Powerforum http://powerforum.dk/ |
|
Lav/høj ohms dyser??? http://powerforum.dk/viewtopic.php?f=1&t=8289 |
Side 1 af 5 |
Forfatter: | Mads B (dk) [ 27 apr 2004, 17:07 ] |
Titel: | Lav/høj ohms dyser??? |
Findes der nogen triks så man kan bruge lav ohms dyser i en bil der normalt køre med høj ohms ? |
Forfatter: | Havneren [ 27 apr 2004, 18:24 ] |
Titel: | |
Ja... Med en for modstand! Det skal du finde på en bil der originalt kører med sådan en. v/h christian |
Forfatter: | Mads B (dk) [ 27 apr 2004, 18:33 ] |
Titel: | |
hmm.... er det ikke når man går den anden vej fra lav -> høj?? |
Forfatter: | Havneren [ 28 apr 2004, 16:02 ] |
Titel: | |
Altså... Hvis du vil monterer lav ohms dyser i en bil der ellers kører med høj ohms. SÅ skal du have en formodstand på dine lav ohms dyser. Her ved hæver du jo ohmene... Det var den situation du skrev oppe for oven. v/h christian |
Forfatter: | Mads B (dk) [ 28 apr 2004, 19:00 ] |
Titel: | |
ja jeg er godt klar over at der skal sættes en modstand i serie med dysen..... MEN en lav ohms dyse bruger omkring 6A.... 12V : 2 ohm = 6A..... hvis du så sætter en 14 ohms effekt modstand i serie med 12V : 16 ohm = 0.75A så der kun 1.5 volt over dysen 2ohm * 0.75A = 1.5 Volt 1.5V * 0.75 = 1.125 watt istedet for 2ohm * 6A = 12Volt 12V * 6A = 72 watt Så jeg tror der skal noget andet til af tricks for at fået det til at spille |
Forfatter: | Morten VJ [ 28 apr 2004, 20:03 ] |
Titel: | |
En lavohms dyse er det man kalder for en peak and hold dyse. Det betyder at dysen får fulde ampere når den skal åbne, hvorefter boksen regulere strømmen ned for at holde den åben. Fordelen ved dette er en lavere reaktions på dysen. Formodstand har været brugt på div volvo turbomodeller, da volvo ikke var interesseret i at investere i en styreenhed der kunne styre lavohms dyser. så hvis det kan virke for en bilfabrikant med et standart bosch system, hvorfor kan det så ikke virke på din. ps virker også fortinligt med formodstande på Megasquirt. MVH Morten |
Forfatter: | Mads B (dk) [ 28 apr 2004, 20:47 ] |
Titel: | |
ja okay.... man kan jo prøve..... jeg tvivler bare en del på det |
Forfatter: | Transitfar [ 28 apr 2004, 21:14 ] |
Titel: | |
Hvilken motorstyring har du?? Måske ville sådan en oplysning få nogle op af stolene!! |
Forfatter: | Mads B (dk) [ 28 apr 2004, 21:39 ] |
Titel: | |
Magneti mirelli 8P.... hvis det kan hjælp nogen |
Forfatter: | Havneren [ 28 apr 2004, 23:17 ] |
Titel: | |
Mads B 405 2.0 skrev: ja jeg er godt klar over at der skal sættes en modstand i serie med dysen..... MEN en lav ohms dyse bruger omkring 6A....
12V : 2 ohm = 6A..... hvis du så sætter en 14 ohms effekt modstand i serie med 12V : 16 ohm = 0.75A så der kun 1.5 volt over dysen 2ohm * 0.75A = 1.5 Volt 1.5V * 0.75 = 1.125 watt istedet for 2ohm * 6A = 12Volt 12V * 6A = 72 watt Så jeg tror der skal noget andet til af tricks for at fået det til at spille Ja... Altså, det du siger er jo fuldstændigt rigtigt! Den effekt transistor der sidder og styrer dyserne er måske lavet til de 3 amp til de originale høj ohms dyser og kan selvfølgelig ikke tåle 24 amp. Det er rigtigt som du siger at watténe forsvinder lidt, men det må man jo så tage med. Det er jo netop fordelen ved lav ohms dyser at de trækker noget hårdere og den fordel mister man så lidt. Men det er ikke noget problem. v/h christian |
Side 1 af 5 | Alle tider er UTC + 1 time |
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group https://www.phpbb.com/ |