Powerforum http://powerforum.dk/ |
|
Benzin pumpe opslag. http://powerforum.dk/viewtopic.php?f=1&t=7532 |
Side 1 af 4 |
Forfatter: | Havneren [ 05 mar 2004, 15:38 ] |
Titel: | Benzin pumpe opslag. |
Ved nogen hvor man kan finde oplysninger om diverse bosch pumper? Evt. en liste som der findes for dyser... Den pumpe jeg vil finde lidt mere info om: Bosch Part No 580-464-038 Google giver ikke rigtigt noget brugbart resultat syntes jeg. v/h christian |
Forfatter: | Morten VJ [ 05 mar 2004, 16:55 ] |
Titel: | |
Den giver ifølge oplysninger fra BOSCH mellem 130-180 l/h ved 3 bars tryk mvh Morten. |
Forfatter: | Havneren [ 05 mar 2004, 17:10 ] |
Titel: | |
Ok tak morten... Det betyder så at den ville kunne føde... 130l/m / 60min = 2,16l/min Dvs. altså kunne føde 4 stk. 500ml dyser ved 3 bar... Ved 4,5 bar burde den vel nogen nunde kunne føde: 2,16l / (3bar / 4,5bar) = 1,44l/min MINIMUM. Kan man ikke regne det sådan tilnærmelsesvis? Det er jo ikke alverden lige pludselig... Det er jo faktisk ikke nok. v/h christian |
Forfatter: | Morten VJ [ 05 mar 2004, 17:25 ] |
Titel: | |
Nej det kan man ikke, da der ikke er nogen garenti for at pumpens leveringsmængde falder lignært med trykket snarere tværtimod. Prøv hellere at finde en pumpe fra en bil med et k jetronic indsprøjtningsanlæg. Feks. Bosch nr 0 580 254 909 leveringsmængde 180-220 l/t ved 5 bars tryk er set til ca 1500kr + moms. Dette er et erstatnings nr til de fleste biler med K anlæg bla. folkevogn. MVH Morten |
Forfatter: | Havneren [ 05 mar 2004, 17:32 ] |
Titel: | |
Ja... er klar over det. Men man kan jo så sige at det jo nok bare ligger endnu længere nede så... For at få en ide om det. Jeg har fundet en til nu... tror du du har data på den også Morten? Bosch part number is 54740484 v/h christian |
Forfatter: | Morten VJ [ 05 mar 2004, 17:44 ] |
Titel: | |
Godadaw do du mangler et ciffer for at det kan være et bosch nummer mvh morten |
Forfatter: | Havneren [ 05 mar 2004, 17:58 ] |
Titel: | |
Ja... jeg synets også det så underligt ud, men det var det der var oplyst. Pokkers! Det er sikkert fordi at ham der vil sælge ikke vil ud med hvor dårlig den er ![]() |
Forfatter: | Morten VJ [ 05 mar 2004, 19:30 ] |
Titel: | |
Et råd er at købe en NY pumpe hvoe man er sikker på at den giver nok benzin til den ønskede effekt, da gamle pumper normalt er sidte og ikke overolder fabriks specifikationerne. Dette er neormalt ikke noget problem på en standart motor da pumpen normalt er overdiminsioneret, men problemet opstår først når man søger en pumpe med x antal l/min og får fat i en der har kørt 100.000 og dermed ikke overholder de givne specs. Disse vise ord kommer fra en der har overdiminsioneret sit benzinfødesystem, MEN tror pt at hans 8 mm udvendig dia kobberrør laver en restriktion undersøger pt om det kan lade sig gøre at konvertere til 10mm med 8mm tilslutninger, dvs maks 10 cm med 8 mm resten 10 mm MVH Morten |
Forfatter: | HenrikGM [ 05 mar 2004, 19:42 ] |
Titel: | |
Lidt pumpeinfo: De store Boschpumper der sidder oem i Saab,Volvo,Porsche,MB, omange andre _KRÆVER_ en fødepumpe, da flowet er så stort at pumpen ikke selv kan suge tilstrækkelig mængde uden at kavitere voldsomt. Med det store flow anbefaler bosch at diameteren på rørføringen er 12mm på retur og sugeledningen, og minimum 10mm på trykrøret for optimal udnyttelse af pumpen. taget ud af sammenhæng af et Bosch datablad. |
Forfatter: | Morten VJ [ 05 mar 2004, 19:51 ] |
Titel: | |
Er helt med på en 12 mm suge slange, og forpumpe, men en 12 mm retur ift. en 10mm fødeledning hvorfor det ![]() Det der bekymre mig er den forminskede diameter på et kobber rør ift. et stålrør, MVH Morten |
Side 1 af 4 | Alle tider er UTC + 1 time |
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group https://www.phpbb.com/ |