Powerforum
http://powerforum.dk/

NOS sælges
http://powerforum.dk/viewtopic.php?f=2&t=1479
Side 1 af 1

Forfatter:  kristian [ 20 dec 2002, 23:51 ]
Titel:  NOS sælges

Dry manifold kit med 8 dysninger og en 10 punds flaske +en 12 punds flaske. Komplet med alt du skal bruge +mere. I org. emballage, med kvittering. Ny pris med stumper ca. 9000,- Har kørt 1 måned, 2 flasker.. Bemærk dette er det nye dry manifold kit som afløser de tidligere wet manifold kit.

pris 6500,-

kontakt mig gerne hvis du har yderligere spørgsmål
Kristian
28408121

Forfatter:  pete [ 20 dec 2002, 23:54 ]
Titel:  Re: NOS sælges

:-O Lyder lækkert.. hvis du ikke har solgt det i starten af det nye år, så vil jeg købe det, skal lige have løn først.

Forfatter:  Simon [ 24 dec 2002, 13:00 ]
Titel:  Re: NOS sælges

Hvad er forskellen på det nye dry system og det gamle wet system. Glædelig jul

Forfatter:  kristian [ 25 dec 2002, 13:45 ]
Titel:  Re: NOS sælges

Wet manifold system skyder N2O OG benzin ind i indsugningsrør (lige før spjæld) Dette stiller store krav til stabilt benzintryk. For lidt benzin i forhold til N2O kan betyde brændte stempler m.m. Yderligere giver Wet manifold system nogle gange problemer med backfire.. D.V.S. at blandingen antændes hele vejen ud til luftmængdemåler/ luftfilter. Dette kan en ex. luftmængdemåler ikke tåle og jeg kender flere der har skiftet denne 6-8 gange på denne bekostning.

Dry manifold kit skyder kun N2O ind i bilens indsugning. Den øgede benzinmængde varetages her af bilens egne dysser. Dette gøres ved at benzintrykket på dysserne øges når NOS aktiveres. Herved er der ikke noget der kan antændes ud igennem indsugningsmanifold m.m.

Forfatter:  Mads B [ 25 dec 2002, 16:27 ]
Titel:  Re: NOS sælges

Jeg kender en hvis knfilter kom til at ligne en krøllet sommer hat, fordi han fik trykket på knappen ved 1500omdr.... *G*

Forfatter:  kristian [ 25 dec 2002, 20:33 ]
Titel:  Re: NOS sælges

med et dry manifold kot var det aldrig sket..:-D

Forfatter:  larsen [ 03 jan 2003, 11:35 ]
Titel:  Re: NOS sælges

dry kits er IKKE afløseren for wetkits men et alternativ til dem....drykits er nemlig ikke så stabile men virker. ulempen ved drykits er at de går ind over de normale dyser og derved skulle via vakumm give mere benz.... har hørt om flere tilfælde hvor der er brændt stempler med den nye type kits, pga dyserne ikke give det benzin de skulle ha gjort. desuden har et dry kit også en max effekt på ca 60 HK, da de originale dyser sjælden er dimensioneret til at give mange flere ml en bilen bruger standard....de før nævnte ulemper ved wetkits er korrekte, der ske en antænding i indsugningen, og da mange biler kører med plastikmanifold, så bliver det dyrt for de sprænger. har selv kørt med begge typer kits, men er nu mest tilhænger at Wet kits, men ok hver sin charme......det er jo også ca 80% billigere end et turbokit, men lige så holdbart.....

Side 1 af 1 Alle tider er UTC + 1 time
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
https://www.phpbb.com/