Powerforum
http://powerforum.dk/

forspørgesel på ecu til 4cyl fiat coupe
http://powerforum.dk/viewtopic.php?f=2&t=22402
Side 1 af 3

Forfatter:  møffe [ 27 jul 2009, 17:58 ]
Titel:  forspørgesel på ecu til 4cyl fiat coupe

jeg har ladet mig fortælle at fiat coupe der køre med weeber marelli motorstyring skulle være en mulighed for at opgrader min cosworth til lidt andre ting.

hvad er en evt pris på sådan en ecu fra en fiat coupe 2,0 16 V turbo?

er der nogen der har en optegning af hvad de forskellige ben på den er til etc?

på forhånd tak.

Forfatter:  kepsus [ 27 jul 2009, 19:50 ]
Titel: 

Her
http://coupeweb.net/16vt/pages/16vtPage2.html

Jeg har en extra Box liggende, samt damos/xdf file, så du kan læse hvor maps og værdier er i bin filen.

Forfatter:  kepsus [ 27 jul 2009, 19:59 ]
Titel: 

http://coupeweb.net/16vt/index.html

Der står også hvilken føler osv den bruger..Jeg har også diagnose stik til at sætte direkte i den, hvor du kan læse de forskellige værdier(varme, dyse, tændning etc, samt hvis det er fejl på sensor)

Forfatter:  møffe [ 27 jul 2009, 20:13 ]
Titel: 

hvad koster sådan en ecu?

hvad er ohm på dysserne på en fiat?

kan se den generelle opbygning på en fiat 16vt er den samme som på min cos med en weber marelli L8 box. den har bare lige coilpack til forskel. begge er med sekvsprøjt, så der er der ikke den store forskel.

skal lige have funde et diagram over en L8 box på en cosworth.

de køre nemlig begge med samme triggerhjul.

Forfatter:  kepsus [ 27 jul 2009, 20:21 ]
Titel: 

800 kr og det er høj ohm dyser.
Hvis du skal ha diagnose Stik/box til den bærbar 600 kr

Forfatter:  kepsus [ 27 jul 2009, 20:22 ]
Titel: 

er der nogen special fordele ved den vs den du selv bruger ?

Forfatter:  møffe [ 27 jul 2009, 20:24 ]
Titel: 

coilpack styring. og muligvis er det bare generelt en nyere version.

og som sådan er det ikke noget nogen jeg kender til har gjort.

hvordan forgår programering på den. køre den med løs chip.

PT køre jeg stage 1 = 270hk kit. den er målt til 281hk 383nm ved 1,1bar.


men std tænding på en sierra er ikke det bedste. den køre stabilt nu. men vil jo altid have noget bedre.

Forfatter:  kepsus [ 27 jul 2009, 20:28 ]
Titel: 

Ok, nu ved jeg ikke om du mapper din bil selv ??, men jeg har værktøj til at gøre bin filen "læselig" så du kan justere tændning/brædstof (og alverdens ting) selv.

Forfatter:  møffe [ 27 jul 2009, 20:36 ]
Titel: 

kepsus skrev:
Ok, nu ved jeg ikke om du mapper din bil selv ??, men jeg har værktøj til at gøre bin filen "læselig" så du kan justere tændning/brædstof (og alverdens ting) selv.
nu skal jeg lige finde ud af hvor nemt (eller besværligt) det er at montere. umildbart ser det plug and play ud. men det er jo ikke nødvendigvis hvad det der.

som sådan ser mit udgangspunkt lige nu godt og solidt ud. men vil altid gerne have flere muligeder da jeg mangler moment i de sidste omdr og vil derfor have en lidt større turbo på. og så er spørgsmålet jo altid hvor jeg kommer længst for pengene, den std L8 klare en del flere hk end hvad jeg har nu. men kan jeg bare gøre lidt mere så er jeg glad.

Billede

Forfatter:  kepsus [ 27 jul 2009, 20:36 ]
Titel: 

Den kører med en 27c256 chip (ligesom i din) som sidder i et stik.

Det er selvfølgelig lidt besværligt at skulle brænde en chip, og så ud og prøve igen osv.
Jeg har netop lige solgt Ostrich eprom emulator (kan købes her http://www.moates.net/index.php?cPath=31)
Den gør at du sætter den i boksen og så i din bærbare computer, hvilken gør at du kan justere bilen "on the fly" mens man kører hvilken næsten er et must syntes jeg.

Når man så er tilfreds, kan an brænde programmet ned på en chip.

Side 1 af 3 Alle tider er UTC + 1 time
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
https://www.phpbb.com/