Powerforum

Motor- og Tuningsforum for Garagefuskere og andet godtfolk!
Dato og tid er 18 okt 2018, 14:16

Alle tider er UTC + 1 time




Skriv nyt emne Svar på emne  [ 59 indlæg ]  Gå til side Foregående  1, 2, 3, 4, 5, 6  Næste
Forfatter besked
 Titel:
Indlæg: 01 mar 2004, 15:06 
Offline
Medlem
Brugeravatar

Tilmeldt: 30 aug 2003, 16:44
Indlæg: 136
Geografisk sted: østjylland
Alle cosworth er doch, baseret på en forstærket ohc blok en rs500 var en fabriks tunet cosworth bygget i 5oo stk for at få modellen homologeret. prøv at kikke på www.ford-cosworth.dk der kan man se forskellen på de forskellige modeller. :wink: :wink:

_________________
"Its not how fast you can drive, its how you drive fast!"


Share on FacebookShare on TwitterShare on DiggShare on RedditShare on DeliciousShare on TechnoratiShare on TumblrShare on Google+
Top
 Profil  
 
 Titel:
Indlæg: 01 mar 2004, 18:06 
Offline
Mester Medlem

Tilmeldt: 10 okt 2003, 21:46
Indlæg: 4407
der er INGEN 2wd cossie der kører med mt 75 gearkasse! MVH. søren


Top
 Profil  
 
 Titel:
Indlæg: 01 mar 2004, 20:49 
Offline
Mester Medlem
Brugeravatar

Tilmeldt: 06 okt 2003, 21:06
Indlæg: 1901
Geografisk sted: Horsens
Nu har forvirringen da vist nået et højere niveau......
Problemet er nok, at der findes 2 forskellige DOHC-motorer til Sierra.
Nemlig den, som s@g (spørgeren) og jeg kender fra 2,0 "husmands-sierra" efter ´90, den er 8-ventilet. De første kom med karburator, men langt de fleste er med SEFI-indsprøjtning.
Motorkoderne er enten N8C, N8A (karburator) eller N9E, N9C, N9A (EFI).
Og så er der (den) Sørens DOHC, som er en 16-ventilet vild-ting, kendt fra COSWORTH én.
Motorkoderne er her N5B, N5C, N5D.
På Escorterne hedder Cosworth´en N5F eller N5E, afhængig af motorstyring.
N8/N9 passer gearkasse sammen med standard OHC.....

Desværre har jeg aldrig haft lejlighed til at dissekere en Cosworth, så jeg ved ikke, hvad gearkassen fra sådan en passer på.

_________________
Tag det ikke personligt, jeg er ALTID kontrær.

Komplekse problemer har enkle, letforståelige og helt forkerte svar..


Top
 Profil  
 
 Titel:
Indlæg: 02 mar 2004, 10:47 
Offline
Mester Medlem
Brugeravatar

Tilmeldt: 21 nov 2003, 23:30
Indlæg: 621
Geografisk sted: Østfyn/Nyborg
Transitfar skrev:
N8/N9 passer gearkasse sammen med standard OHC......


D.v.s. at jeg godt kan bygge MT75 gearkassen fra min skrottede DOHC motorkode N8A på min 2.0 OHCer??


Top
 Profil  
 
 Titel:
Indlæg: 02 mar 2004, 17:01 
Offline
Medlem
Brugeravatar

Tilmeldt: 30 aug 2003, 16:44
Indlæg: 136
Geografisk sted: østjylland
Hvis lasse w har prøvet så ser det ud til at de ikke passer sammen :oops: :oops: Mvh classicford

_________________
"Its not how fast you can drive, its how you drive fast!"


Top
 Profil  
 
 Titel:
Indlæg: 05 mar 2004, 18:33 
Offline
Senior Medlem
Brugeravatar

Tilmeldt: 06 jul 2003, 14:26
Indlæg: 310
Geografisk sted: Skævinge,nordsjælland
MT75 -gear kassen fra DOHC 8V passer IKKE på en OHC motor, Lasse var oppe hos mig og prøve at holde sådan et set sammen, og det kan IKKE lade sig gøre

DOHC 16v motoren er en cosworth motor og har ventildæksel i alu. og tændrør lodret ned i toppen

DOHC 8v motoren har ventildæksel i plast, og tændrørne sidder i siden bag indsugningemanifolden

Disse to motore passer IKKE gearkasser, men næsten alle andre passer med OHC og cosworth, inc. Zetec, ohv,valncia,kent,diesel,cvh

_________________
Mvh Kenneth

Alt under 800Nm burde være 2 takt


Top
 Profil  
 
 Titel:
Indlæg: 05 mar 2004, 20:09 
Offline
Mester Medlem
Brugeravatar

Tilmeldt: 06 okt 2003, 21:06
Indlæg: 1901
Geografisk sted: Horsens
Citat:
MT75 -gear kassen fra DOHC 8V passer IKKE på en OHC motor, Lasse var oppe hos mig og prøve at holde sådan et set sammen, og det kan IKKE lade sig gøre

Her må jeg jo nok tilstå, at det er mig som påstår at "humlebien kan ikke flyve"
Jeg har ikke selv i praksis prøvet at sammenligne en MT-75 fra en 8V-DOHC med en MT-75 fra en OHC, eller fx med en MT-75 fra en 1,8 turbodiesel (P100).
Jeg var bare sikker på, at "en MT-75 er en MT-75...." :cry:
Det er det så åbenbart ikke....

_________________
Tag det ikke personligt, jeg er ALTID kontrær.

Komplekse problemer har enkle, letforståelige og helt forkerte svar..


Top
 Profil  
 
 Titel:
Indlæg: 11 mar 2004, 07:21 
Offline
Senior Medlem
Brugeravatar

Tilmeldt: 01 jan 1970, 01:00
Indlæg: 476
Geografisk sted: Brøndby Strand
lqs skrev:
der er INGEN 2wd cossie der kører med mt 75 gearkasse! MVH. søren



Nej det er rigtigt, det er cossi 4wd der kører med MT75 og cossi 2wd kørte med borg warner.

_________________
mvh Lasse
BMW E36 + Toyota Supra MKIII + Toyota Sportsvan med stort S hvis I forstår sådan en lille en


Top
 Profil  
 
 Titel:
Indlæg: 13 mar 2004, 17:36 
Offline
Senior Medlem
Brugeravatar

Tilmeldt: 06 jul 2003, 14:26
Indlæg: 310
Geografisk sted: Skævinge,nordsjælland
1,8 td (sierra eller p100) køre med type 9 gearkasse, ikke MT75
MT75 gearkasse til OHC findes kun som 4x4(cossie)(OHC og DOHC 16 (cossie)passer gearkasser)

_________________
Mvh Kenneth

Alt under 800Nm burde være 2 takt


Top
 Profil  
 
 Titel:
Indlæg: 16 mar 2007, 22:10 
Offline
Mester Medlem
Brugeravatar

Tilmeldt: 21 nov 2003, 23:30
Indlæg: 621
Geografisk sted: Østfyn/Nyborg
Har lige læst det hele igennem igen :reading: Mt75 passer på cossie og dohc. men den passer ikk på en pintomotor! men både pintoen og dohcen fåes med A4LD automatgearkassen og alligevel kan jeg ikk montere en mt75 på min pintomotor :roll:

_________________
Lille problem, lille hammer. Stort problem, stor hammer!

Fri bane, fuld hane!!!


Top
 Profil  
 
Vis indlæg fra foregående:  Sorter efter  
Skriv nyt emne Svar på emne  [ 59 indlæg ]  Gå til side Foregående  1, 2, 3, 4, 5, 6  Næste

Alle tider er UTC + 1 time


Hvem er online

Brugere der læser dette forum: Ingen og 2 gæster


Du kan ikke skrive nye emner
Du kan ikke besvare emner
Du kan ikke redigere dine indlæg
Du kan ikke slette dine indlæg
Du kan ikke vedhæfte filer

Søg efter:
Hop til:  
cron
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
Danish translation & support by Olympus DK Team