Powerforum
http://powerforum.dk/

Ventiljustering's spørgsmål.
http://powerforum.dk/viewtopic.php?f=1&t=9276
Side 1 af 1

Forfatter:  Lasse K [ 26 jul 2004, 11:02 ]
Titel:  Ventiljustering's spørgsmål.

Hey gutter...

Jeg justerede ventiler på min lille saxo igår, men istedet for de forskrevene 0.4 på udstødning justerede jeg den til 0.3! det er gjort på MANGE's opfordring, især fra div. engelske fora'....(www.saxosports.com)
Det skal da' osse' siges at bilen kører helt kanon uden nogen form for påtrængende tikken i ventiler. Nu hører man kun dysserne..

Men er der noget negativt ved at justere til 0.3 fremfor de forskrevne 0.4, tænker på afbrændte ventiler osv, eller skulle man helt ned i 0.1 før det måske overhovedet blev aktuelt ?

Forfatter:  mh [ 26 jul 2004, 11:50 ]
Titel: 

jeg ville sige at man altid skal følge fabrikkens foreskrifter på grund af ventilen skal nå at køle af osv.osv. så hellere lade den være 0.4 og justere den 1 gang om året (alt efter hvor meget man kører) end justere den 0.3 og så justere den hvert andet år...... men der er åbenbart nogen der har prøvet det en hel masse gange så det skulle nok ikke have noget at sige den lille smulle....

Forfatter:  Lars E [ 26 jul 2004, 19:09 ]
Titel: 

Min erfaring kommer godt nok hovedsalig fra stødstangs motore, men det har lært mig at:
Så længe bilen køre stille og roligt her hjemme i det kølige danmark gør det ikke noget, at gå fra 0,4 til 0,3mm.

Men hvis den bliver kørt hårdt og bliver meget varm (race eller kasselbakkerne). Så kan man godt komme ud for at ventillerne kommer til stå åben, med bårlig trækkraft, tomgang og start besvær. og hvis man fortsætter risikere man at brænde en ventil!!!

At gå fra 0,5 til 0,4mm. på en gammel fiesta/escort 1,0-1,1, har kun en gavnlig effekt efter min mening.(men det var noget andet)

Side 1 af 1 Alle tider er UTC + 1 time
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
https://www.phpbb.com/