V8 på både karburator og sprøjt.
Videoclippet viser motoren køre med grundmappet. Der er med andre ord endnu ikke justeret på den.
http://www.mez.co.uk/firstrun.mpg
Manden kører med karburatoren på som "livrem og seler" og kan skifte mellem sprøjt og karb ved blot at lukke for bensinen til karb. og indsætte sikringen til MS.
Den lyder nu ret godt sådan en 8er, men er der altid 4 spjæld på sådan een og åbner de altid i to "trin"??
Megasquirted V8, videoclip
Redaktør: Moderatorer
-
HenrikGM
- Moderator
- Indlæg: 7414
- Tilmeldt: 01 jan 1970, 01:00
- Kontakt:
-
Morten VJ
- Mester Medlem
- Indlæg: 3805
- Tilmeldt: 13 dec 2003, 20:46
- Geografisk sted: nordsjælland
- Kontakt:
Det jeg nuskriver kan jeg ikke dukomentere,
da det er noget jeg har samlet op i løbet af årende ved læsning af div. bilblade, firtrinsvis amerikanske.
De amerikanske biler fra 60.erne har hovedsageligt tre kaburator typer.
En to portet ala den type som de gamle ford v6. ere kører med.
En fire portet med vacumstyrede sekundærspjæld ala. gamle BMW ell. Mercedes.
En fire portet hvor alle spæld kører synkront.
Og det helt vilde 3 to portede kaburatore, hvor den midterste styrede tomgang/ dellast og de to yderste var vacumstyrede således at de blev aktiveret ved høj belastning.
MVH
Morten
Mener nu forøvrigt at han er noget af en kylling, køre rundt med 2 benzinsystemer.
Nedtælling ca 13 t. til start af motor med Megasquirt.
De amerikanske biler fra 60.erne har hovedsageligt tre kaburator typer.
En to portet ala den type som de gamle ford v6. ere kører med.
En fire portet med vacumstyrede sekundærspjæld ala. gamle BMW ell. Mercedes.
En fire portet hvor alle spæld kører synkront.
Og det helt vilde 3 to portede kaburatore, hvor den midterste styrede tomgang/ dellast og de to yderste var vacumstyrede således at de blev aktiveret ved høj belastning.
MVH
Morten
Mener nu forøvrigt at han er noget af en kylling, køre rundt med 2 benzinsystemer.
Nedtælling ca 13 t. til start af motor med Megasquirt.
Gammel VOLVO med turbo Megasquirt and spark ekstra. flytter de små 2 ton bil rigtigt fornuftigt
Nu med Ny motor.
http://www.powerforum.dk/viewtopic.php?t=11806
http://www.volvo200klub.dk/index.html
Nu med Ny motor.
http://www.powerforum.dk/viewtopic.php?t=11806
http://www.volvo200klub.dk/index.html
-
HenrikGM
- Moderator
- Indlæg: 7414
- Tilmeldt: 01 jan 1970, 01:00
- Kontakt:
http://www.mez.co.uk/ms1.html
Læs siden færdig og følg linket i bunden, der kommer noget om hvordan man ombygger en karb til spjældhus.
Læs siden færdig og følg linket i bunden, der kommer noget om hvordan man ombygger en karb til spjældhus.
- jens
- Mester Medlem
- Indlæg: 788
- Tilmeldt: 01 jan 1970, 01:00
- Geografisk sted: Vestsjælland
Her er en 4 portet rochester karburator med tps som sidder på flere 82-88 chevy 305 med smog udstyr
http://duzy.8m.com/qjet.html
Den er der nogle der har anbefalet til megasquirt om tps en funker som den skal har jeg dog ikke kunnet finde informationer om men jeg vil gerne købe en hvis nogen har en liggende.
Hvis man fjerner diverse choke spjæld og venturier så kan den levere luft til mange hk da primær portene er ca 1 3/8" og sekundær 2.25". Flere Holley og carter karburatorer åbner alle 4 på en gang men det giver ikke lige så god bund mere til ræs. Teoretisk set skulle man kunne lave et sixpack med 3 tbi karburatorer fra en astro v6 alternativt multi point med 2 karburatorer og en tbi til tps og tomgangsstyring
http://duzy.8m.com/qjet.html
Den er der nogle der har anbefalet til megasquirt om tps en funker som den skal har jeg dog ikke kunnet finde informationer om men jeg vil gerne købe en hvis nogen har en liggende.
Hvis man fjerner diverse choke spjæld og venturier så kan den levere luft til mange hk da primær portene er ca 1 3/8" og sekundær 2.25". Flere Holley og carter karburatorer åbner alle 4 på en gang men det giver ikke lige så god bund mere til ræs. Teoretisk set skulle man kunne lave et sixpack med 3 tbi karburatorer fra en astro v6 alternativt multi point med 2 karburatorer og en tbi til tps og tomgangsstyring