Powerforum

Motor- og Tuningsforum for Garagefuskere og andet godtfolk!
Dato og tid er 13 dec 2024, 11:41

Alle tider er UTC + 1 time

Skriv nyt emne Svar på emne  [ 63 indlæg ]  Gå til side Foregående  1 ... 3, 4, 5, 6, 7  Næste
Forfatter besked
 Titel: Re: .
Mester Medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: Sweden
Exhume.dk skrev:
Så skal de læse lidt længere end den første linie :coffee:

Pkt.6
-Lygter til belysning kan være således indrettet, at de tildækkes eller bortklappes,
når de ikke anvendes-

Forøvrigt er det generelle bestemmelser de henviser til, og f.eks motorcykler med sidevogn er slet ikke underlagt pkt. 6.02.001

Belysning er arbejds lys. Og ikke fjernlys eller baglygter...

Magnusssen

"God made Heaven and Earth, and the rest was made in China."

Share on FacebookShare on TwitterShare on DiggShare on RedditShare on DeliciousShare on TechnoratiShare on TumblrShare on Google+

Titel: Re: .
Senior Medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: Midt i det mørke
klyfax skrev:
Exhume.dk skrev:
Så skal de læse lidt længere end den første linie :coffee:

Pkt.6
-Lygter til belysning kan være således indrettet, at de tildækkes eller bortklappes,
når de ikke anvendes-

Forøvrigt er det generelle bestemmelser de henviser til, og f.eks motorcykler med sidevogn er slet ikke underlagt pkt. 6.02.001

Belysning er arbejds lys. Og ikke fjernlys eller baglygter...

præcis, men da vi ikke ved hvilke lygter vi snakker om, på en Goldwing. En Goldwing som typisk kan være pyntet groft til med lys og lamper, det er jo ud af det at hele "problematiken" er opstået, hvis man overhovedt kan kalde det en problematik :wink:

Jeg forventer/regner ikke at en MC-mekker står og taper for eller baglygter til, inden syn, medmindre han vil være sikker på fejl og mangler, det ved jeg vi aldrig gjorde ihvertfald.
Det som vi gjorde var at blænde visse US-sidelygter af som kunden absolut ville beholde på sin fine import Goldwing, og så kunne han selv rodde med det efterfølgende. Det sådan jeg læser Bandit' indslag, og det må vel være det som starter hele debaten op. Må du, eller må du ikke afblænde en lygte. Jeg siger ja.

Titel:
Senior Medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: Gun City
lqs skrev:
Lindahl skrev:
Der er noget jeg ikke helt fatter. Hvis man har fået papir fra skat på, at en ombygning med eftermonteret turbo på den originale motor er afgiftsfritaget, men bilen ikke er synet med den konstruktive ændring, hvordan beregnes bøden så, da bøden, så vidt jeg har forstået, udregnes på baggrund af den "nye" registreringsafgift!?
så får man en bøde i forhold til at bilen ikke overholder detailforskrifter for køretøjer/færdselsloven/ikke er forsikret som det den er/ikke er synet som det den er.
det er noget helt andet end historien med skat.
MVH søren

Hvor kan man finde bødetaksterne for det? Har ledt på trm, fstyr, politi, men kan ikke finde noget, men hvis der er hjemmel for en bøde, må det jo stå et sted!

Titel:
Mester Medlem

dem tror jeg ikke lige du blot kan slå op. men vi taler om få tusinde kroner tilsammen max. typisk vil sådan en sag fortjene at blive prøvet i en domstol. desværre er der ikke ret mange der har mod på dette. lidt det samme som fotovognene, hvis alle gik i retten med fartbøderne, ville der ikke være mandskab til at drive dem!
MVH søren

Titel:
Nyt Medlem

klyfax skrev:
please skrev:
godt han ikke bare lægger sig og tager imod. med en bøde af den størrelse ville jeg sku kæmpe til sidste håb var væk

Bøden kan han ik undgå, afgiften kan han måske få nedsat.

mente som sådan os bare hele giro kortet som helhed.

106 sug (solgt)
106 maxi (solgt)
nu med BMW E91

Titel:
Mester Medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: Sweden
lqs skrev:
dem tror jeg ikke lige du blot kan slå op. men vi taler om få tusinde kroner tilsammen max. typisk vil sådan en sag fortjene at blive prøvet i en domstol. desværre er der ikke ret mange der har mod på dette.
MVH søren

Nu har sagen ik været i retten, men PT kan du godt tro om igen. Vi skal laaaaaaaaaaaagt højere op. Beløbet må du finde på BG for vil ik nævne noget konkret...

Magnusssen

"God made Heaven and Earth, and the rest was made in China."

Titel:
Senior Medlem

beløb er lidt over 150.000 kr..... :damn:

Titel:
Mester Medlem

klyfax skrev:
lqs skrev:
dem tror jeg ikke lige du blot kan slå op. men vi taler om få tusinde kroner tilsammen max. typisk vil sådan en sag fortjene at blive prøvet i en domstol. desværre er der ikke ret mange der har mod på dette.
MVH søren

Nu har sagen ik været i retten, men PT kan du godt tro om igen. Vi skal laaaaaaaaaaaagt højere op. Beløbet må du finde på BG for vil ik nævne noget konkret...
bøden for overtrædelse af FÆRDSELSLOVEN kommer slet ikke op i de vilde beløb. SKAT er noget helt andet noget.
har kendskab til en sag med en dk VOLVO monteret med en dk nummerplade fra en dk FIAT. politiet takserede dette til en bøde på 1000kr! efterfølgende ville de have VOLVOEN til syn. det kom den så ikke, den var i mellemtiden solgt til en ukendt. pladerne kunne de heller ikke engang inddrage. de hørte jo til på FIATEN. dette er en sag jeg kender helt til bunds. hade der nu været tale om en UDENLANDSK bil monteret med en dk plade, hade SKAT nok kommet på bane med et forslag... til afgift og en stor bøde.
MVH søren

Titel:
Mester Medlem

lqs skrev:
Lindahl skrev:
Der er noget jeg ikke helt fatter. Hvis man har fået papir fra skat på, at en ombygning med eftermonteret turbo på den originale motor er afgiftsfritaget, men bilen ikke er synet med den konstruktive ændring, hvordan beregnes bøden så, da bøden, så vidt jeg har forstået, udregnes på baggrund af den "nye" registreringsafgift!?
så får man en bøde i forhold til at bilen ikke overholder detailforskrifter for køretøjer/færdselsloven/ikke er forsikret som det den er/ikke er synet som det den er.
det er noget helt andet end historien med skat.
MVH søren
dette er det jeg forholder mig til i mit svar. det har INTET med SKAT eller afgift eller bøde for manglende afgift at gøre.
MVH søren

Titel:
Senior Medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: Gun City
Kan sige så meget, at sagen med Fiesta´en er endt i landsskatteretten, og skal behandles her i løbet af foråret. Der er i den forbindelse kommet ny advokat på sagen, så sagen er langt fra tabt endnu. Så må vi, som entusiaster, krydse fingre for, at sådan en principiel sag falder ud til vores fordel :D

Vis indlæg fra foregående:  Sorter efter  
Skriv nyt emne Svar på emne  [ 63 indlæg ]  Gå til side Foregående  1 ... 3, 4, 5, 6, 7  Næste

Alle tider er UTC + 1 time