Powerforum

Motor- og Tuningsforum for Garagefuskere og andet godtfolk!
Dato og tid er 12 dec 2024, 00:07

Alle tider er UTC + 1 time

Skriv nyt emne Svar på emne  [ 27 indlæg ]  Gå til side Foregående  1, 2, 3  Næste
Forfatter besked
 Titel:
Mester Medlem

Geografisk sted: Holstebro
HenrikGM skrev:
Meget interessant tanke: T.Hansen er vel et af de mest udskældte firmaer kvalitetsmæssigt, og ALLE kender til dette.

Ja mange bære åbenbart et stort had til dem. Jeg har nu godt nok endnu aldrig selv været uheldig med noget der fra. Men har godt nok heller ikke handlet der så voldsomt, da hovedparten af mine stumper normalt kommer fra FTZ. Men langt det meste jeg har hentet hos fætter H har nu været forsynet med kendte navne uden på kassen. :)

Så det bliver jo rigtigt spændende nu hvor jeg har læst at de også arbejder på at starte deres egen værkstedskæde, ala Hjulcenteret, Quickput med hjul, udstødning og lignende mindre mekaniske reparationer/service.....for jeg går da ud fra de vil bruge deres eget "skrammel"! :lol:

..og yes man skal helst selv vide precis hvad man skal bruge og ikke forvente kompetent hjælp (med undtagelser) hos TH, det er kun "kassedamer" de har ansat. Man skal selv kunne sortere mellem skidt og kanel. Plus at de ikke altid nødvendigvis er billigst med stumperne. Men det kan man lære at leve med, det er lidt ligesom at handle i Netto. :)

KLYFAX: apropos Cerwin-Vega, så laver de altså stadigt grejer i god kvalitet, men TH fører bare kun deres allerbilligste serie højtalere. Bortset en 15" sub til 7000,- (for en enkelt enhed!) :wink:

Share on FacebookShare on TwitterShare on DiggShare on RedditShare on DeliciousShare on TechnoratiShare on TumblrShare on Google+

Titel:
Mester Medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: Maribo
det er nu meget sjældent at min lokale pusher ikke kan matche t-hansens priser (godt nok får jeg så også procenter) men til gengæld er det en meget bedre kvalitet, servicen er upåklagelig, ja nærmest kongelig sammenlignet med t-hansen og de kan levere hurtigere... har f.eks. lige måtte renovere knallerten med ny cylinder, top, lejer osv efter brug af et t-hansen nåleleje til stemplet. samlet regning på et par kg, og jeg havde sparet en 10,- og knallerten kørte en dag tidligere.. :( så kan jeg sq lære det!

www.slavteren.tk

Titel:
Mester Medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: Sweden
Westmus skrev:
KLYFAX: apropos Cerwin-Vega, så laver de altså stadigt grejer i god kvalitet, men TH fører bare kun deres allerbilligste serie højtalere. Bortset en 15" sub til 7000,- (for en enkelt enhed!) :wink:

Nå, troede kun Cerwin Vega havde den ene serie... Det er da hvad der stod da jeg var inde på deres hjemme side... Men deres stue højtaler spiller altså godt... :-)

Magnusssen

"God made Heaven and Earth, and the rest was made in China."

Titel:
Mester Medlem
Brugeravatar

tja sable tsvansen kan man da altid

har dog ikke haft probs med mine bremser selvom jeg har købt dem der (der var en debat om bremseklodser på opelpower engang der kun ku rakke med på svansenprodukter)

i min lokale er der heldigvis ansat en udlært automekker der ved hvad han har med at gøre og ikke er bange for at spørge kunden om det skal se sårn eller sårn ud eller påpege at modelskift/variation har noget at sige

bare mine 2 cents om thansen (som de fleste steder bærer præg af profit frem for service+inkompetance hos personalet)

HMV Luske

Titel:
Mester Medlem

Geografisk sted: Nær Roskilde
Jeg må sige at jeg heller ikke fatter den "rakken ned" på T. Hansen. Pris og kvalitet følges ad, og ja, de fleste aner ikke en daddel om det de sælger, men det kan da for helvede ikke komme bag på folk.
Ekspedienterne i Netto kan sgu' da heller ikke kende forskel på en Brie og en Camembert hvis det ikke stod på pakken - men her er det ok at købe discount - om jeg fatter det.

Friktionsmaterialet på T. Hansens klodser er jeg dog ikke begejstret for - synes det har nogle kedelige egenskaber der gør dem svære at dosere og kræver konstant "afrensning" gennem hårde opbremsninger for at holde dem til ilden. Ikke just sikkert i min bog. Men derfra og så til at dømme dem ude på alt hvad de har i butikken er der dælme langt.

Billede
Golf GTi 16V til rally

Titel:
Mester Medlem
Brugeravatar

hehe wildert , kan regne ud du ikke bruger dem til racervognen . Har aldrig haft de probs du beskriver , diskussionen på opelpowah gik oxo mest på at de blev hårde men det har jeg endnu ikke oplevet

MVH Luske

Titel:
Mester Medlem

Geografisk sted: Nær Roskilde
luske skrev:
hehe wildert , kan regne ud du ikke bruger dem til racervognen . Har aldrig haft de probs du beskriver , diskussionen på opelpowah gik oxo mest på at de blev hårde men det har jeg endnu ikke oplevet

MVH Luske

Nøh - på raceren har jeg indtil nu kørt på OMP Road & Sport, og er nu i gang med at tage livet af et sæt ATE et-eller-andet.
OMP'erne var gode i starten, men de blev lidt trætte derind af. ATE'erne er mere "jævne" i deres slid, men ikke så gode som OMP'erne var i starten.
Men jeg skal have et nyt sæt klodser her over vinteren - bliver formentlig Ferodo vil jeg tro. Med mindre jeg kommer i tanke om det for sent :-).

Nu er det noget tid siden jeg har kørt med 'Hansen-klodser, men jeg og et par andre som jeg betragter som rimeligt seriøse, var enige om oplevelsen for nogle år siden. Men da T. Hansen konstant skifter leverandører for at presse pris og kvalitet, så kan det sagtens være at der er andre boller på suppen nu. Det skal jeg ikke kunne sige.
Men da Autobremsen tit og ofte kan matche prisen, eller endda nogle gange være billigere, for f.eks. Roulunds, EBC eller lignende, så må jeg indrømme at jeg ikke gider spilde tiden med T. Hansen-klodserne.

EBC Blacks fik jeg f.eks. til min svigerindes hedengangne ZX 1.4 til billigere end T. Hansen skulle have. De bremser forrygende til prisen - vi nåede dog ikke at teste deres langtidsholdbarhed da en 4x4'er bakkede ind i bilen.

Tidligere har jeg købt Brembo alm. skiver og standard Mintex eller var det Ferodo hos Mekonomen til en Golf GTi 8V (ikke raceren) billigere end det kunne gøres hos Høyer (og jeg får ikke rabat) - så gider jeg igen heller ikke. Det kan være at Høyerne var ok - men jeg er mega Brembo-fan - de har aldrig svigtet mig (kører også med Brembo Sport skiver på GTi'en), og jeg VED at det er kvali - og så til samme pris eller billigere...

Hvis Høyer eller T. Hansen var billige nok, så ville jeg måske overveje det - men lige nu giver det ikke ret meget mening for mig.

Ok, T. Hansen har gode åbningstider - derfor køber jeg tit også andre sære ting hos dem :-).

Billede
Golf GTi 16V til rally

Titel:
Mester Medlem
Brugeravatar

brembo er svære at komme udenom når man snakker bremser , det har altid og vil sikkert altid være gode stopklodser , har en MC der er standartmonteret med 300mm skiver og 4-pots brembokalibre og det funker sq bedre end alt det japanske tilsammen som jeg har været ejer af

MVH Luske

Titel:
Moderator

luske skrev:
brembo er svære at komme udenom når man snakker bremser , det har altid og vil sikkert altid være gode stopklodser , har en MC der er standartmonteret med 300mm skiver og 4-pots brembokalibre og det funker sq bedre end alt det japanske tilsammen som jeg har været ejer af

MVH Luske

MC bremser virker umiddelbart som om de er bedre, MEN glem nu ikke at en bil der har kørt 300kkm i slud og sne ikke helt kan sammenlignes med en MC der har kørt 30kkm, og kun i høj solskin.
Det er ikke helt samme driftvilkår......

Klart at brembo er udmærket, men laver BESTEMT også noget billigt lort. Been there. Man skulle næsten tro de har leveret til T.Hansen...;-)
Det er tit sådan at pris og kvalitet hænger sammen.

På min gamle volvo har jeg kørt 362.000km/21år på de originale bærekugler. Et skift til SCANPARTS bærekugler er ikke nogen stor forbedring. Bilens har nu kørt 379.000km og begge forreste bærekugler er nu begyndt at revne i gummiet, og den ene begynder så småt at få en lille smule sløre....
Men de holder nok det ene år der skal til for at rende garantien ud, mon ikke....Man får tit hvad man betaler for.....

Citat:My experience tells me that once the cam with the lumpy idle is selected, the thinking mostly stops. Decisions then are based on lowest price, looks, ease of installation, coolness factor, the 'latest thing' syndrome, peer pressure, old wives tales, and bad advice.
Citat slut.
Hold kæft hvor er det sandt!

Titel:
Mester Medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: Sweden
Vil give Henrik ret, Brembo er godt, men deres "standard" eftermarkedet skiver og klodser er faktisk noget ringere end orig. toyota bremser. (Den eneste bil jeg har prøvet med)
Første hårde opbremsning i corollaen, og så var der 2 meget skæve forbremser. Det skete aldrig med de orig. toyota bremser.

Magnusssen

"God made Heaven and Earth, and the rest was made in China."

Vis indlæg fra foregående:  Sorter efter  
Skriv nyt emne Svar på emne  [ 27 indlæg ]  Gå til side Foregående  1, 2, 3  Næste

Alle tider er UTC + 1 time