Powerforum
http://powerforum.dk/

Ugens uno 45 spørgsmål til alle...
http://powerforum.dk/viewtopic.php?f=1&t=7871
Side 1 af 2

Forfatter:  Yugo Turbo [ 28 mar 2004, 20:10 ]
Titel:  Ugens uno 45 spørgsmål til alle...

Min kæreste har en uno 45 som jeg er mekaniker på og den driver mig til vanvid... jeg har for nyligt renoveret motoren på den med friske ringe og en honing... den kører rigtig godt (så godt som sådan en altså kan) men her kommer det drilske problem... inden jeg renoverede motoren, havde den det med at sætte ud når den var varm og sku starte igen. dvs. lad os sige at man kører den godt gennemvarm (ikke ræs) og så stopper den for at handle. når man så vil starte den for at køre hjem, kører den ca 50 til 100 meter og så dør den... så kan man ha fornøjelsen af at vente op til 45 min før den vil starte igen. har haft skiftet platiner (de trængte meget - men hjalp ikke) har skiftet rotor, kondensator, rotordæksel (også samtidig med renovationen og det var også tiltrængt) men stadig problemer... prøvede at skifte tændspolen, men uden held... hvad i HELVEDE er der med den vogn? alle forslag er velkomne og motortypen er 903 ccm samme som i fiat 127

Forfatter:  Transitfar [ 28 mar 2004, 21:11 ]
Titel: 

Pudsigt...
Det der lyder nøjagtigt som en Ford Mondeo, hvor EGR-slangen er mørnet... :?
Bilen kører perfekt, indtil den bliver stoppet. Ergo er det jo ikke tændingen, og heller ikke brændstoffet, den er gal med.
Hvis bilen kun kører i 5 min, kan den så stoppe og starte igen?????
Så må det vel være varmeudviklingen fra maskinen, som forstyrrer et eller andet???
Kan du lugte/se-på-tændrørene, om den får benzin under de forgæves startforsøg???

Forfatter:  hYe [ 29 mar 2004, 17:06 ]
Titel: 

Har haft et problem med den gamles guzzi(mc)... hvor varmen fra motoren fik benzinen i karburiderne til at fordampe....
Men hvis der ikke standard har siddet et skjold nogle steder, så kan det vel ikke være der problemet ligger....
Bare et bud.........

Forfatter:  Yugo Turbo [ 30 mar 2004, 06:19 ]
Titel: 

ja det er sku pudsigt... bliver mere og mere gråhåret dag for dag pga den bil... motoren blev renoveret efter alle kunstens regler, og så belønner den os med at den stadig gør det her...
men synes det er sjovt du spørger til det der med benzinen, for det ser faktisk ud til at den ikke får benzin, men motoren er med mekanisk benzinpumpe, så har svært ved at tro at det er den der er varmefølsom. men det er jo derfor jeg skriver her, det ku jo være at der lige var en som havde en ide som jeg ikke selv har kunnet se... stop efter fem min kørsel plejer ikke at give problemer, men vi har da prøvet at den ikke ville efter bare så kort tid.
har du ikke et rigtigt lækkert tip til hvad det kan være Hr. Transitfar? den slange du skriver om, hvad er det for en slange og hva sidder den fra og til, så må jeg jo se den efter i krogene...

Forfatter:  Transitfar [ 30 mar 2004, 18:11 ]
Titel: 

På mondeoen er det en EGR-slange, jeg tror ikke, at du har sådan en på fruen... :lol:
Men prøv da at skifte benzinpumpen, det kan du vel klare hurtigt, nemt og billigt??? :wink: Og jo, en mekanisk pumpe kan godt drille på den måde. :oops:
Og efter pumpen sidder der vel en benzintrykregulator, man så kan mistænke..... :roll: .
Tænk på, hvordan en bil med svigtende tænding lugter, når man tørner den bare i få sekunder!!
Er man RIGTIG doven (mig!!) prøver man lige med en dåse dieselstart i indsugningen, når problemet er der.
Skynd dig nu at gøre hende glad, Lasse. Det er jo onsdag i morgen :lol: :lol:

Forfatter:  Yugo Turbo [ 30 mar 2004, 21:35 ]
Titel: 

ja alt er jo muligt... vil da absolut prøve dine råd... har dog aldrig hørt om en mekanisk pumpe der svigter på denne måde, men kan jo bare bestille en hjem, arbejder på et gør-det-selv værksted, så mon ikke vi kan bestille den der?
tusind tak for dine svar
venlig hilsen en der har en generalt glad kæreste, så hos os kan det også foregå torsdag, fredag, lørdag, søndag, mandag og tirsdag... det er nu dejligt med sådan en guldklump som hende...

Forfatter:  Transitfar [ 31 mar 2004, 18:07 ]
Titel: 

Kvinder er generelt glade for mænd, som har værktøjet i orden, OG som kan finde ud af at bruge det.

Forfatter:  Morten VJ [ 31 mar 2004, 18:44 ]
Titel: 

Yugo Turbo skrev:
ja alt er jo muligt... vil da absolut prøve dine råd... har dog aldrig hørt om en mekanisk pumpe der svigter på denne måde, men kan jo bare bestille en hjem, arbejder på et gør-det-selv værksted, så mon ikke vi kan bestille den der?
tusind tak for dine svar
venlig hilsen en der har en generalt glad kæreste, så hos os kan det også foregå torsdag, fredag, lørdag, søndag, mandag og tirsdag... det er nu dejligt med sådan en guldklump som hende...

Tror ikke at det er pumpen der er problemet, men hvis du har smidt en komplet 127 motor over i en uno, kan det være problemer med damp lommer i benzinledningerne, en luftlomme på tryksiden kan bevirke at kaburatoren ikke får benzin, da benzinpumpen ikke kan levere nok truk til at overvinde luftlommens elasticitet.
Hvis symptomet er blevet værre i vamere vejr, kan det meget vel være dette.
Prøv at tage benzinslangen af starteren og tørn motoren, sæt benzinslangen på igen , og hvis motoren starter er det en damplomme i rørene/slangen.

MVH

Morten

Forfatter:  Yugo Turbo [ 31 mar 2004, 23:07 ]
Titel: 

Tak for dit forslag morten, vil så absolut prøve inden jeg bestiller en frisk pumpe...
venlig hilsen lasse

Forfatter:  Yugo Turbo [ 11 apr 2004, 16:50 ]
Titel: 

tra da daaaa... så er bilen flyvende igen, pumpen var MEGA færdig, det der skal kunne vandre i den mekaniske pumpe, ku ikke bevæge sig mere end et par mm , hvor den friske kan vandre ca 8mm, så no wonder at den ikke ku pumpe benzinen frem...
RESPEKT til transitfar igen igen, der er sku en stor mekker gemt i dig, tak for dit indslag... frisk pumpe fiat uno 45 fra 85... kr 104,75 8)

Side 1 af 2 Alle tider er UTC + 1 time
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
https://www.phpbb.com/