Powerforum
http://powerforum.dk/

værksteds bog til rst.
http://powerforum.dk/viewtopic.php?f=1&t=9270
Side 1 af 2

Forfatter:  Gæst [ 25 jul 2004, 18:44 ]
Titel:  værksteds bog til rst.

jeg står snart og skal lægge en rst motor i en rst eller xr3i,jeg går ud fra at motorrummet er helt strippet for ting så ville det være en god ting men nogle tegninger eller en bog,den eneste bog jeg kan finde er på en xr3i er der ikke noget på en rst? jeg vil blive glad for alt den hjælp jeg kan få. :wink: :wink:

Forfatter:  Transitfar [ 25 jul 2004, 18:53 ]
Titel: 

Hvilken årgang er karossen, og hvor kommer du fra i landet???

Forfatter:  Gæst [ 25 jul 2004, 19:02 ]
Titel: 

Transitfar skrev:
Hvilken årgang er karossen, og hvor kommer du fra i landet???
ja det er jo det ,hvis det bliver xr3i eren så er den fra 84 ellers hvis der er rst 86-87 jeg er fra næstved

Forfatter:  rsv [ 25 jul 2004, 19:26 ]
Titel: 

Hej ? gæst

Først så husker du lige at det med at lægge en original rst motor medføre afgift pligt.

Min bror og jeg har gjort næsten det samme bortset fra at den oprindelige motor (dvs en magen til) er brugt til at bygge turbo på, men stadig med indsprøjtning og manifolde og styrboks er fra rst. dette medføre ikke afgift og projektet er synet og godkendt i Næstved.

jeg har gjort det at vi har bibeholdt det originale ledningsnet urørt, men lavet det originale ledningsnet fra rst om så det bliver koblet ind, via det stik der går til strømfordeleren, det betyder at springer motoren i luften kan vi altid hælde den originale motor i igen :lol:

angående dit rst ledningsnet så står det i haynes bogen om escort, kan købes i biltema for 199kr

mvh rsv

Forfatter:  Gæst [ 25 jul 2004, 19:47 ]
Titel: 

rsv skrev:
Hej ? gæst

Først så husker du lige at det med at lægge en original rst motor medføre afgift pligt.

Min bror og jeg har gjort næsten det samme bortset fra at den oprindelige motor (dvs en magen til) er brugt til at bygge turbo på, men stadig med indsprøjtning og manifolde og styrboks er fra rst. dette medføre ikke afgift og projektet er synet og godkendt i Næstved.

jeg har gjort det at vi har bibeholdt det originale ledningsnet urørt, men lavet det originale ledningsnet fra rst om så det bliver koblet ind, via det stik der går til strømfordeleren, det betyder at springer motoren i luften kan vi altid hælde den originale motor i igen :lol:

angående dit rst ledningsnet så står det i haynes bogen om escort, kan købes i biltema for 199kr

mvh rsv
hej rsv jeg har også snakket med sbi her i næstved til dem sage jeg også at jeg kun ville lægge turboen på den originale motor men jag skal havde skriftlig godkendelse fra ford dk.på at xr3i motoren og undervogen kan klare de exter hk først der vil de syne den det med godkendelse kan jeg først få at vide om 2uger da manden er på ferie,jeg kan jo også bare ta en rst bil så vil jeg jo være over de problemer.men jeg har fundet en fed xr3ikasse med de ondeste skærme(den styre henrik)men kan du ikke ringe til mig en gang jeg kunne godt lige tænke mig at snakke med dig ang.din bil.55778612

Forfatter:  Jakob Hansen [ 25 jul 2004, 20:07 ]
Titel: 

rsv skrev:
Hej ? gæst

Først så husker du lige at det med at lægge en original rst motor medføre afgift pligt.



Selvfølgelig medfører det ikke afgiftspligt at lægge en RST motor i en xr3i. I teorien har man jo bare tunet den originale motor ved at montere turbo på den, og det kan da ikke medføre afgiftspligt.

Det eneste er at den ikke for forurene mere, men det gør den jo heller ikke hvis motoren er indstillet rigtigt.

Rent undervognsmæssigt så kører xr3i og RST med samme dæmpere og fjedre. Enste forskel er at RST kører med større skiver og tromler. Men at motere RST skiver/klodser/kaliber på en xr3i kræver blot at du har slæderne og kalibrene fra en RST så er den fixet og så er synsmanden glad.

Forfatter:  Minilars [ 25 jul 2004, 20:28 ]
Titel: 

RSt kalibre og slæder har jeg til salg..

Forfatter:  rsv [ 25 jul 2004, 21:46 ]
Titel: 

NÅ hvad skal jeg svare her. for egentlig har Jakob ret, i princippet er de identiske. men virkeligheden er en anden, i en rst blok er der støbt et returløb (fra turbo) på siden af blokken, det er der ikke på på en XR3I motor, og ikke mindst så har den et andet nr/kode og det er det der tæller i forhold til toldvæsnet. "opgradere" man sin XR3I motor til en rst er der ingen afgift. OG TRO MIG DE CHEKER NR.

I dette her tilfælde er der tale om en XR3I (Med typegodkendelse"S3907")fra 1984 hvor man kan opgradere til en RST fra 85
(Med typegodkendelse "S 4513") dette medføre at der ikke skal laves bremser om . idet at en mrk3 rst og mrk3 xr3i har samme bremser 200mm skiver.
en xr3i mrk4 har 200mm. skiver og en rst mrk4 har 220mm skiver.
Og til jer der der tænker fedt jeg bygger min xr3i mrk 4 om til en mrk3 turbo den går ikke du kan kun opgradere til samme alder/model eller nyere.

MVH RSV
til gæsten fra næstved mit nr er 40527325 uden at ville lyde nærig men gider ikke have udgifter af at hjælpe :lol:

Forfatter:  mh [ 25 jul 2004, 21:51 ]
Titel: 

en rst mk4 kører med 260*24mm skiver

samme som en XR4I

Forfatter:  RSV [ 25 jul 2004, 22:02 ]
Titel: 

Hej Martin tak for lige at korigere mig så blev jeg det klogere. :D
er kun nået til mrk3 :lol:

Side 1 af 2 Alle tider er UTC + 1 time
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
https://www.phpbb.com/