Powerforum
http://powerforum.dk/

oktantal XR4i
http://powerforum.dk/viewtopic.php?f=1&t=6512
Side 1 af 1

Forfatter:  s@g [ 28 dec 2003, 10:08 ]
Titel:  oktantal XR4i

Jeg overvejer at købe en Sierra XR4i fra 84. Men hva kører den på af benzin?? Har kigget på Miljøstyrelsens web, men der er den ikke nævnt. Scorpio og Granada fra 88 med lignende størrelse motor er med, men er det samme maskine??

Forfatter:  2fat2fly [ 28 dec 2003, 12:15 ]
Titel:  Re: oktantal XR4i

s@g skrev:
Jeg overvejer at købe en Sierra XR4i fra 84. Men hva kører den på af benzin?? Har kigget på Miljøstyrelsens web, men der er den ikke nævnt. Scorpio og Granada fra 88 med lignende størrelse motor er med, men er det samme maskine??


Har læst mig til at den skulle køre på Oktan 96.
Held og lykke med at finde det :roll:

Forfatter:  Transitfar [ 28 dec 2003, 12:40 ]
Titel: 

Det er nok mere vigtigt at finde ud af, om den kan køre blyfri eller ej.....
Om han kører 96 eller 95 er NÆSTEN ligegyldigt, og hvis der skal tunes på modellen, lærer han forhåbentlig hurtigt det der med oktan...

Du skal se efter på topstykkernes udstødningsside, der skal være et tydeligt "D" eller et "E".
Hvis der er det, så KAN du køre blyfri.
Hvis du ikke kan finde bogstaverne, så gør du klogest i at tanke ved den RØDE stander.

Forfatter:  Gæst [ 28 dec 2003, 18:24 ]
Titel: 

Jeg har haft en xr4i i 2 år og har kørt ca 50000 km. på 95 oktan blyfri uden problemer.

Forfatter:  mh [ 02 jan 2004, 18:22 ]
Titel: 

jeg kører også blyfri hehe....... efter den lille bearbejdning.....

Forfatter:  s@g [ 02 jan 2004, 21:40 ]
Titel: 

Har købt en bil nu. Købte en Sierra DOHC karb. Den kører sgu lige så godt som den DOHC inj jeg havde før. Men den døde efter et møde med en golf.

Forfatter:  Transitfar [ 02 jan 2004, 22:40 ]
Titel: 

tjaaa, 115 Hk i karburatormodellen, og 120 i injektion, det er jo ikke den store forskel.
Hvad det lige har at gøre med oktantal på en xr4i ved jeg ikke :) , men nu da emnet er rejst, kunne det jo være sjovt at høre gutternes mening for og imod karburator/sprøjt på fx lige netop denne maskine. 8)

Forfatter:  s@g [ 03 jan 2004, 00:18 ]
Titel: 

Som jeg skrev i starten af dette indlæg ville jeg vide oktantal på en XR4i da der var interesse for en sådan nu jeg skulle skifte bil. Dar var jo rart at vide hvis den kører på 98. Det er jo ikk mange steder man kan købe det mere.

Ang. Transitfar. Jeg har ikke kørt så længe i karb.model endnu til at vide om den er mere tørstig end inj. Men der sker da lige så meget når man trykker på pedalen. Og så har den altså "kun" 110 HK ( uden kat. 8) )iht. Haynes men et lidt større moment.

Forfatter:  møffe [ 03 jan 2004, 07:28 ]
Titel: 

karb modellen er klart at foretrække til alm sug tuning.på med en banan,knaster og et sæt dobb weebere og så har du over 160 hk.og den fedeste lyd.men vil du tryk tune så er du bedre tjent med inj motoren.rent tunings messigt ser vi jo heller ikke på km/l.men tillykke med den nye vogn.

Side 1 af 1 Alle tider er UTC + 1 time
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
https://www.phpbb.com/