Hvis du regner med at bruge en w58 gearkasse i et drag miljø hvor der køres med slicks på en preppet bane .. Og kræfterne leveres af en Toyota v8'er så er det mer end rigeligt med et toyota 8'' bagtøj da din gearkasse er det svageste led.. En standard w58 snupper i det miljø nok i omegnen af små 300hk bag din lille lette ke70'er.. Et 8'' toyota bagtøj har da overlevet samme miljø i en 5-600 hk overvægtig supra .. Tæt på den dobbelte vægt af en ke70'er
Selv en forstærket w58 vil ikke være meget for effekter der ligger ret meget over de 300hk.. Hvis vi derimod snakkede gadedæk og alm vej så snupper en standard w58 gerne et pænt stykke over de 300 hk når de sidder bag en let bil som en ke70'er
W58 er en god gearkasse med et let gearskifte.. Men i dit tilfælde til en handikap gearkasse være nr1.. Hvis det skal være manuel så overvej en r154 supra turbo gearkasse.. Den skifter som en landbrugsmaskine men kan tåle en del mere tæsk .. Mener at have set dem bag drag supra'er med opimod de 5-600 hk ..
det er der godt nok en del uenighed om,
w58 siges at kunne klare over 600 hk. (er dog enig i at i et prepareret dragmiljø flyttes denne grænse en del)
dog er gearkassen solgt, og om det bliver w58, r154, den originale automat, eller en th350/400 er endnu uvist.
jeg er ikke tilhænger af r154, netop fordi den er en møgkasse at skife gear med.
grunden til ønsket om et "overkill" bagtøj er at slut målet er op mod 1000 hk. (når og hvis økonomien kan klare det)
af samme grund er gearkassen oppe til overvejelse.
nu siger du toyota 8" mener du dermed supra 2, elller lite/hi ace ?
disse er jo nogle sataner at få gearinger til.
I love everything thats fast enough to do something stupid with
Captain Slow skrev:det er der godt nok en del uenighed om, w58 siges at kunne klare over 600 hk. (er dog enig i at i et prepareret dragmiljø flyttes denne grænse en del)
dog er gearkassen solgt, og om det bliver w58, r154, den originale automat, eller en th350/400 er endnu uvist.
jeg er ikke tilhænger af r154, netop fordi den er en møgkasse at skife gear med.
grunden til ønsket om et "overkill" bagtøj er at slut målet er op mod 1000 hk. (når og hvis økonomien kan klare det) af samme grund er gearkassen oppe til overvejelse.
nu siger du toyota 8" mener du dermed supra 2, elller lite/hi ace ? disse er jo nogle sataner at få gearinger til.
har du snakket med henrik fra trimo.tlf er 40954333
Captain Slow skrev:det er der godt nok en del uenighed om, w58 siges at kunne klare over 600 hk. (er dog enig i at i et prepareret dragmiljø flyttes denne grænse en del)
dog er gearkassen solgt, og om det bliver w58, r154, den originale automat, eller en th350/400 er endnu uvist.
jeg er ikke tilhænger af r154, netop fordi den er en møgkasse at skife gear med.
grunden til ønsket om et "overkill" bagtøj er at slut målet er op mod 1000 hk. (når og hvis økonomien kan klare det) af samme grund er gearkassen oppe til overvejelse.
nu siger du toyota 8" mener du dermed supra 2, elller lite/hi ace ? disse er jo nogle sataner at få gearinger til.
du kan måske putte små 400 hk igennem den men det er en stakket frist og meget afhængig af din køre stil... De 600 hk du snakker om må være r154.. Den eneste toyota kasse der efter sigende kan håndterer 1000hk på en drag stribe skulle være den 6trins v160 / v161 men der er andre mere brugbare drag gearkasser.. Især hvis man kikker på prisen..
jeg er klar over at kørestil spiller kraftigt ind,
w58 er dog så billig at man kan skifte dem uden at opdage at småpenge rummet i pungen er blevet lettere
V kasser er ud fra prismæssigt henseende fuldstændig uinteressant,
tror jeg hælder mest til en th350/400
Senest rettet af Captain Slow 02 dec 2009, 07:10, rettet i alt 1 gang.
I love everything thats fast enough to do something stupid with
Angående 8'' så er det ligemeget så længe der sidder en w58 bag motoren.. Men et 4pinion skulle være lige så stærkt som et ford 8.8 tomme .. Vælg en stiv bagaksel til drag.. Men da det sidder på ret mange toyota'er så skulle der være en del donore.. Og en hel del lave gearinger at vælge imellem.. Men jeg vil ikke anbefale en sådan aksel til en 1000 dragster.. Men bag en ke70 burde den nok kunne følge med opimod en 800hk..