Olietryk på Renault 5 turbo (hjææææælp)

Generel teknik

Redaktør: Moderatorer

Besvar
besked
Forfatter
C Frimodt

Olietryk på Renault 5 turbo (hjææææælp)

#1 Indlæg af C Frimodt »

På min nyanskaffede '85 Renault 5 Turbo opfører olietryksmåleren sig mærkeligt - den viser ca 4 bar når den får tænding (uden motoren kører), og når den så er startet falder trykket til nul og forbliver nul. (stærkt foruroligende - og jeg ved ikke om det er fordi oliepumpen er nede... eller hvad der sker)

Jeg snakkede med en, som mente at de gjorde det fra standard, men det lyder da mærkeligt...

(Ved godt at en ny olietryksmåler kan fjerne usikkerheden på hvorvidt det en den gamle måler eller pumpen, der er def., men, men en ny måler koster 450 kr, så hvis der er nogen, der ved om de gør det som std vil jeg gerne høre :D)


På forhånd tak
mvh Casper
Brugeravatar
Transitfar
Mester Medlem
Indlæg: 1901
Tilmeldt: 06 okt 2003, 22:06
Geografisk sted: Horsens
Kontakt:

#2 Indlæg af Transitfar »

Tro mig, hvis du havde et olietryksproblem, så havde du allerede opdaget det.
Du har "kun" et problem med din olietrykMÅLER, det skal naturligvis løses, men problemet er i sig selv ikke kritisk.
Efter beskrivelsen at dømme, lyder det som et ledningsrelateret problem. Du ved, forkert stel, kortsluttede ledninger, gennemgnavede motorledningssæt, afbrudte stelledninger på grund af ir/rust, og den slags små nemme "det-klarer-jeg-lige-lørdag-formiddag"-problemer.......
Tag det ikke personligt, jeg er ALTID kontrær.

Komplekse problemer har enkle, letforståelige og helt forkerte svar..
C Frimodt

#3 Indlæg af C Frimodt »

Jeps er også selv nået frem til samme konklution - skulle i skole i morges og forældrene skulle selv bruge deres egen bil (skam på dem), så jeg var nødt til at tage Renaulten, og efter at have løsnet en olieslange til turboen let og drejet kværnen via starteren, og set at der sev olie ud, konkluderede jeg at det var den fæle måler der var nede... :D

Så nu skal der ses på ledninger i morgen. Men tak for svaret :D

/ Casper

P.S. hvis de er andre med specifik Renault 5-indsigt, er de velkomne til at komme med tips eller triks... :wink:
Yugo Turbo
Mester Medlem
Indlæg: 2515
Tilmeldt: 18 aug 2003, 09:05
Geografisk sted: Veksø Sjælland

#4 Indlæg af Yugo Turbo »

Der er nogle ure der gør som du snakker om ved tænding og det er en slags test for at vise at uret er tilsluttet, men de skal da helst blive ved at vise et udslag... i med et nyt sømand
Brap brap brap...
Billede
Danielsito
Senior Medlem
Indlæg: 253
Tilmeldt: 03 okt 2003, 12:05
Geografisk sted: Malmö, Sverige
Kontakt:

#5 Indlæg af Danielsito »

Hvis uret er lavet til at stige ved tænding, og derefter falde til det korrekte, kan det muligvis være selve trykføleren der er gået. Eller en ledning der er faldet af?
...Daniel Slater :mrgreen:
Frimodt
Junior Medlem
Indlæg: 71
Tilmeldt: 23 dec 2003, 21:23
Geografisk sted: Søborg (kbh)

#6 Indlæg af Frimodt »

Ok - det lyder faktisk meget fornuftigt... tak skal i have

Mvh Casper :D
Baghjulstræk styrer...

forhjulstræk kører bare ligeud.
Besvar