Hartvig skrev:
Måske PKJ, Holeby folkene, Streetracing.dk og alle de andre græsrodsforeninger skulle slå sig samme og arrangerer DHB v. 2.0 som et rent racearrangement, for jeg kan da se at der er biler nok der vil deltage.
Budgettet for at lave et publikumsarrangement vil nok ligge i niveauet ca. kr. 100.000 (Randers 1 som var et publikumsarrangement havde et budget på kr. 65.000) men hvis man dropper alt fest og balladen og bare kører tror jeg at man sagtens kan trække deltagere og tilskuerer nok til at det kan løbe rundt og måske give et tiltrængt økonomisk tilskud til foreningerne.
Reelt snakker vi jo bare om 1.000 tilskuerer til 100 kr. pr. næse og jeg vil gætte på at hvis det bare er rent DHB v. 2.0 kan vi vel trække +5.000 tilskuerer hvis vejret er godt.
Sidst men ikke mindst - kunne foreningerne visse deres evne og vilje til at arbejde sammen for Streetrace sportens skyld, og ikke for at Forlaget Benjamin skal score kassen (det kan vi lige så godt gøre selv).
Hartvig - på vegne af Streetracing.dk
Enig...
Jeg er dog ikke sikker på at det kan gøres for 100k. Hvad koster leje af banen og godkendelsen (Køb af støjkvote til pumblikms race med to biler startende ved siden af hinanden)?
I så fald skulle arangementet ligge senere på året og man skulle så f.eks. mindst have deltaget i et løb i løbet af sommeren. De f.eks. 20 bedste tider i landet i de respektive klasser skulle så inviteres til DHB v2.0 - Ja... Det ville selvfølgelig rejse andre problematikker, men et eller andet i den stil måske...
V/h Chr