Powerforum

Motor- og Tuningsforum for Garagefuskere og andet godtfolk!
Dato og tid er 26 feb 2025, 07:46

Alle tider er UTC + 1 time




Skriv nyt emne Svar på emne  [ 14 indlæg ]  Gå til side Foregående  1, 2
Forfatter besked
 Titel:
Indlæg: 15 jan 2010, 15:47 
Offline
Moderator

Tilmeldt: 01 jan 1970, 01:00
Indlæg: 7414
svan skrev:
jeg har snakket med jesper/slangespecialisten, han var den første jeg ringede til, han sagde faktisk at de 2 gevindtyper var så tæt på hinanden, så havde det været ham selv havde han bare skruet den i, problemet er lidt at oliefilterbøffen er af aluminium så jeg har ikke lyst til bare at gamble med det af frygt for at ødelægge gevindet og dermed få en utæthed.

svan


Frisk nok fremgangsmåde.....

Engangsmontage...;-)

Hvad er det du mangler?

Et kort stykke rør med 1/8" rørgevind indvendigt, og M10x1 udvendigt i den anden ende?

_________________
Henrik
http://boost-it.dk
Citat:My experience tells me that once the cam with the lumpy idle is selected, the thinking mostly stops. Decisions then are based on lowest price, looks, ease of installation, coolness factor, the 'latest thing' syndrome, peer pressure, old wives tales, and bad advice.
Citat slut.
Hold kæft hvor er det sandt!


Share on FacebookShare on TwitterShare on DiggShare on RedditShare on DeliciousShare on TechnoratiShare on TumblrShare on Google+
Top
 Profil  
 
 Titel:
Indlæg: 15 jan 2010, 16:09 
Offline
Moderator

Tilmeldt: 01 jan 1970, 01:00
Indlæg: 7414
wukshady skrev:
Nu er jeg ikke specielt meget inde i gevindtyper, og hvad de anvendes til. Men måske kunne en velassoteret landbrugsmaskine-forretning være en mulighed...?


1/8" NPT er et konisk rørgevind.

M10x1 er std gevind til smørenipler, centralsmøreanlæg, etc.

Det er jo ikke umuligt at slå det gevind på en drejebænk, det er da bare at komme igang.

Det er dog nok ikke den mest gængse adapter....

_________________
Henrik
http://boost-it.dk
Citat:My experience tells me that once the cam with the lumpy idle is selected, the thinking mostly stops. Decisions then are based on lowest price, looks, ease of installation, coolness factor, the 'latest thing' syndrome, peer pressure, old wives tales, and bad advice.
Citat slut.
Hold kæft hvor er det sandt!


Top
 Profil  
 
 Titel:
Indlæg: 18 jan 2010, 09:42 
Offline
Senior Medlem

Tilmeldt: 12 jan 2005, 22:43
Indlæg: 329
HenrikGM skrev:
svan skrev:
jeg har snakket med jesper/slangespecialisten, han var den første jeg ringede til, han sagde faktisk at de 2 gevindtyper var så tæt på hinanden, så havde det været ham selv havde han bare skruet den i, problemet er lidt at oliefilterbøffen er af aluminium så jeg har ikke lyst til bare at gamble med det af frygt for at ødelægge gevindet og dermed få en utæthed.

svan


Frisk nok fremgangsmåde.....

Engangsmontage...;-)

Hvad er det du mangler?

Et kort stykke rør med 1/8" rørgevind indvendigt, og M10x1 udvendigt i den anden ende?


ja det er sådan set meget godt beskrevet, olifilterflancen har 10x1 og trykdåsen har 1/8NPT så det er et lille overgangsstykke jeg skal bruge.

_________________
Nu: Golf 3 TDI med BOV og box
Før: MK3 XR3I med turbo og SYN


Top
 Profil  
 
 Titel:
Indlæg: 18 jan 2010, 20:12 
Offline
Mester Medlem

Tilmeldt: 22 mar 2009, 12:49
Indlæg: 1248
du kunne jo evt køre gevindet på trykdåsen i en 10x1 gevindbak , det burde blive ok :wink:


Top
 Profil  
 
Vis indlæg fra foregående:  Sorter efter  
Skriv nyt emne Svar på emne  [ 14 indlæg ]  Gå til side Foregående  1, 2

Alle tider er UTC + 1 time


Hvem er online

Brugere der læser dette forum: Ingen og 73 gæster


Du kan ikke skrive nye emner
Du kan ikke besvare emner
Du kan ikke redigere dine indlæg
Du kan ikke slette dine indlæg
Du kan ikke vedhæfte filer

Søg efter:
Hop til:  
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
Danish translation & support by Olympus DK Team