import af specialbiler, FS og SBI plus toldvæsen

Generel teknik

Redaktør: Moderatorer

besked
Forfatter
HenrikGM
Moderator
Indlæg: 7414
Tilmeldt: 01 jan 1970, 01:00
Kontakt:

import af specialbiler, FS og SBI plus toldvæsen

#1 Indlæg af HenrikGM »

Der var for nogen tid siden en del snak om at man kunne få biler der havde kørt i andet EUland i nogle måneder godkendt i SB. Faktisk blev det påstået at SB SKULLE godkende en sådan bil.

Hvem ligger inde med konkret info om dette emne?
Jeg har en kammerat der har set sig enddog meget lun på en engelsk bygget replica, og mangler nu denne info.

Mener det blev påstået ifb med import af skyline....

Jeg har lige brugt et par minutter på FS hjemmesiden, men uden dog lige at finde det der.

Links?

anyone?
Henrik
http://boost-it.dk
Citat:My experience tells me that once the cam with the lumpy idle is selected, the thinking mostly stops. Decisions then are based on lowest price, looks, ease of installation, coolness factor, the 'latest thing' syndrome, peer pressure, old wives tales, and bad advice.
Citat slut.
Hold kæft hvor er det sandt!
Yugo Turbo
Mester Medlem
Indlæg: 2515
Tilmeldt: 18 aug 2003, 09:05
Geografisk sted: Veksø Sjælland

#2 Indlæg af Yugo Turbo »

det var i forbindelse med en der ville importere en skyline (hvilket man da godt kan forstå!) mener det var havneren der kom med den info (han har i alt fald sat sig GRUNDIGT ind i reglerne, så mon ikke en pb til havneren ville hjælpe?
venlig hilsen Lasse
Brap brap brap...
Billede
Gæst

#3 Indlæg af Gæst »

hvis der evt. er tuv. på bilen skal den så ikke kunne synes selv om det er en replica????
Brugeravatar
Transitfar
Mester Medlem
Indlæg: 1901
Tilmeldt: 06 okt 2003, 22:06
Geografisk sted: Horsens
Kontakt:

#4 Indlæg af Transitfar »

Såvidt jeg husker, drejer det sig om et EU-direktiv, som dikterer, at een synsmyndighed i eet land (DK) IKKE må underkende en synsmyndighed (TÜV) fra et andet land.
Således, at hvis bilen er godkendt (med ændringerne skrevet i papirerne) i et andet EU-land, så slipper vore lokale synsfolk for en masse besvær.
De skal nemlig bare bukke, stemple og sige "god tur" :lol: :lol: .
Tag det ikke personligt, jeg er ALTID kontrær.

Komplekse problemer har enkle, letforståelige og helt forkerte svar..
Brugeravatar
JBO
Mester Medlem
Indlæg: 668
Tilmeldt: 01 jan 1970, 01:00
Geografisk sted: Lolland, Danmarks "Californien"
Kontakt:

#5 Indlæg af JBO »

Er der nogle der ved hvordan importreglerne er for biler bygget på hjemmelavet chassirammer? Der har på Discovery kørt en serie, hvor man følger en som bygger en AC Cobra på en Hjemmelavet chassiramme, kan man få synet sådan en her hjemme og få den på plader, når den er importeret? Der er noget med at reglerne for hvis man vil bygge en bil her hjemme er at man skal bruge chassirammen fra en dansk typegodkendt bil.
Jonas Olsen

Alt ka lade sig gør, det "umulige" tager bare lidt længer tid...
Kim H

#6 Indlæg af Kim H »

Du kan IKKE bare importere en bil fra et EU land, og så automatisk forvente at den bliver godkendt...

Reglen om at hvis en bil har været godkendt i et EU land, så kan den automatisk godkendes i alle EU lande, gælder KUN hvis bilen er serieproduceret, og det er en evt. kitcar ikke...

Biler der er godkendt af det tyske TÜV, kan man heller ikke forvente at kunne godkende herhjemme. Det afhænger af hvilke dispensationer der bliver indskrevet i bilens "Fahrzeugbrieff" (registreringsattest)

En Skyline kan feks. godt godkendes i Tyskland, men det bliver med nogle dispensationer, som den danske bilinspektion IKKE accepterer...

En Skyline der bliver godkendt i England, kan heller ikke bare automatisk indregistreres herhjemme. Det skyldes bla. at en Skyline ikke har "E" mærkede lygter, seler, ruder osv.

Jeg ved alt dette, da det er mig der har Danmarks absolut eneste synede/godkendte Skyline...Så lad være med at tro på alle de røverhistorier du ellers hører...


Mvh

Kim
Morten VJ
Mester Medlem
Indlæg: 3805
Tilmeldt: 13 dec 2003, 20:46
Geografisk sted: nordsjælland
Kontakt:

#7 Indlæg af Morten VJ »

Nu har england, og sverige nogle lidt spændene regler på netop dette område.
I disse to lande findes der en mulighed for privat personer at bygge deres engen bil, men under forudsætning at den er til eget brug, dvs ingen serie produktion.
Herunder falder godkendelsen også på kit cars da det er enkelt individet der har problemet med at få den godkendt.
Der er ingen i resten af eu der har disse regler, da det er untagelser.
Og derfor kan de ikke godkendes i Dk.

MVJ

Morten
Gammel VOLVO med turbo Megasquirt and spark ekstra. flytter de små 2 ton bil rigtigt fornuftigt
Nu med Ny motor.
http://www.powerforum.dk/viewtopic.php?t=11806
http://www.volvo200klub.dk/index.html
Brugeravatar
DorkVonWaterfall
Mester Medlem
Indlæg: 571
Tilmeldt: 17 maj 2004, 23:19
Geografisk sted: Ikast, verdens navle

#8 Indlæg af DorkVonWaterfall »

Kim H skrev:Du kan IKKE bare importere en bil fra et EU land, og så automatisk forvente at den bliver godkendt...

Reglen om at hvis en bil har været godkendt i et EU land, så kan den automatisk godkendes i alle EU lande, gælder KUN hvis bilen er serieproduceret, og det er en evt. kitcar ikke...

Biler der er godkendt af det tyske TÜV, kan man heller ikke forvente at kunne godkende herhjemme. Det afhænger af hvilke dispensationer der bliver indskrevet i bilens "Fahrzeugbrieff" (registreringsattest)

En Skyline kan feks. godt godkendes i Tyskland, men det bliver med nogle dispensationer, som den danske bilinspektion IKKE accepterer...

En Skyline der bliver godkendt i England, kan heller ikke bare automatisk indregistreres herhjemme. Det skyldes bla. at en Skyline ikke har "E" mærkede lygter, seler, ruder osv.

Jeg ved alt dette, da det er mig der har Danmarks absolut eneste synede/godkendte Skyline...Så lad være med at tro på alle de røverhistorier du ellers hører...


Mvh

Kim

Hvordan har du så fået godkendt din bil?
pffftttt......
Kim H

#9 Indlæg af Kim H »

DorkVonWaterfall skrev:
Kim H skrev:Du kan IKKE bare importere en bil fra et EU land, og så automatisk forvente at den bliver godkendt...

Reglen om at hvis en bil har været godkendt i et EU land, så kan den automatisk godkendes i alle EU lande, gælder KUN hvis bilen er serieproduceret, og det er en evt. kitcar ikke...

Biler der er godkendt af det tyske TÜV, kan man heller ikke forvente at kunne godkende herhjemme. Det afhænger af hvilke dispensationer der bliver indskrevet i bilens "Fahrzeugbrieff" (registreringsattest)

En Skyline kan feks. godt godkendes i Tyskland, men det bliver med nogle dispensationer, som den danske bilinspektion IKKE accepterer...

En Skyline der bliver godkendt i England, kan heller ikke bare automatisk indregistreres herhjemme. Det skyldes bla. at en Skyline ikke har "E" mærkede lygter, seler, ruder osv.

Jeg ved alt dette, da det er mig der har Danmarks absolut eneste synede/godkendte Skyline...Så lad være med at tro på alle de røverhistorier du ellers hører...


Mvh

Kim

Hvordan har du så fået godkendt din bil?




Et spørgsmål om at kende de rigtige mennesker, og vide hvor man får fat i de rigtige reservedele...
Gæst

#10 Indlæg af Gæst »

hvordan gør man hvis man ønsker at få tuv. godkendt sin bil som er ombygget hvilke regler skal overholdes og hvor får man dem ?
Besvar