Powerforum http://powerforum.dk/ |
|
varme http://powerforum.dk/viewtopic.php?f=1&t=6933 |
Side 1 af 2 |
Forfatter: | mre [ 26 jan 2004, 20:12 ] |
Titel: | varme |
er der nogle af jer experter her ind der kan fortælle mig hvor temp måle normale skal stå på en escort fra 92 da min stort set ikke bliver varm når og det er ikke så fedt i de kolde tide her skal lige siges at min kun lige rykker sig meget lidt |
Forfatter: | Thomas. [ 26 jan 2004, 20:32 ] |
Titel: | |
Måleren i instrumentbrættet skal op og stå ca i midten. Prøv med en ny termostat hvis der er. |
Forfatter: | mre [ 26 jan 2004, 20:35 ] |
Titel: | |
hcor mange grader skal den være på ?? og er det noget der er svært og skifte |
Forfatter: | Transitfar [ 27 jan 2004, 00:18 ] |
Titel: | |
Hvis du ellers synes at du har varme nok i bilen, så er det bare temperaturføleren, som skal udskiftes. Det er et almindeligt og kendt "problem", og er nemt klaret, hvis man er lidt fingersnild., og ellers har værktøjet i orden...... |
Forfatter: | mh [ 27 jan 2004, 18:57 ] |
Titel: | |
[quote="Transitfar"]så er det bare temperaturføleren, som skal udskiftes. quote] bare husk på når du køber en ny at de fås med forskellige modstande så du kan godt risikere at få en forkert så den viser bilen kogger (fuld udslag på uret)selv om den er helt iorden ude i motorummet...... |
Forfatter: | Transitfar [ 28 jan 2004, 00:12 ] |
Titel: | |
@ Tinasmartin: Jeg går ud fra at escorten er med zetec-motor, og så er der kun éen føler at vælge imellem... ![]() Men det er rigtigt nok, at til cvh-maskinerne, og for den sags skyld også til Sierra´erne, var der 5-6 forskellige at vælge imellem. De gange, vi var i tvivl gjorde vi bare den gamle ren, og valgte en ny med samme farvekode, så passede uret. |
Forfatter: | Gæst [ 28 jan 2004, 21:39 ] |
Titel: | |
har fået det til og virke det var bare termo staten der var færdig men tak for hjælpen ![]() |
Forfatter: | Transitfar [ 29 jan 2004, 00:26 ] |
Titel: | |
Også et kendt problem, og ikke bare på Ford´erne. Faktisk plejer vi at skifte begge dele, hvis vi kan overtale kunden til at betale for det...... |
Forfatter: | mre [ 29 jan 2004, 16:33 ] |
Titel: | |
hej Transitfar kan du så fortælle mig hvorfor den tikker ikke volsom men man kan da høre det er det ikke selvjusterne ventiler ???? det er en 1,6 ombyttenings motor der er i har gået 105000 km |
Forfatter: | Transitfar [ 29 jan 2004, 20:53 ] |
Titel: | |
Nu er der jo altid et eller andet, som tikker i en motor. Er det en CVH (8 ventiler) eller en zetec-motor (16 ventiler), som du har i escort´en??? En "jævn" tikken, hvor man hørbart lige akkurat kan adskille de enkelte "tik", stammer typisk fra indsprøjtningsventilerne, og er helt normalt. En hurtigere "tikken", som næsten flyder sammen, og ikke "kan adskilles" på samme måde som "indsprøjtningsventil-tikken", stammer fra ind- og udstødningsventilerne. Derfor er der netop stor forskel på lydbilledet fra en CVH og fra en Zetec, pga. forskelligt ventil-antal. Har du evt. mulighed for at lytte til en motor magen til din egen, og så lave en sammenligning???? Sluttelig er der den mis(!)lyd, som kun kommer éen gang pr. 2 motoromdrejning. Vi gamle (hej Christian ![]() ![]() ![]() Men jeg har dog også oplevet CVH-motorer, hvor knastakslen havde slidt hul ![]() Og begge spiller denne melodi: klak-klak-klak-klak-klak-......... |
Side 1 af 2 | Alle tider er UTC + 1 time |
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group https://www.phpbb.com/ |