Powerforum

Motor- og Tuningsforum for Garagefuskere og andet godtfolk!
Dato og tid er 30 jun 2025, 13:08

Alle tider er UTC + 1 time




Skriv nyt emne Svar på emne  [ 15 indlæg ]  Gå til side Foregående  1, 2
Forfatter besked
 Titel:
Indlæg: 06 sep 2005, 12:25 
Håndhæves de over alt ude på vejen? Ville du så kunne køre ud af indkørslen uden at få en bøde og smidt ind igen... Det afhænger af hvad der har dikteret de regler som jeg ser det. Er det det konkurencemæssige aspekt i det for at få en fair konkurence - Ja så skal de håndhæves. Er reglerne et resultat af færdselsloven, må det som udgangspunkt være førens eget ansvar at bilen er lovligt til det race han deltager i. Er den ikke det bryder han loven og politiet må tage sig af sagen...
GROFT ridset op - Siger egentligt bare at der er forskellige måder at se det på afhængig af omstændighederne og hvilke regler!


Share on FacebookShare on TwitterShare on DiggShare on RedditShare on DeliciousShare on TechnoratiShare on TumblrShare on Google+
Top
  
 
 Titel:
Indlæg: 06 sep 2005, 16:55 
Offline
Moderator

Tilmeldt: 01 jan 1970, 01:00
Indlæg: 7414
Vil du dermed mene at vi skal tilføje en af flg: to sætninger for enden af hver regel:

1:Håndhæves i praksis.
2:Håndhæves ikke i praksis.


Lad os se hvad det vil medføre:

Bilen skal være indregistreret(Håndhæves)
Der skal forevises registreringsattest og bilen skal være på plader(håndhæves ikke)
Der skal køres på gadebensin(håndhæves ikke)
Der skal køres på DOT dæk(håndhæves)
Støjniveauet må max være xxx dB(håndhæves ikke)

Hvor mange af de regler er så fyld, og hvor mange er reelt noget værd, ISÆR ud fra et konkurrencesynspunkt?

Dette er drønkonkurrenceforvridende, fordi man kunne jo fristes til at formode at reglerne jo var lavet for at skulle overholdes, men man kan godt se hvor det bærer henad når man i sin gulplade golf 1,8CL på 95oktan og NANKANG dæk er linet op ved siden af en P100 på nitromethan og MickeyThompson dæk, som kører i samme klasse.....

Det er ret så ødelæggende for konkurrencen, og på sigt dræbende for sporten.

Alternativet er at vi alle tager udgangspunkt i at ingen af reglerne rent faktisk overholdes, og bygger bilerne derefter. Det er så et spørgsmål om held om man bliver knaldet,udelukket,klaget over eller vinder.

Det kan da for pokker ikke være meningen

_________________
Henrik
http://boost-it.dk
Citat:My experience tells me that once the cam with the lumpy idle is selected, the thinking mostly stops. Decisions then are based on lowest price, looks, ease of installation, coolness factor, the 'latest thing' syndrome, peer pressure, old wives tales, and bad advice.
Citat slut.
Hold kæft hvor er det sandt!


Top
 Profil  
 
 Titel:
Indlæg: 06 sep 2005, 17:16 
Gad ikke engang læse indlæget. Jeg vil mene nøjagtig som jeg skrev.


Top
  
 
 Titel:
Indlæg: 06 sep 2005, 17:25 
Men det er den evige diskusion som jo også gik ud over Dollo til DHB2004. Men vi er sku altid så hurtigt til at rakke ned med konstruktiv kretik osv. i stedet for at se problematikken lidt objektivt...

Stadig min mening og ja... Jeg mener det som jeg skriver og ikke det andre skriver jeg mener.

V/h Christian


Top
  
 
 Titel:
Indlæg: 06 sep 2005, 18:16 
Offline
Mester Medlem

Tilmeldt: 09 jul 2003, 09:00
Indlæg: 2671
Nååååå... Læste det så alligevel.

Men alstå....
For hovedsageligt at se det fra arangørernes synspunkt...
Når der står at bilerne skal være lovlige f.eks. være indreg. osv. Hvor langt skal der gås for at chekke om denne regel er overholdt? Skal man til syvende og sidst køre hjem til folk og folks venner for at se om der skulle stå en bil med samme stelnummer i til at køre til syn med? Neeeej, det er jo fuldstændig urealistisk.

HVORFOR skal de så være lovlige og indr. hvis det ikke KAN chekkes alligevel? Jeg vil TRO det er et krav fra myndighedernes side for at de har kunnet få lov til at afholde racet under de forhold... Jeg vil mene at hvis officials kan se at der sidder plader på de deltagende bilerne, så må de have lov til at gå ud fra at lovgivningen er overholdt og at pladerne er til den bil de sidder på. Er lovgivningen ikke overholdt må føren af bilen være den ansvarlige!

IGEN - Som jeg skrev tidligere hvis folk kunne læse og forstå "Er det det konkurencemæssige aspekt i det for at få en fair konkurence - Ja så skal de håndhæves." Tænker her på benzin, dæk, osv osv osv...

MEN vær nu realistiske omkring det her!!!!! Det er SÅ nemt at pege og snakke... Kender det jo fra mig selv og mine kammerater.

V/h Christian

_________________
V/h Christian

http://www.youtube.com/watch?v=Dn0FPQRcoiM


Top
 Profil  
 
Vis indlæg fra foregående:  Sorter efter  
Skriv nyt emne Svar på emne  [ 15 indlæg ]  Gå til side Foregående  1, 2

Alle tider er UTC + 1 time


Hvem er online

Brugere der læser dette forum: Ingen og 8 gæster


Du kan ikke skrive nye emner
Du kan ikke besvare emner
Du kan ikke redigere dine indlæg
Du kan ikke slette dine indlæg
Du kan ikke vedhæfte filer

Søg efter:
Hop til:  
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
Danish translation & support by Olympus DK Team