Powerforum http://powerforum.dk/ |
|
Hjælp... Ford mekaniker søges! Problemer med escort! http://powerforum.dk/viewtopic.php?f=1&t=8276 |
Side 1 af 1 |
Forfatter: | Gæst [ 26 apr 2004, 16:43 ] |
Titel: | Hjælp... Ford mekaniker søges! Problemer med escort! |
Jeg har en escort 1,6i fra 91 som jeg er ved at være meget træt af. Den kører ikke som den skal. Problemerne er følgende: Drukner sig selv, specielt i tomgang. Nogen gange så meget af den går ud. Trækker ikke ordentligt i lave omdrejninger. Den skal op på min. 3800 omdrejninger og så kommer det tilgengæld også i et ordentligt ryk, så trækker den for fuld gas..... Den prutter i udstødningen lige inden den trækker ordentligt, men så snart den falder i omdrejninger er det det samme igen. Den bruger ufatteligt meget benzin og lugter også rigtig meget af benzin i tomgang. Den kører knap 8 på literen, hvilket ikke er ret meget i forhold til inden den begyndte på at skabe sig åndssvagt. Vi har tjekket følgende på den: lamdasonde, temperaturføler, tændrør, tændkabler, katalysator og målt på boksen. Hvor i alverden ligger problemet??????? Hvad er der galt???? Håber der er en der kan give mig en løsning eller et fornuftigt bud der ikke er prøvet. Har læst om mange der har nogenlunde samme problem men som heller ikke har fundet en løsning. Findes der evt en ford mekaniker som har mulighed for at måle på den eller som er villig til at hjælpe mig? På forhånd tak! mvh Carina. |
Forfatter: | Carina [ 26 apr 2004, 16:44 ] |
Titel: | login |
Glemte lige at logge ind! ![]() |
Forfatter: | nmb1022 [ 26 apr 2004, 18:07 ] |
Titel: | |
Jeg vil stadig sige lamdasonden, da den regulere blandingen ved lavere rpm, men slår fra når du når længere op. |
Forfatter: | Carina [ 26 apr 2004, 18:09 ] |
Titel: | |
Og hvis vi har målt på lamdasonden og den er temlig ny hva så? Det har været manges bud, og egentlig også vores første indskydelse selv.... Ser dog ikke ud til det er den. Havde ellers været en dejlig nem løsning. Mhv Carina. |
Forfatter: | Bror Fusk [ 26 apr 2004, 18:46 ] |
Titel: | |
i har vel for guds skyld husket at måle de forskellige dimsers spændinger modstand osv oppe ved boxen og ikke på selve føleren??? det nytter ikke meget at fx lambda sonden er ny hvis ledningen ligger og gnaver i stel et eller andet sted |
Forfatter: | fender-bender [ 26 apr 2004, 19:36 ] |
Titel: | escort fejl |
hej Carina. Jeg ved ikke om det kan hjælpe: Min Ford sierra med 2,0I dohc motor havde stort set samme problem. Jeg rensede og smurte tomgangsventilen, skiftede lampdasonden og skiftede alle tændrørene med de mest rigtige jeg mente det var. Men en ting kan man da sige at hvis den bruger meget benzin er benzin blandingen for fed, og tændrørene er sodede som bevirker at benzin ikke forbrændes ordentligt derfor lugt af bensin. Der kan også være et brud på bensin rørene under bilen som kun kan registreres når motor kører. Det kan jo være falsk luft den suger ind i suge røret. Det er ihvertfald ting jeg har haft på min. Claus |
Forfatter: | JensGT500 [ 26 apr 2004, 20:26 ] |
Titel: | |
Bror Fusk skrev: i har vel for guds skyld husket at måle de forskellige dimsers spændinger modstand osv oppe ved boxen og ikke på selve føleren??? det nytter ikke meget at fx lambda sonden er ny hvis ledningen ligger og gnaver i stel et eller andet sted
ELLER fugt i stikket til sonden ![]() Det er set tit! |
Forfatter: | Transitfar [ 26 apr 2004, 20:37 ] |
Titel: | |
Sådan et problem er svært at ordne "over telefonen", hvis du forstår... Står din tandrem rigtigt??? Er motorkompressionen iorden??? Det ville jeg kunne finde ud af på ½min, hvis jeg havde bilen mellem hænderne.... Går bilen kun på 3 cyl??? Det ville jeg kunne finde ud af på ½min, hvis jeg havde bilen mellem hænderne.... Er der underlige mislyde, som indikerer mekaniske fejl???Det ville jeg kunne finde ud af på ½min, hvis jeg havde bilen mellem hænderne.... Men prøv fx denne simple test: Mens bilen "står og går i tomgang( ![]() Man skal så lægge mærke til, om motorgangen ændrer sig eller ej. Trækker man tændledningen af fx. cyl. 2, og motorgangen så ændrer sig, så er der IKKE noget galt her.... Trækker man derefter ledningen af cylinder 3, og man så ikke kan registrere nogen ændring overhovedet, ja så er der jo noget galt med forbrændingen på cylinder 3. Men start da lige med en gammeldags kompressionstest. Jeg tror nemlig at du "blot" kører rundt med en brændt ventil.... Det er ikke specielt dyrt at reparere på en CVH som din. |
Forfatter: | Carina [ 01 maj 2004, 21:51 ] |
Titel: | fundet fejlen |
Problemet er løst! Tusinde tak for hjælpen! Bilen kører perfekt nu! Mvh Carina. |
Forfatter: | Transitfar [ 01 maj 2004, 22:25 ] |
Titel: | |
Og hvad var der galt??? |
Side 1 af 1 | Alle tider er UTC + 1 time |
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group https://www.phpbb.com/ |