Side 1 af 1

hjælp vw motor med alvorlige start problemer..

: 23 maj 2004, 09:26
af sonny jensen
hej med jer.. har lige købt mig en vw scirocco fra 84 gammel bil med både stil og charme.. hun skal sættes i stand fra ende til anden og i den anledning søgte jeg efter nogle der kendte steder med blikdele til sådan en sjælden bil..
men har flere problemer end det...

den er møg irreterende at starte når den er kold.. man skal rive hende i øret mindst 50 gange for at hun lige hoster sig igang, den hamre og lyder som en der skal aflives og kan ikke tage gas det første stykke tid.. men når hun er varm så køre hun som en drøm den trækker godt i alle gear og det jeg ikke forstår er at den skal være så sej at få gang i.
har skiftet koldstarts dyse og det hjalp ikke. er der nogle af jer der aner hvad det kan være? så ville jeg blive glad for et godt tip..

vi snakker om en 1.8 med sprøjt... ligger den i en golf kalder vi den jo gti men da det er en scirocco hedder der gtx. kender en tysker der mener at den har en anden knast da den står og gjæffer lidt..
men lige nu er jeg løbet tør forider om hvad det kan være...


hilsen sonny

: 23 maj 2004, 17:43
af Morten VJ
Jeg går ud fraa at det er et Kjetonic anlæg der sidder i denne.
Der er kun 3 elektriske tilslutninger til denne
Kl 15 / tændings plus går til styretryks regulatoren, og hurtig tomgangs luftomløbet.
Kl 50 starter går til startdyssen
Kl 31 stel går til de tre ovennævnte, og det er nok der fejlen skal findes find alle stelpunkter på motor blok/ topstykke og rens dem. Efter montering giv den et ordentligt sprøjt tyndt tectyl.

MVH

Morten

: 23 maj 2004, 18:56
af sonny jensen
hej morten det vil jeg da lige prøve du kan tro jeg bliver glad hvis det er det der skal til.....

men hvis det er det hvordan forklare det så at den går godt nok når den er varm....

mvh sonny (hvad skal vi med 16v når 8 er nok)

: 23 maj 2004, 20:14
af Morten VJ
Start tilskudsdysen virker kun når starteren aktiveres
Styretryks regulator, og lufttilskud er el opvarmede, og bliver opvarmet af motoren.
Hvis disse 3 komponenter ikke får strøm vil det bevirke en dårlig start, og en dårlig koldkørsel, da komponenterne ikke bliver varmet hurtigt nok op.
Dette er betinget af at resten af systemet og motoren virker efter hensigten.

MVH

Morten

: 03 jun 2004, 16:43
af sonny jensen
hej morten

det har sq ikke hlulpet har nu haft stel kablet fra batteri til stel og motor renset og det har bare ikke hjulpet.. jeg må indrømme jeg er meget træt af den lige nu og er nok derfor kørt lidt sur i det og mangler lige et råd mere som jeg konstruktivt kan gå til er der andre steder jeg kan gøre noget ??

hilsen sonny

: 03 jun 2004, 17:00
af VAG mekaniker
Hvad med din varmkørsels regulator.
Det kunne godt lyde som om at trykket er forkert når den er kold!
Prøv at komme med nogle værdier for benzin tryk - varm og kold.
:?

: 03 jun 2004, 19:20
af Morten VJ
sonny jensen skrev:hej morten

det har sq ikke hlulpet har nu haft stel kablet fra batteri til stel og motor renset og det har bare ikke hjulpet.. jeg må indrømme jeg er meget træt af den lige nu og er nok derfor kørt lidt sur i det og mangler lige et råd mere som jeg konstruktivt kan gå til er der andre steder jeg kan gøre noget ??

hilsen sonny

Så mangler du bare at finde stelpunktet til indsprøjtningen, det er en tynd ledning der normalt er monteret på indsugningsmanifolen.

MVH

Morten