Powerforum

Motor- og Tuningsforum for Garagefuskere og andet godtfolk!
Dato og tid er 26 feb 2025, 12:02

Alle tider er UTC + 1 time




Skriv nyt emne Svar på emne  [ 10 indlæg ] 
Forfatter besked
Indlæg: 01 jan 2010, 22:30 
Offline
Nyt Medlem

Tilmeldt: 05 jan 2006, 20:35
Indlæg: 18
Compression struts kits fra Compbrake til Ford Escort MK1 & 2

Har aldrig været brugt

http://www.cosworth-racing.dk/jan/escort-struts.jpg

Pris 650,-


Senest rettet af den brede 03 jan 2010, 14:29, rettet i alt 1 gang.

Share on FacebookShare on TwitterShare on DiggShare on RedditShare on DeliciousShare on TechnoratiShare on TumblrShare on Google+
Top
 Profil  
 
 Titel:
Indlæg: 02 jan 2010, 16:29 
Offline
Mester Medlem
Brugeravatar

Tilmeldt: 08 jan 2006, 19:50
Indlæg: 786
Geografisk sted: Ribe
Dem kunne jeg godt bruge.

Men nogle siger bilen nemt kan synes med dem. Andre siger nej.

Kender du noget til det?

_________________
Husk at man aldrig må lukke røgen ud af elektronikken!!
Da det ikke virker uden..


Top
 Profil  
 
 Titel:
Indlæg: 02 jan 2010, 17:11 
Offline
Mester Medlem
Brugeravatar

Tilmeldt: 21 jun 2007, 13:17
Indlæg: 2340
Geografisk sted: Fysisk: Ølstykke /Mentalt: langt væk
Syn evt. bilen uden og monter dem efter, synsmanden/statan skal ikke forhindre dig at gør din bil mere sikker... (ligesom med tidssvarende bremser)

dog burde det være muligt med den rette homologeringsattest i hånden - og den rette synsmand...

_________________
corvus terrae terror...


Billede


_______________________________________________________________________________
“the bitterness of poor quality remains long after the sweetness of low price is forgotten”


Top
 Profil  
 
 Titel:
Indlæg: 02 jan 2010, 17:13 
Offline
Mester Medlem
Brugeravatar

Tilmeldt: 08 jan 2006, 19:50
Indlæg: 786
Geografisk sted: Ribe
Ravnen skrev:
Syn evt. bilen uden og monter dem efter, synsmanden/statan skal ikke forhindre dig at gør din bil mere sikker... (ligesom med tidssvarende bremser)

dog burde det være muligt med den rette homologeringsattest i hånden - og den rette synsmand...


Ja det er også lidt tanken. At afmontere den til syn.
Der er jo ikke noget i vejen for at der er et beslag på vangerne.
Tak for svar.

_________________
Husk at man aldrig må lukke røgen ud af elektronikken!!
Da det ikke virker uden..


Top
 Profil  
 
 Titel: SOLGT
Indlæg: 03 jan 2010, 11:32 
Offline
Nyt Medlem

Tilmeldt: 05 jan 2006, 20:35
Indlæg: 18
Som skrevet er de solgt


Top
 Profil  
 
 Titel: Re: SOLGT
Indlæg: 03 jan 2010, 13:08 
Offline
Mester Medlem
Brugeravatar

Tilmeldt: 08 jan 2006, 19:50
Indlæg: 786
Geografisk sted: Ribe
den brede skrev:
Som skrevet er de solgt


Det kunne jeg desværre ikke se.

_________________
Husk at man aldrig må lukke røgen ud af elektronikken!!
Da det ikke virker uden..


Top
 Profil  
 
Indlæg: 03 jan 2010, 14:29 
Offline
Nyt Medlem

Tilmeldt: 05 jan 2006, 20:35
Indlæg: 18
Nej det kunne jeg egentlig heller ikke, har sgu nok glemt at skrive det oppe i emnelinien også, sorry.
Hvordan går det ellers med dit projekt? Er fartjernet snart klar til at få lidt stryg?


Senest rettet af den brede 03 jan 2010, 14:33, rettet i alt 2 gange.

Top
 Profil  
 
Indlæg: 03 jan 2010, 14:31 
Offline
Mester Medlem
Brugeravatar

Tilmeldt: 08 jan 2006, 19:50
Indlæg: 786
Geografisk sted: Ribe
den brede skrev:
Nej det kunne jeg egentlig heller ikke, har sgu nok glemt at skrive det oppe i emnelinien også, sorry


Går nok med det.
Har lige været ude, så min tårer frøs til is. Så græder ikke mere :cry: Næsten :wink:

_________________
Husk at man aldrig må lukke røgen ud af elektronikken!!
Da det ikke virker uden..


Top
 Profil  
 
 Titel:
Indlæg: 10 jan 2010, 21:18 
Offline
Medlem
Brugeravatar

Tilmeldt: 08 mar 2005, 07:04
Indlæg: 142
Geografisk sted: Area mid - Køge
Nu har jeg siddet og kigget på billedet, og kan ikke komme på hvad sådanne tingester bruges til - hjælp mig på vej, pleeeeease :wow:

JohnE

_________________
Passat + Lupo 3L


Top
 Profil  
 
Indlæg: 24 jan 2010, 19:51 
Offline
Nyt Medlem

Tilmeldt: 05 jan 2006, 20:35
Indlæg: 18
The front suspension of all McPherson strutted Ford cars
consists of a bottom track control arm (TCA), which allows the
strut to move up and down. Meanwhile, the front anti-roll bar
performs two jobs. The first as the name suggests, controls the
amount the TCAs move against each other and thus controls the
car’s roll. It does this since it is actually a torsional spring, which
the TCAs try to twist, and it in turn, resists the turning moment.
The other role the bar performs is to prevent the TCAs moving
forward and backwards, particularly under braking otherwise,
it’ll just swing backwards and forwards, therefore out of control.
However, both sets of geometry are factory set for road conditions
and can’t be altered apart from very small adjustments.
The ideal is to make it fully
adjustable so that the castor
angle and to some extent,
the toe-in/out can be altered,
allowing the car to be tuned
to differing road or track
conditions. This is the role
of a compression, which
replaces that front anti-roll bar
link. This typically takes the
form of a round bar or tube,
with either rod ends fitted to
it in threaded inserts. These
can be wound in or out, thus
adjusting the suspension.
The anti roll bar is usually
removed completely and body
roll is controlled by stiffer
damping. Alternatively, drop
links can be fitted and the anti
roll bar run in an alternative
position

Det var lige hvad jeg kunne finde! Fandt desværre ingen billeder!


Top
 Profil  
 
Vis indlæg fra foregående:  Sorter efter  
Skriv nyt emne Svar på emne  [ 10 indlæg ] 

Alle tider er UTC + 1 time


Hvem er online

Brugere der læser dette forum: Ingen og 62 gæster


Du kan ikke skrive nye emner
Du kan ikke besvare emner
Du kan ikke redigere dine indlæg
Du kan ikke slette dine indlæg
Du kan ikke vedhæfte filer

Søg efter:
Hop til:  
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
Danish translation & support by Olympus DK Team