Powerforum http://powerforum.dk/ |
|
Benzinslange fra tanken? http://powerforum.dk/viewtopic.php?f=1&t=9148 |
Side 1 af 2 |
Forfatter: | Yugo Turbo [ 14 jul 2004, 09:19 ] |
Titel: | Benzinslange fra tanken? |
Lad os forestille os at jeg vil hive 300 hk ud af en bil. hvor meget benzin skal pumpen så ca levere pr min og hvor tyk skal benzin slangen fra tanken være? 6mm inderdiameter? ved at 8 mm i inderdiameter er lidt i overkanten... på forhånd tak venlig hilsen Lasse |
Forfatter: | Havneren [ 14 jul 2004, 10:50 ] |
Titel: | |
1600ml ca som minimum! Men sådan en pumpe kan jo kervavicerer(eller hvordan det nu staves) så derfor skal den være RIGELIG stor fra tanken til pumpen jo. 6mm er ALT for lidt... Hvis det er fra pumpen til motoren du mener så er må den jo gerne være lidt mindre. Ved ikke lige HVOR stor, men vil da tro at 6 - 8mm kan gøre det som du selv er inde på. v/h christian |
Forfatter: | mh [ 14 jul 2004, 12:36 ] |
Titel: | |
den skal vel være en 14-16mm det er normalt ihvertfald... husk lige at sige at det er en 4 cylindret lasse det har jo også lidt at sige om hvor mange håndbrusere der skal leve maden... ![]() ![]() |
Forfatter: | JBO [ 14 jul 2004, 13:35 ] |
Titel: | |
Hey lasse Er det din uno du er ved og lave, du vil hive 300 hk ud af? Her er et link til hvad der skal laves for og nå 300 hk, det omhandler godt nok en Punto, men det er jo samme motor ![]() http://www.puntopower.com/piasini.html |
Forfatter: | lqs [ 14 jul 2004, 17:16 ] |
Titel: | |
lav den 8mm og husk at retur skal være mindst lige så stor. skal der gas på? MVH. søren |
Forfatter: | Morten VJ [ 14 jul 2004, 19:50 ] |
Titel: | |
Suge side pumpe mellem 12-14 mm min. Pumpen suger ekstremt dårligt. tryk soden mellem 8, og 10 mm. hvis det er kobberrør er den indvendige diameter mindre end stålrør. returløbet = fremløbet? Jeg har selv opgraderet mit fremløb med 2 mm og har ikke kunne måle nogen trykforskel, statisk, så det stiller jeg mig lidt tvivelnde over for, sålænge der ikke er en mega restriktion på returløbet burde det ikke have nogen indvirken. Der findes flere fabriksmonterede systemer med et 2 mm mindre returløb, end fremløb. MVH Morten |
Forfatter: | Yugo Turbo [ 14 jul 2004, 19:59 ] |
Titel: | |
Rolig nu, det er til en kammerats AE86, min uno skal ikke tunes (SÅ meget, hø hø) ![]() |
Forfatter: | Transitfar [ 14 jul 2004, 20:04 ] |
Titel: | |
Ahrrr, la vær Lasse...... ![]() ![]() Du vil jo gerne...... ![]() Transitfar, nu med V12 BMW ![]() |
Forfatter: | Dagooz [ 14 jul 2004, 21:05 ] |
Titel: | |
lqs skrev: lav den 8mm og husk at retur skal være mindst lige så stor. skal der gas på? MVH. søren
Se nu undrer det mig jo lidt at du siger returen skal være lige så stor... Har selv rodet en del med at pille slanger fra og til på min tank og har fået det indtryk at der da ikke er synderligt stor tryk på denne... Marc |
Forfatter: | Transitfar [ 14 jul 2004, 22:31 ] |
Titel: | |
Nej, der er jo ikke "tryk" på returen, derfor skal den være så stor som muligt, for at benzinen kan flyde frit tilbage..... Hvis du har modstand i returen, så får du trykforskelle som påvirker din indsprøjtning, og det er ikke godt!! Lidt ligesom hvis du har en dårlig stelforbindelse til en forlygtepære. 4mm kvadrat og relæstyring frem til pæren er OK, men hvis stelledningen er irret, hvor meget lys har du så??? |
Side 1 af 2 | Alle tider er UTC + 1 time |
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group https://www.phpbb.com/ |