Powerforum
http://powerforum.dk/

EGR porte??
http://powerforum.dk/viewtopic.php?f=1&t=7157
Side 1 af 1

Forfatter:  allankr [ 10 feb 2004, 13:10 ]
Titel:  EGR porte??

hey

hva fa'en er EGR porte eller EGR system..! Der squ vidst være EGR porte i et 205 gti topstykke.. i hvertfald på nogle årgange..!

Forfatter:  allankr [ 14 feb 2004, 23:56 ]
Titel: 

kom nu ikk og sig ast der ikk er nogen som ved det??? :D

Forfatter:  Transitfar [ 15 feb 2004, 00:36 ]
Titel: 

EGR er akronym ( :!: ) for "Exhaust Gas Recirculation" som kan oversættes til "udstødningsgas-tilbageførsels-system"
Systemet er et antiforureningssystem( :!: ) og fungerer ved at blande indsugningsluften med en mindre mængde udstødningsgas under visse forhold.
Ved at "fortynde" indsugningsluften nedsætter man forbrændingstemperaturen, og med nedsat temperatur får man meget mindre NOx.....
Systemet er kun i funktion ved tomgang og dellast, dvs. med klampen-i-bund har det ingen funktion.
Men ventilen kan naturligvis hænge......
På dieselmotorer har systemet stærk tendens til at tilsode indsugningen, det er mere ulækkert end baby-bæ... :wink:.

Forfatter:  Carzzzer [ 21 feb 2004, 23:26 ]
Titel: 

Jeg havde indsugningsrøret af på min Xantia HDi, som på det tidspunkt havde kørt 240.000 km, for at sætte manometer på... Bvadr siger jeg bare! Det var helt sort indvendigt, med et flere mm tykt karamel-konsistens-agtigt lag.

Forfatter:  Transitfar [ 21 feb 2004, 23:58 ]
Titel: 

Ja, mere ulækkert stads skal man lede MEGET længe efter.....
Biler, som går meget tomgang, får fede aflejringer allerede inden 50.000 Km.
Og tænk så lige på, at snasket kommer fra den minimale del af udstødningen, som bliver tilbageført.
Hvor meget "snask" bliver der så ikke lukket ud til mælkebøtterne sammen med udstødningen, generelt...... :shock:
Det er denne forurening, som forøges voldsomt (påstås det) ved chiptuning.

Forfatter:  lqs [ 22 feb 2004, 00:19 ]
Titel: 

var på GRØNLAND for 20 år siden. lagde mærke til hvor mærkeligt dieselbilerne sagde fra udstødning (mest taxa). spurgte til det. forklarring hver måned skulle udstødning/turbo renses for sod ellers kunne dieselbilerne slet ikke køre mere! lyden i såvel tomgang som uden kørsel var som når man sætter en fod for enden af udstødningen! der var flest MITSUer i den by. MVH. søren

Forfatter:  Transitfar [ 22 feb 2004, 00:55 ]
Titel: 

Ehhh, dengang var EGR slet ikke opfundet, så hvorfor fanden så sodede udstødningen til????
Er der simpelthen så meget lort i dieseludstødning, at det lukker alting til, når det kondenserer pga. kolde omgivelser?????
Gamle dieseler i DK havde da slet ikke de problemer!!
Just asking....

Forfatter:  lqs [ 22 feb 2004, 02:02 ]
Titel: 

dårlig forbrænding og aflejring af sod hade de åbenbart opfundet! MVH. søren

Forfatter:  lqs [ 22 feb 2004, 02:14 ]
Titel: 

hvor tror du sovsen i indsugningsmanifolden kommer fra? og hvor tror du den ville ende hvis ikke den blev ledt ind i motoren igen? lave temperaturer og rigtig megen tomgang har nok også noget at sige i forbindelse med den historie! MVH. søren

Side 1 af 1 Alle tider er UTC + 1 time
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
https://www.phpbb.com/