Powerforum http://powerforum.dk/ |
|
S: compression struts til ford escort (SOLGT) http://powerforum.dk/viewtopic.php?f=2&t=23063 |
Side 1 af 1 |
Forfatter: | den brede [ 01 jan 2010, 22:30 ] |
Titel: | S: compression struts til ford escort (SOLGT) |
Compression struts kits fra Compbrake til Ford Escort MK1 & 2 Har aldrig været brugt http://www.cosworth-racing.dk/jan/escort-struts.jpg Pris 650,- |
Forfatter: | needspeed [ 02 jan 2010, 16:29 ] |
Titel: | |
Dem kunne jeg godt bruge. Men nogle siger bilen nemt kan synes med dem. Andre siger nej. Kender du noget til det? |
Forfatter: | Ravnen [ 02 jan 2010, 17:11 ] |
Titel: | |
Syn evt. bilen uden og monter dem efter, synsmanden/statan skal ikke forhindre dig at gør din bil mere sikker... (ligesom med tidssvarende bremser) dog burde det være muligt med den rette homologeringsattest i hånden - og den rette synsmand... |
Forfatter: | needspeed [ 02 jan 2010, 17:13 ] |
Titel: | |
Ravnen skrev: Syn evt. bilen uden og monter dem efter, synsmanden/statan skal ikke forhindre dig at gør din bil mere sikker... (ligesom med tidssvarende bremser)
dog burde det være muligt med den rette homologeringsattest i hånden - og den rette synsmand... Ja det er også lidt tanken. At afmontere den til syn. Der er jo ikke noget i vejen for at der er et beslag på vangerne. Tak for svar. |
Forfatter: | den brede [ 03 jan 2010, 11:32 ] |
Titel: | SOLGT |
Som skrevet er de solgt |
Forfatter: | needspeed [ 03 jan 2010, 13:08 ] |
Titel: | Re: SOLGT |
den brede skrev: Som skrevet er de solgt
Det kunne jeg desværre ikke se. |
Forfatter: | den brede [ 03 jan 2010, 14:29 ] |
Titel: | S: compression struts til ford escort |
Nej det kunne jeg egentlig heller ikke, har sgu nok glemt at skrive det oppe i emnelinien også, sorry. Hvordan går det ellers med dit projekt? Er fartjernet snart klar til at få lidt stryg? |
Forfatter: | needspeed [ 03 jan 2010, 14:31 ] |
Titel: | Re: S: compression struts til ford escort |
den brede skrev: Nej det kunne jeg egentlig heller ikke, har sgu nok glemt at skrive det oppe i emnelinien også, sorry
Går nok med det. Har lige været ude, så min tårer frøs til is. Så græder ikke mere ![]() ![]() |
Forfatter: | cphjea [ 10 jan 2010, 21:18 ] |
Titel: | |
Nu har jeg siddet og kigget på billedet, og kan ikke komme på hvad sådanne tingester bruges til - hjælp mig på vej, pleeeeease ![]() JohnE |
Forfatter: | den brede [ 24 jan 2010, 19:51 ] |
Titel: | Compression struts |
The front suspension of all McPherson strutted Ford cars consists of a bottom track control arm (TCA), which allows the strut to move up and down. Meanwhile, the front anti-roll bar performs two jobs. The first as the name suggests, controls the amount the TCAs move against each other and thus controls the car’s roll. It does this since it is actually a torsional spring, which the TCAs try to twist, and it in turn, resists the turning moment. The other role the bar performs is to prevent the TCAs moving forward and backwards, particularly under braking otherwise, it’ll just swing backwards and forwards, therefore out of control. However, both sets of geometry are factory set for road conditions and can’t be altered apart from very small adjustments. The ideal is to make it fully adjustable so that the castor angle and to some extent, the toe-in/out can be altered, allowing the car to be tuned to differing road or track conditions. This is the role of a compression, which replaces that front anti-roll bar link. This typically takes the form of a round bar or tube, with either rod ends fitted to it in threaded inserts. These can be wound in or out, thus adjusting the suspension. The anti roll bar is usually removed completely and body roll is controlled by stiffer damping. Alternatively, drop links can be fitted and the anti roll bar run in an alternative position Det var lige hvad jeg kunne finde! Fandt desværre ingen billeder! |
Side 1 af 1 | Alle tider er UTC + 1 time |
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group https://www.phpbb.com/ |