XU10J4RS (306GTI) som er ombygget til 2303 ccm (2,3 L) er bygget med en speciel smedet krumtap der har 98 mm slaglængde, plejlstænger er de originale, og stemplerne er 86,5 mm fra en Calibra Turbo (C20LET). Topstykket og indsugningsmanifolden er portet. Knasterne er et ret mildt setup, bestående af en reprofileret indsugningsknast der nu er på 283 grader og 11 mm løft, og original udstødningsknast. Bosch 418 ml dyser (rækker til 300+ hk). Desuden er der et lettet svinghjul på. Yder 207 hk og 248 Nm. Har kørt ~25000 km siden renovering/tuning.
Motoren sælges incl. manifolder, generator, kobling mm. Men uden gearkasse. Er uden ledningsnet. Valgfrihed mellem nederste motorophæng i nylon (HÅRDT!) eller alm. ophæng.
SOLGT!
2,3 Liters motor set forfra
2,3 Liters motor set bagfra
Haltech E6X motorstyring. Er pt. programmet til ovennævnte motor. Der medfølger et ekstra ubrugt stik, en hjemmebrændt cd med backup af setup på ovennævnte motor og Windowsprogram til at betjene motorstyringen.
Desuden 2xdobbeltkanals tændingsmoduler og et speciellavet ledningsnet til ovennævnte motor i 205'er (ej bedste kvalitet, men stikkene kan fint genbruges).
Pris 5500 kr.
Haltech E6X med tilhørende dele[/img]
Hjemmestrikket 2½" gennemstrømsudstødning til 306GTI motor i en 205.
SOLGT!
2½" rustfri gennemstrømsudstødning