Powerforum
http://powerforum.dk/

Hvad styrer luft/benzin blandingen???
http://powerforum.dk/viewtopic.php?f=1&t=858
Side 1 af 1

Forfatter:  PWH [ 30 jun 2003, 19:25 ]
Titel:  Hvad styrer luft/benzin blandingen???

Hej

Jeg har et problem med min Opel Astra 1.4i (c14SE). Den "døde" lige pludselig på motorvejen, og min lambdasonde registrerede en fejlkode 45 = for fed blanding. Det var nu også ret tydeligt da det røg kraftigt ud af udstødningen. Motoren bruger hverken vand eller olie.

Nu kan jeg så ikke starte den, og den får (masser af) benzin og der er gnist. Derfor ville jeg gerne høre om der er nogen der ve præcis hvilke sensorer der styrer blandingen på sådan en motor.
Både lufttemperatur sensoren og vandtemperatur sensoren måler hvad de skal.

Hvad med MAP-sensoren?

Eller kan/er det styreboksen der er røget?

Hvis der er nogen der ligger inde med ovenstående dele (identisk med c16SE) må de da meget gerne lige smide en besked...

Hjææææææææælp

Forfatter:  Lasse W [ 01 jul 2003, 22:15 ]
Titel:  Re: Hvad styrer luft/benzin blandingen???

Slangen til MAP sensoren kan være faldet af eller din MAP sensor kan være defekt. Med tænding på skal du måle ca. 4,5 volt på det midderste ben af sensoren.

mvh Lasse

Forfatter:  PWH [ 02 jul 2003, 20:49 ]
Titel:  Re: Hvad styrer luft/benzin blandingen???

Slangen er iorden, og den måler 4.7 volt på midterste ben, men bilen starter ikke :-/
Hvad med benzin tryks regulatoren? Jeg har hørt at hvis den er i stykker og derfor er for højt tryk lige inden dyserne (i dysebroen) kan den også få for fed blanding...
Det er i og for sig logisk nok, hvis dyserne er åbne i lige lang tid, men trykket pludselig er større, så vil der jo komme en del mere benz igennem lige pludselig...

Forfatter:  sommer [ 03 jul 2003, 09:28 ]
Titel:  Re: Hvad styrer luft/benzin blandingen???

Skub dog den gamle vogn i havnen! ;-) Nek ,se og få den lavet, så vi kan give den GAZZZZZ:-D :-))

Forfatter:  Aj [ 03 jul 2003, 10:44 ]
Titel:  Re: Hvad styrer luft/benzin blandingen???

Det med trykregulatoren kan nemt være har prøvet det, bilen gik mærkeligt og benz pumpen larmede vild når den skulle trykke så meget.

Prøv og få målt trykket, systemtryk uden vakum 3bar.

Forfatter:  McCoy SPC [ 15 jul 2003, 16:21 ]
Titel: 

Har du overvejet om det er en mekanisk fejl, på motoren. Da den røg på motorvejen, hvilken farve var røgen??

Hvid / Damp = Vand
Blå = Olie (Meget Træls Lugt)
Sort = Uforbrændt Benzin

Håber du finder ud a hvad der er galt med bilen.

Forfatter:  PWH [ 17 jul 2003, 15:14 ]
Titel: 

McCoy skrev:
Har du overvejet om det er en mekanisk fejl, på motoren. Da den røg på motorvejen, hvilken farve var røgen??

Hvid / Damp = Vand
Blå = Olie (Meget Træls Lugt)
Sort = Uforbrændt Benzin

Håber du finder ud a hvad der er galt med bilen.


Ja, den røg kraftigt sort/gråt, og toppakningen var vel ca 500 km gammel, så hvis den lige skulle ryge på alle fire cylindre samtidig uden at motoren blev belastet (130 km/t med jævn hastighed). Tja, det tror jeg ikke rigitig, og selve blokken skulle ca have kørt 9000 km efter en komplet renovation, hvoraf jeg så selv har kørt de ca 500 sammen med toppakningen.
Men nu får jeg et nyt DIS-tændings-modul (sådan en firekantet sjover med indbygget tændspole) idag, og så må jeg se om den ikke forstår de signaler fra styreboksen korrekt, eller om den er futtet af så gnisten ikke er kraftig nok...
Men lad os nu se :?

Forfatter:  hygge [ 09 aug 2003, 10:12 ]
Titel: 

Hmm. Så er det man tænker! "Tandrem", er den blevet kontroleret om den ikke er knækket? :roll:

Side 1 af 1 Alle tider er UTC + 1 time
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
https://www.phpbb.com/