårlige lednings forbindelser/ledninger. Du har vel ingen strømtyve i motorummrt til omdrejningstæller eller lignene? Periodiske fejl er noget skidt der kan give enhver problemer. Selv en proffesionel. Men du har jo fundet en manglende gnist, Så en simpel diode, med en passende modstand, og du vil være istand til at se signalet til spolen, en gammadags prøvelampe kan også gøre trikket. Mit bud er en død spole, eller sensor. MVH Morten |
Forfatter: | JensGT500 [ 29 maj 2005, 19:03 ] |
Titel: | |
Hæv ploven så kører den hurtigere eller noget? ![]() ![]() Spjældpotmeteret burde sammen med ØD giveren vel være de eneste følere som kunne få motoren til at dø totalt ikke?? Potmeteret blev skiftet i går og ØDgiveren er heller ikke ret gammel (stik er også renset her) Ja en ny tændspole? jaee ![]() Kunne du ikke forklare lidt nærmere hvad der så nøjagtigt skulle være galt med den for at lave denne fejl (hvis det er den der er årsagen) ![]() |
Forfatter: | Morten VJ [ 29 maj 2005, 19:17 ] |
Titel: | |
Dette gælder alle elektriske komponenter. De bliver varme, og udvider sig, og dermed kortslutte eller give en åben kreds. Rystleser kan give en dårlig forbindelse. En dårlig stel kan også give de symtomer. men teorien er spolen udvider sig grundet varme, og kortslutter indvendigt, og dermed har du mistet gnisten. Giver- ledningsnet-Tændingsmodul kan give samme symptomer, Så man har 2 valg enten at udskifte komponenter. Trial and error. Eller få fat i et scope, og måle på systemet når det får nykker. Plov trikket er meget effektivt, Og da Volvo er ene om denne tuning så er der mange der blevet overrasket ![]() MVH Morten |
Forfatter: | JensGT500 [ 29 maj 2005, 19:21 ] |
Titel: | |
Morten VJ skrev: Dette gælder alle elektriske komponenter.
De bliver varme, og udvider sig, og dermed kortslutte eller give en åben kreds. Rystleser kan give en dårlig forbindelse. En dårlig stel kan også give de symtomer. men teorien er spolen udvider sig grundet varme, og kortslutter indvendigt, og dermed har du mistet gnisten. Giver- ledningsnet-Tændingsmodul kan give samme symptomer, Så man har 2 valg enten at udskifte komponenter. Trial and error. Eller få fat i et scope, og måle på systemet når det får nykker. Plov trikket er meget effektivt, Og da Volvo er ene om denne tuning så er der mange der blevet overrasket ![]() MVH Morten Tror jeg prøver trial and error metoden ![]() ![]() Dutter det ikke vender jeg tilbage |
Forfatter: | JensGT500 [ 31 maj 2005, 18:35 ] |
Titel: | re |
Ja ![]() ![]() Den får bare lov til at stå og køre (kører PERFEKT) ...indtil den har stået en hel time, hvor den så går ud af sig selv og er UMULIG at starte efterfølgene, ingen gnist what so ever ![]() Efter den igen har stået 20-30min starter den helt som den plejer! Ergo: har både prøvet at bytte sluttrin, styreboks og tændspole. Og tjekket signaler fra alle følere (helt efter bogen) = røv og nøgler ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() Kom nu med nogle gode input! ![]() ![]() ![]() |
Forfatter: | MOPAR [ 31 maj 2005, 18:41 ] |
Titel: | |
jeg har engang prøvet noget af det samme... det var godt nok ik li en ford... kender ikk li de der fordér men den har vel elektronisk tænding sådan en hund... har du prøvet med dit tændingsmodul ?? i mit tilfælde var det tændingsmodulet der ville drille..... jeg skiftede det og så var der ikk flere problemer med det.. |
Forfatter: | JensGT500 [ 31 maj 2005, 18:44 ] |
Titel: | re |
MOPAR skrev: jeg har engang prøvet noget af det samme...
det var godt nok ik li en ford... kender ikk li de der fordér men den har vel elektronisk tænding sådan en hund... har du prøvet med dit tændingsmodul ?? i mit tilfælde var det tændingsmodulet der ville drille..... jeg skiftede det og så var der ikk flere problemer med det.. Læs lige mine indlæg EEN gang til ![]() ![]() ![]() ![]() |
Side 1 af 3 | Alle tider er UTC + 1 time |
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group https://www.phpbb.com/ |