Størst er bedst eller er det ?????
: 11 jun 2004, 21:23
Jeg et meget tit stødt på spørgsmålende Hvor stor .... kan jeg bruge til min motor.
Og forslagende er i 99 % af tilfældende jo større jo bedre.
Hvilket er helt forkert !!!!
Man kan ikke sætte noget større på sin standart motor bare fordi at den lokale helt har sat det samme på sin tunede motor, og tro at man får en forbedring.
Det hele ligger i kombinationen på motorens opbygning.
Hvis den er bygget til at kunne hive merle luft ind, og komme af med det igen, så er der der en tankegang bag opgraderingen, men bare at smække xx mm spjældhuse på en motor eller stor hvadsomhelst på en standart motor, er ikke en optimal løsning.
Hvorfor en 4`` afgangsrør nar en 2** er nok, hvorfor en 120 db bov, når en standart virker bedre. Hvorfor 20** når 16 er mere behageligt, og giver bedre køreegenskaber.
et kan godt være at jeg er ved at blive gammel, Men hvorfor overdimsionere sine modefikationer til ingen verdens nytte, udover forringet kørbarhed?
Dette er kun en tanke hvis andre tænker anderledes så er kritik velkommen.
MVH
Morten
Og forslagende er i 99 % af tilfældende jo større jo bedre.
Hvilket er helt forkert !!!!
Man kan ikke sætte noget større på sin standart motor bare fordi at den lokale helt har sat det samme på sin tunede motor, og tro at man får en forbedring.
Det hele ligger i kombinationen på motorens opbygning.
Hvis den er bygget til at kunne hive merle luft ind, og komme af med det igen, så er der der en tankegang bag opgraderingen, men bare at smække xx mm spjældhuse på en motor eller stor hvadsomhelst på en standart motor, er ikke en optimal løsning.
Hvorfor en 4`` afgangsrør nar en 2** er nok, hvorfor en 120 db bov, når en standart virker bedre. Hvorfor 20** når 16 er mere behageligt, og giver bedre køreegenskaber.
et kan godt være at jeg er ved at blive gammel, Men hvorfor overdimsionere sine modefikationer til ingen verdens nytte, udover forringet kørbarhed?
Dette er kun en tanke hvis andre tænker anderledes så er kritik velkommen.
MVH
Morten