ms og benzin forbrug
Redaktør: Moderatorer
- BlueminD
- Medlem
- Indlæg: 109
- Tilmeldt: 26 okt 2003, 19:23
- Geografisk sted: lyngby
- Kontakt:
ms og benzin forbrug
ms siger at jeg skal have en puls på 9ms for at min motor kan køre, men den skal helt op på 20ms før den går ordenligt i tomgang.
mine værdier for tomgangs vakummet er næsten aldrig under 40, aldrig under 35..
kan det virkeligt være rigtigt at den skal have over dobbelt så meget benzin som den selv foreslår før den kan køre i tomgang?
mvh
mine værdier for tomgangs vakummet er næsten aldrig under 40, aldrig under 35..
kan det virkeligt være rigtigt at den skal have over dobbelt så meget benzin som den selv foreslår før den kan køre i tomgang?
mvh
-
HenrikGM
- Moderator
- Indlæg: 7414
- Tilmeldt: 01 jan 1970, 01:00
- Kontakt:
Re: ms og benzin forbrug
BlueminD skrev:ms siger at jeg skal have en puls på 9ms for at min motor kan køre, men den skal helt op på 20ms før den går ordenligt i tomgang.
mine værdier for tomgangs vakummet er næsten aldrig under 40, aldrig under 35..
kan det virkeligt være rigtigt at den skal have over dobbelt så meget benzin som den selv foreslår før den kan køre i tomgang?
mvh
20mS??? i TOMGANG?
Der er skisme noget rivende galt! Du har jo dyserne stort set åbne konstant som det er nu?
Kan vi lige få lidt hard facts, som feks motorst. cyl.antal.dysest. benztryk, etc etc.?
Vacuumet er måske ikke urealistisk....igen: Hvilken motor er der tale om?
Henrik
http://boost-it.dk
Citat:My experience tells me that once the cam with the lumpy idle is selected, the thinking mostly stops. Decisions then are based on lowest price, looks, ease of installation, coolness factor, the 'latest thing' syndrome, peer pressure, old wives tales, and bad advice.
Citat slut.
Hold kæft hvor er det sandt!
http://boost-it.dk
Citat:My experience tells me that once the cam with the lumpy idle is selected, the thinking mostly stops. Decisions then are based on lowest price, looks, ease of installation, coolness factor, the 'latest thing' syndrome, peer pressure, old wives tales, and bad advice.
Citat slut.
Hold kæft hvor er det sandt!
- BlueminD
- Medlem
- Indlæg: 109
- Tilmeldt: 26 okt 2003, 19:23
- Geografisk sted: lyngby
- Kontakt:
det er nok mig der har udtrykt mig dårligt
det er ikke 20ms i tomgang, det er reqfuel der er 24 selv om den egentlig skulle være 9..
det er en toyota 4age 20v på 1.6l den skifter ventil position ved 4400rpm
Men nu den går, hvis jeg scalerer map'et fra de 24 til 9, så bliver det bare massivt stort!!!!!
den mener næsten at den skal have en ve på 100 eller mere i tomgang
det er ikke 20ms i tomgang, det er reqfuel der er 24 selv om den egentlig skulle være 9..
det er en toyota 4age 20v på 1.6l den skifter ventil position ved 4400rpm
Men nu den går, hvis jeg scalerer map'et fra de 24 til 9, så bliver det bare massivt stort!!!!!
den mener næsten at den skal have en ve på 100 eller mere i tomgang
- BlueminD
- Medlem
- Indlæg: 109
- Tilmeldt: 26 okt 2003, 19:23
- Geografisk sted: lyngby
- Kontakt:
pulse with i tomgang er omkring 4ms og dutycyckle er omkring 7%
de er 4 * 295ml/m injektore, en efter hvert sit spjælhus...
den går ikke vidre jævnt, og har problemer med at trække.... har taget en meget langsom tur i den her til aften.. ikke over 50kmt, og den havde besvær med at komme over de 40.... 3 gear kom jeg op i 2 gang tror jeg, men den var helt død i optrækket.
ego step 3
ego limit 100%
aktiv over 1400
nogen forslag til en mere jævn gang!
de er 4 * 295ml/m injektore, en efter hvert sit spjælhus...
den går ikke vidre jævnt, og har problemer med at trække.... har taget en meget langsom tur i den her til aften.. ikke over 50kmt, og den havde besvær med at komme over de 40.... 3 gear kom jeg op i 2 gang tror jeg, men den var helt død i optrækket.
ego step 3
ego limit 100%
aktiv over 1400
nogen forslag til en mere jævn gang!
-
HenrikGM
- Moderator
- Indlæg: 7414
- Tilmeldt: 01 jan 1970, 01:00
- Kontakt:
BlueminD skrev:pulse with i tomgang er omkring 4ms og dutycyckle er omkring 7%
de er 4 * 295ml/m injektore, en efter hvert sit spjælhus...
den går ikke vidre jævnt, og har problemer med at trække.... har taget en meget langsom tur i den her til aften.. ikke over 50kmt, og den havde besvær med at komme over de 40.... 3 gear kom jeg op i 2 gang tror jeg, men den var helt død i optrækket.
ego step 3
ego limit 100%
aktiv over 1400
nogen forslag til en mere jævn gang!
Sæt ego inaktiv,dvs over 8000rpm så den ikke driller dig.
Af een eller anden grund lader du din lambdasensor styre det hele, hvorfor dog det?
Sæt TPS til mere end 5volt/sek så driller den hellerikke.
Og så ville det stadigt være godt at se hvordan det er sat op.....send din msq fil så vi kan se hvilke indstillinger du bruger. Det lyder som om du har lavet en tyrkfejl et sted...Evt kopier den over i notepad og læg den herud.
Hvilken grundopsætning har du brugt som udgangspunkt??? Det er da ikke den MS kommer med default kan jeg høre.
Henrik
http://boost-it.dk
Citat:My experience tells me that once the cam with the lumpy idle is selected, the thinking mostly stops. Decisions then are based on lowest price, looks, ease of installation, coolness factor, the 'latest thing' syndrome, peer pressure, old wives tales, and bad advice.
Citat slut.
Hold kæft hvor er det sandt!
http://boost-it.dk
Citat:My experience tells me that once the cam with the lumpy idle is selected, the thinking mostly stops. Decisions then are based on lowest price, looks, ease of installation, coolness factor, the 'latest thing' syndrome, peer pressure, old wives tales, and bad advice.
Citat slut.
Hold kæft hvor er det sandt!
- BlueminD
- Medlem
- Indlæg: 109
- Tilmeldt: 26 okt 2003, 19:23
- Geografisk sted: lyngby
- Kontakt:
flot at sige, men jeg tror jeg har fundet fejlen.
jeg har nok kommet til at fjerne en envejs ventil da jeg samlede motoren
så den har stået og pulseret, nu går den super rolig, godt nok ved 1600rpm, men den skal jo også lgie indstilles...
skriver hvordan det viree forløb går...
tak for hjælpen, sæstegang smider ejg alle filerne jeg kan få fat på her ind!!!
jeg har nok kommet til at fjerne en envejs ventil da jeg samlede motoren
så den har stået og pulseret, nu går den super rolig, godt nok ved 1600rpm, men den skal jo også lgie indstilles...
skriver hvordan det viree forløb går...
tak for hjælpen, sæstegang smider ejg alle filerne jeg kan få fat på her ind!!!
- BlueminD
- Medlem
- Indlæg: 109
- Tilmeldt: 26 okt 2003, 19:23
- Geografisk sted: lyngby
- Kontakt:
så har jeg et par opsætningsfiler..
et par gode råd er meget velkommen!!
Nu har jeg fået det til at gå i tomgang, hvad er det næste skrit?
mappe den ind uden load? eller tage en tur i den og bruge loggen til at indstille mappet med? eller eller?
alt hjælp kan bruges
et par gode råd er meget velkommen!!
Nu har jeg fået det til at gå i tomgang, hvad er det næste skrit?
mappe den ind uden load? eller tage en tur i den og bruge loggen til at indstille mappet med? eller eller?
alt hjælp kan bruges
- Vedhæftede filer
-
- ms.rar
- (789 bytes) Downloadet 212 gange
-
HenrikGM
- Moderator
- Indlæg: 7414
- Tilmeldt: 01 jan 1970, 01:00
- Kontakt:
sidder og kigger nu.
Sæt ned fra 4 sprøjt til 2 sprøjt/cyklus
Har du lavohmsdyser?
reqfuel skal være 9
Hvilken dyser sprøjter sammen?
hvor har du egentligt den opsætning fra?
Der er da pillet en hel del ved den kan jeg se.
EGO active above 10000rpm (slår det fra til at starte med!)
Enrichment skal stå omkring 250cyklusser(du har den på 1)
primig pulse max 1 mS
v. -40 ca 8mS
v.77 nok ikke mere end 1-2mS(ellers drukner du den nok i starten)
TPS dot threshold på 5volt(sætter den ud af funktion)
Hvor kommer din VE tabel fra?
Er dit brændstoftryk det som dyserne er beregnet til?
Nå...det blev lidt rodet, men hvis du gør som nævnt her vil jeg tro det bliver bedre. Din VE tabel ser lidt sjov ud, men det kan du kun selv afgøre.
kør bilen v. konstant belastning og se hvordan din blanding skaber sig, og brug røven, rent ud sagt. Føles det godt, så er det som regel også godt.
Når det så virker hele vejen v. feks 60kpa så ryk op til 80kpa og kør igen
Sæt ned fra 4 sprøjt til 2 sprøjt/cyklus
Har du lavohmsdyser?
reqfuel skal være 9
Hvilken dyser sprøjter sammen?
hvor har du egentligt den opsætning fra?
Der er da pillet en hel del ved den kan jeg se.
EGO active above 10000rpm (slår det fra til at starte med!)
Enrichment skal stå omkring 250cyklusser(du har den på 1)
primig pulse max 1 mS
v. -40 ca 8mS
v.77 nok ikke mere end 1-2mS(ellers drukner du den nok i starten)
TPS dot threshold på 5volt(sætter den ud af funktion)
Hvor kommer din VE tabel fra?
Er dit brændstoftryk det som dyserne er beregnet til?
Nå...det blev lidt rodet, men hvis du gør som nævnt her vil jeg tro det bliver bedre. Din VE tabel ser lidt sjov ud, men det kan du kun selv afgøre.
kør bilen v. konstant belastning og se hvordan din blanding skaber sig, og brug røven, rent ud sagt. Føles det godt, så er det som regel også godt.
Når det så virker hele vejen v. feks 60kpa så ryk op til 80kpa og kør igen
Henrik
http://boost-it.dk
Citat:My experience tells me that once the cam with the lumpy idle is selected, the thinking mostly stops. Decisions then are based on lowest price, looks, ease of installation, coolness factor, the 'latest thing' syndrome, peer pressure, old wives tales, and bad advice.
Citat slut.
Hold kæft hvor er det sandt!
http://boost-it.dk
Citat:My experience tells me that once the cam with the lumpy idle is selected, the thinking mostly stops. Decisions then are based on lowest price, looks, ease of installation, coolness factor, the 'latest thing' syndrome, peer pressure, old wives tales, and bad advice.
Citat slut.
Hold kæft hvor er det sandt!
-
Havneren
- Mester Medlem
- Indlæg: 2671
- Tilmeldt: 09 jul 2003, 10:00
Det bedste er at have en med ud og kører jo. Han skal bare holde øje med lamda værdien og justerer ind efter den - altså op til en ca 70 kpa... Her efter skal du nok ligge en anelse federe jo.
Har du íngen venner så må du bruge logget til at justerer efter... En nem ting er faktisk at slå lamda reguleringen til igen og så lave VE-tabelet om i den retning du kan se at lamdasonden ønsker at trække den... Så kommer du rimeligt tæt på de 14,7:1. Men husk nu at det KUN er op til de ca 70 kpa du kan gøre sådan.
v/h christian
Har du íngen venner så må du bruge logget til at justerer efter... En nem ting er faktisk at slå lamda reguleringen til igen og så lave VE-tabelet om i den retning du kan se at lamdasonden ønsker at trække den... Så kommer du rimeligt tæt på de 14,7:1. Men husk nu at det KUN er op til de ca 70 kpa du kan gøre sådan.
v/h christian
-
Havneren
- Mester Medlem
- Indlæg: 2671
- Tilmeldt: 09 jul 2003, 10:00