Powerforum http://powerforum.dk/ |
|
Granada 2.8 med Scorpio 2.9i http://powerforum.dk/viewtopic.php?f=1&t=9527 |
Side 1 af 2 |
Forfatter: | Rododendon [ 17 aug 2004, 21:33 ] |
Titel: | Granada 2.8 med Scorpio 2.9i |
Hej alle! Jeg er ny i dette forum, men mon ikke det er det rette sted at spørge...Jeg så jo en masse viden om love og tilladelser angående modificeringer af biler og motorer.. NÅ!: Mit spørgsmål er angående min model '78 Ford Granada 2.8 Aut. Min Granada har originalt en 2.8 Cologne V6 motor med 151 HK og uden indsprøjtning.. Kan jeg få synet den hvis jeg lægger en Scorpio 2.9i motor i den? ELLER kan jeg montere en 2.8i fra en nyere granada? Det jeg var ude på var at finde en nyere motor (efter 1986 tror jeg nok) der har hærdede ventilsæder således at jeg kan køre på 95 Blyfri uden at skulle hælde alle mulige dyre additiver i tanken. Det skal lige siges at jeg fået sat andre topstykker på blokken allerede - af den slags med hærdede ventilsæder, men et af sæderne faldt ud under kørsel så motoren skal nok have en større omgang - og derfor undersøger jeg mulighederne for en anden kværn.. Håber nogen kan hjælpe og på forhånd tak! |
Forfatter: | Transitfar [ 17 aug 2004, 22:15 ] |
Titel: | |
Hvis din motor er med karburator, så har den ikke 150Hk, men en del mindre. Jeg kan desværre ikke huske hvor meget karburatormotorerne havde, men det var kun indsprøjtningsmaskinerne som lå på 148 - 151 Hk. Men under alle omstændigheder skulle den kunne synes, uanset hvilken motor (2,8í eller 2,9i). Det var nok sjovere at finde en Scorpio 2,9 Cosworth som donorbil.... . Bremser og undervogn burde kunne flyttes over, således at bilen kan synes, og afgiften til toldskat bliver garanteret minimal.... . |
Forfatter: | Rododendon [ 18 aug 2004, 00:51 ] |
Titel: | |
Hov - ja, min fejl...135 HK standard... Men du mener altså at jeg uden problemer (med syns-far) kan sætte en Scorpio 2.9i i den - Det ville jo være træls hvis den blev afvist??.. Og kommer der ingen afgift oveni, hvis jeg sætter en sådan motor i?? Mvh. Rododendon |
Forfatter: | Transitfar [ 18 aug 2004, 01:31 ] |
Titel: | |
Tjaa... 135 + 20% giver 162 lovlige Jyske heste. Som sagt skal du op i en Scorpio 24V Cosworth for at finde noget, som yder mere end en alm. 2,9i på ~150 Hk. |
Forfatter: | lqs [ 18 aug 2004, 07:10 ] |
Titel: | |
TRANSFAR gamle FORDmand....kender du noget til at nogle af de første xr4i skulle have haft 160 heste? har en FORD kammerat der hårdnakket påstår dette! håber du kender svaret! MVH. søren |
Forfatter: | Rododendon [ 18 aug 2004, 08:36 ] |
Titel: | |
Tak for de gode hurtige svar Transitfar! Jeg skal på Scorpio jagt.. Mvh. Rododendon |
Forfatter: | Transitfar [ 18 aug 2004, 10:46 ] |
Titel: | |
lqs skrev: TRANSFAR gamle FORDmand....kender du noget til at nogle af de første xr4i skulle have haft 160 heste? har en FORD kammerat der hårdnakket påstår dette! håber du kender svaret! MVH. søren
Næh, det har jeg ikke hørt før, jeg har kun set tal fra 148 til 151 Hk, det afhang vist af udstyret (aut.gear, klima, servostyring osv). Det undrer mig faktisk stadig, at Ford gik fra 2,8MFI til 2,9EFI uden at hæve effekten. Men hvis jeg husker det, kan jeg da prøve at slå de der gamle Forder op i mit Autodata-program . Måske går der et par dage, for jeg har glemt, hvor jeg har sat mine piller mod... øhhhh, æv, nu har jeg også glemt hvorfor jeg fik pillerne... . |
Forfatter: | hYe [ 18 aug 2004, 16:45 ] |
Titel: | |
Transfar... Fås Cosworh udgaven kun med automatgear? + hvor meget kan man udsætte sådan en 24v'er for, er den stabil for modifikationer.. Bare hvis du lige ved det.. De koster ikke så meget i tyskland... |
Forfatter: | Transitfar [ 18 aug 2004, 20:06 ] |
Titel: | |
Mener da bestemt, at den også kunne vælges med manuelt gear, men kan ikke sige det med sikkerhed. Og tuningspotentialet kender jeg ikke, men blokken er jo stærk nok. Du skal nok til Engelske sider for at finde relevant læsestof. Jeg mener, at det engelske politi havde nogle 4x4 Scorpio Cosworth som testmodeller... |
Forfatter: | AV [ 18 aug 2004, 22:01 ] |
Titel: | |
Jeg mener at 2.8 -> 2.9 var samtidigt med skift til kat. Jeg mener kun at 2.9 Cosworth blev solgt med automatgear i DK (bilen henvendte sig jo til et lidt om ikke ældre så ihverfald højere indkomst lag - den var ret dyr - at den var så grim at den ikke kunne sælges overhovedet er en anden sag). Kolstrup lavede et turbo kit til den, så den må kunne holde til en del. |
Side 1 af 2 | Alle tider er UTC + 1 time |
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group https://www.phpbb.com/ |