| Powerforum http://powerforum.dk/ |
|
| 12A Wankel motor - nyrenoveret http://powerforum.dk/viewtopic.php?f=2&t=20710 |
Side 1 af 1 |
| Forfatter: | Wankel [ 01 jul 2008, 11:09 ] |
| Titel: | 12A Wankel motor - nyrenoveret |
Jeg har droppet mit turbo projekt. Derfor har jeg denne nyrenoverede streetportede 12A til salg. Nye original dele er brugt i hele motoren. 20000,- 15000,- uden karburator og manifold TELEFON 3124 7419 - INGEN SMS TAK Specifikationer: * 12A streetport blok i smarte farver. * Højtryks olie regulator. * Nye pakninger. * Nye rotorlejer. * Nye Stationær gear lejer. * Ny Pierce indsugnings manifold. * Ny OER 45mm race karburator. (dyset til motoren) * Stationær gear og lejer er blevet modificeret således at der er smøring fra alle sider. * Alu-plade monteret mellem blok og bundkar, sørger for at slå luftboblerne ud af olien inden det ryger tilbage i bundkarret. * Rotorlejer sikret med penolskruer og lejesikring. Streetportede og planslebne ende-jern.
Nye Sideseals ved at blive justeret.
Excentric aksel og rotorer.
Lagkagen lægges sammen.
13B-REW(FD) rotorhuse er blevet til 12A størrelse, de har forresten også nogle dejligt store udstødningskanaler.
13B rotorhus konverteret til 12A specifikationer på CNC fræseren.
Nye lejer med flere olie huller.
Shortblock.
Afluftnings plade til motorolien.
Spritny karburator og Manifold, der medfølger tragte istedetfor turbo kassen.
|
|
| Forfatter: | beyer [ 03 jul 2008, 14:25 ] |
| Titel: | |
hva snakker vi af forventet effekt på denne motor !??? hva kan den holde til !???( rpm / hp ) |
|
| Forfatter: | ae86 [ 03 jul 2008, 15:11 ] |
| Titel: | |
Med sådanne en lagkage konstruktion så burde det egentligt være relativt let at lave en 5 kammer eller en 6 kammer model... det eneste problem er vel at få bygget en krumtap til den samt finde udaf at få holdt skidtet sammen ... jeg tror ikke de små ?topstykke-krumtaps? mon ikke sådanne en 5 kammer sag kunne komme til at lyde godt |
|
| Forfatter: | Wankel [ 03 jul 2008, 15:32 ] |
| Titel: | |
beyer skrev: hva snakker vi af forventet effekt på denne motor !??? hva kan den holde til !???( rpm / hp )
Jeg gætter på 170hk ved 8000rpm Den skulle gerne kunne tåle at få mange tæsk. Karburatoren er forberedt til at kunne tåle turbotryk. (dog ikke dyset til turbo) |
|
| Forfatter: | Wankel [ 03 jul 2008, 15:36 ] |
| Titel: | |
ae86 skrev: Med sådanne en lagkage konstruktion så burde det egentligt være relativt let at lave en 5 kammer eller en 6 kammer model... det eneste problem er vel at få bygget en krumtap til den samt finde udaf at få holdt skidtet sammen ... jeg tror ikke de små ?topstykke-krumtaps?
mon ikke sådanne en 5 kammer sag kunne komme til at lyde godt Dream on Der findes 4-rotor conversion kits til den smukke sum af 9000$ + det løse Det løse indebærer Tørsump oliepumpe, Rebuild kits og sikkert en masse uforudset pjat |
|
| Side 1 af 1 | Alle tider er UTC + 1 time |
| Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group https://www.phpbb.com/ |
|