Side 1 af 1
ford sierra vakuum slanger
: 20 feb 2004, 10:45
af t.ebenau
hvem kan hjælpe mig med vakuumen.der sidder en studs på den ene slange som jeg ikke ved hvad er til.jeg var ude og få bilen stillet igår og nu er det som at kører på kænguru benzin, den hakker og hopper når jeg gir den gas, er der nogle der har et bud.
: 20 feb 2004, 18:36
af Transitfar
Ehh, hvor er vi lige henne med motortype, årgang, og hvor går den anden ende af slangen hen???

: 20 feb 2004, 18:56
af t.ebenau
2,0L ohc årgang 86 der sad ikke nogen slange på da jeg købte den og jeg kan ikke finde andre steder den skulle høre til.
: 20 feb 2004, 19:14
af Transitfar
Det nemmeste er nok "lytteprøven"....
Motoren i tomgang, og så øret ned i maskinrummet, lyt efter "susen"....
Evt. kan man bruge et høreværn, hvor der er boret 2 meter sprinklerslange in gennem den ene ørekop, hvis man forstår, og så en minitragt i enden.....
: 20 feb 2004, 19:27
af t.ebenau
tak det må jeg prøve. men hvad med at den hopper sådan.hvad kan det være.
: 20 feb 2004, 19:42
af Transitfar
Nu kan den jo hoppe på forskellige måder....
Spørgsmålet er jo, om det er "falsk-luft-pga-manglende-vakuumslange" - hopperi, eller det er "springende-gnist" - hopperi.
Prøv nu først at finde ud af, om dit vakuum-system er i orden.
: 20 feb 2004, 19:51
af t.ebenau
slangen har aldrig været der og den begyndte først at hoppe igår efter at den havde været på værksted og blive stillet.
: 20 feb 2004, 21:35
af Transitfar
Så må du jo "bare" tilbage til værkstedet, og ikke noget med at betale for en "vare" du ikke får....
: 21 feb 2004, 11:07
af t.ebenau
har snakket med dem og jeg skal bare komme med bilen så kigger de på det. men det er da mærkeligt at den lige pludselig begynder at hoppe
: 21 feb 2004, 14:34
af Transitfar
men det er da mærkeligt at den lige pludselig begynder at hoppe
Næh, egentlig ikke, desværre....
Forestil dig en ældre (ældgammel) medborger, som kommer på sygehuset med en mindre skade.
Statistisk set dør gamle mennesker MEGET oftere af "en brækket arm", end unge mennesker gør.
Ligesådan er det med en "ældre" bil.
Uanset, hvad mekanikeren rører ved, så er det rustent, mørt, irret, slidt, eller vælter som et korthus. Eller et-eller-andet er ændret, som ingen ved noget om mere. Eller man fik en komponent til at virke, som alligevel kun havde 10 min. tilbage af sit liv. Osv.
Jeg tror dog, at du er udsat for "den lille fejl med den store virkning"

.