Powerforum http://powerforum.dk/ |
|
NA tuning http://powerforum.dk/viewtopic.php?f=1&t=7250 |
Side 1 af 6 |
Forfatter: | Pssst Lover [ 17 feb 2004, 06:48 ] |
Titel: | NA tuning |
Jeg har snart læst et par steder hvor der står NA tuning, eller N/A tuning. Jeg ved at det betyder konventionel tuning uden tryk ladning, men hvad står selve N A for? Nogen som ved det.... ![]() ![]() ![]() |
Forfatter: | Slavteren [ 17 feb 2004, 07:33 ] |
Titel: | |
Natural aspiration. |
Forfatter: | lqs [ 17 feb 2004, 15:47 ] |
Titel: | |
NA= noget så averligt (at der ikke blev råd til turbo) en sugemotor er en turbomotor med evig turbotøven! MVH. søren |
Forfatter: | Christopher [ 17 feb 2004, 17:42 ] |
Titel: | |
Fed sætning ![]() |
Forfatter: | kadettcqp [ 17 feb 2004, 21:31 ] |
Titel: | |
Sugemotorer er til hver en tid federe end én turbo motor. Jeg vil til hver en tid sige at lyden fra en sugemotor slår lyden fra en turbomotor. Og med en godt pumpet sugemotor vil du også kunne tage de fleste turbo-biler. Det er slevfølgelig muligt at opnå en del mere effekt med turbo hvis man er villig til at ofre én hel del penge på det. Men en solid sugemotor med et godt moment slår alt! ![]() |
Forfatter: | HenrikGM [ 17 feb 2004, 21:54 ] |
Titel: | |
kadettcqp skrev: Sugemotorer er til hver en tid federe end én turbo motor. Jeg vil til hver en tid sige at lyden fra en sugemotor slår lyden fra en turbomotor. Og med en godt pumpet sugemotor vil du også kunne tage de fleste turbo-biler. Det er slevfølgelig muligt at opnå en del mere effekt med turbo hvis man er villig til at ofre én hel del penge på det. Men en solid sugemotor med et godt moment slår alt!
![]() You GOT to be kidding! Der skal vel ofres 3x prisen på en sugemotor før den kommer i nærheden af samme motor m. turbo. Een ting er sikker: Bruger man 40.000dkr på at bygge en turbomotor, så skal der virkeligt kigges efter i sømmene for at køre fra den med en sugemotor,uanset beløbet! |
Forfatter: | kadettcqp [ 17 feb 2004, 22:02 ] |
Titel: | |
Jeg sagde heller ikke på noget tidspunkt at det er billigere at lave en pumpet sugemotor. Jeg ved godt at det langt hen af vejen er lige så dyrt som turbo om ikke dyrere. Men skal man have en ordentlig turbo motor der skal kunne holde og have mange HK'er er du også nødt til at ofre en hel del pange på den. Og jeg vil til hver en tid foretrække sugemotor. Nu er der godt nok også ofret ret mange penge på motoren i min, men den er kørt fra biler med op til dobbelt så mange hk'er. Og jeg syntes personligt det er ret sjovt at køre fra folk med turbo. Også selvom de sikkert har brugt mindre penge på det og fået flere heste end mig. Men jeg vil stadig sige at hvis du skal bygge en turbomotor med mange heste og den skal kune holde til effektforøgelsen så skal der også lægges en hel del penge i den. |
Forfatter: | lqs [ 18 feb 2004, 06:55 ] |
Titel: | |
hvad er mange penge? fire stempler=4000kr en om slebet knast=1000kr en oliepumpe=1000 en lastbilsturbo=5000kr en ladeluftkøler=4000kr en toppakning=500kr og så en masse arbejde!16500kroner=388hk motorstyrring dysser mm. er ikke med i dette regnestykke. men de skal naturligvis bruges til en sugemotor også. nogen kan naturligvis bedre lide en sugemotor end en turbo ditto. helt iorden med mig, jeg har egentlig heller ikke noget mod HOMOSEXSUELLE, synes blot de er mærklige (også mærklige)!!! tal og priser er taget fra en ohc FORD 2 LITER. MVH. søren |
Forfatter: | kadettcqp [ 18 feb 2004, 08:47 ] |
Titel: | |
Det er sgu da en utrolig underlig holdning at give udtryk for. Så mener du at folk der kører med tunede sugemotorer er mærkelige? Det kommer jo helt an på hvad for en sugemotor du bygger om du skal bruge motorstyring til den. Hvis man kører med kaburatorer har man jo ikke rigtig noget at bruge en motorstyring til. Men så vil du jo nok også hævde at man ikke kan bruge en motor med kaburator til noget? Og at kaburatorer er yt? Og så mener du vel nok heller ikke at det er muligt at bygge en særlig hurtig sugemotor? |
Forfatter: | Gæst [ 18 feb 2004, 09:31 ] |
Titel: | |
2.0iEFI - ohc - med 110 hk (eller er det en cosworth 2.0 220hk, som er bygget til at holde!!) - til 388 hk for 16500.- (270 HK ekstra!!!) - og den holder mere end 2mil.....og jesus gik på vandet igenigen...vil se for at tro!! - Men vil dog sige at en N/A motor aldrig kommer i nærheden af en turbomotor når man snakker effekt/penge - eller bare effekt.. - Min ford 1,6 cvh(karb) køre kun N/A grundet de møg åndsvage syn og told regler der er i dk - en almindelig konversion er at sætte en 1.6 turbomotor i - pris 12-15000 - fra 100hk originalt med karb - til 130 hk og det holder...hvis der skal mere hypper i den, end 130, koster det igen - 10-20000.- hvis det skal holde....(ny top - motorstyring - insprøjt - tryksmøring - stempler - bolte - + en masse løsdele)....... Billigt holdbart tuning findes ikke - .. Mvh LL |
Side 1 af 6 | Alle tider er UTC + 1 time |
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group https://www.phpbb.com/ |