Powerforum
http://powerforum.dk/

Benzin på RST
http://powerforum.dk/viewtopic.php?f=1&t=6323
Side 1 af 3

Forfatter:  Jakob Hansen [ 10 dec 2003, 22:08 ]
Titel:  Benzin på RST

Hey!

Ved godt at man siger at man ikke må/bør køre over 0,7 bar på en RST med standart chip.
MEN: Hvis man nu kørte på højoktanbenzin (over 100 oktan) ville man så kunne køre fx. 1,0 bar uden at skulle chippe?

Kan man lave andre numre for at undgå chipning? Jeg tænker på tilskudsventil eller kraftiger benzinpumpe.

En anden ting: hvis man vil montere BOV på den, så skal man jo montere den mellem I/C og indsugningsspjæld. Men der er nogen der siger at man skal montere den længest mod enten I/C eller spjæld, fordi vakumet kommer fra en af siderne først - men hvilken?

Når man skal montere BOV´en, så er der jo ikke noget hul i den originale slange, skal man så også ud og invistere i Samco?
En idiotsikker forklaring på montering af BOV på RST ville jeg være taknemmelig for. Billeder af motorrum hvor den er monteret ville være perfekt.

pft

Jakob Hansen

Forfatter:  Havneren [ 10 dec 2003, 22:27 ]
Titel: 

Hvad står TH-Motorsport for? Er det for sjov du har kaldt dig det? Er det ikke en lidt misvisende tittel...? :?

Ved generalt ingen ting om RST, men hvis man ikke må gå over 0,7 i tryk er det højst sandsyneligt p.g.a. at der ikke er benno nok. Så nytter det sku ikke noget bare at gå op i octan!!! Det kunne du gøre hvis det f.eks. var p.g.a. tændingbanken.

BOV monteren man så sæt på spjældet som muligt, men det er ikke så afgørende. Jeg ville prioterer den fysiske placering i motorrummet højre. Altså så den sidder frit og praktisk som muligt. Det er sku vigtigre i en gade bil. Det skal jo holde.

Skift evt. din slange ud med et rustfritrør evt. med blå silikoneslanger i enderne... Det kan V-Max retti godt lide.

v/h christian

Forfatter:  Mark [ 10 dec 2003, 22:32 ]
Titel: 

Hej Jacob,

Grunden til du skal have chippen er for at snyde boksen mht til ladetrykket, hvis du ser på boksen kan du se en slange gå ind i den (bunden) som fortæller ladetrykket, så derfor Skal man have en chip ellers slå den bare fra, den fra Burton Power kan ikke anbefales (stage 2), tændingen er ikke optimal!
Se billedet mht til dump-valven, billedet er fra min tidligere rst, jeg vil anbefale dig en samco/sfs slange pga bedre flow end et T-stykke.

Vedhæftede filer:
dumpvalve.jpg
dumpvalve.jpg [ 48.5 KiB | Vist 1295 gange ]

Forfatter:  Gæst [ 11 dec 2003, 11:59 ]
Titel: 

Havneren skrev:
Hvad står TH-Motorsport for? Er det for sjov du har kaldt dig det? Er det ikke en lidt misvisende tittel...? :?

v/h christian


Det er fordi min far kører motorsport og hedder Teil Hansen. Hans "team" hedder så TH-motorsport.

Jeg skal så også ud og køre lidt race i en RST´er, og så bruger jeg også bare "TH-motorsport" som brugernavn. Det er grunden. Om det er misvisende, det kan jeg jo ikke bedømme da jeg kender grunden til navnet. Hvad er der da misvisende ved det?

Jakob Hansen

Forfatter:  Yugo Turbo [ 11 dec 2003, 12:13 ]
Titel: 

folk der kører motorsport plejer at vide lidt mere om motorer og deres opbygning, sorry men du spurgte selv.
højoktan benzin brænder langsommere og derved kan du stille tændingen længere tilbage uden at få tændingsbanken. håber du får sagerne til at spille 8)
du kan alternativt skære en trykslange over og sætte et kort stykke rør med en studs til dump-ventil ind der hvor du har skåret hul, det er nok billigere end at invistere i siliconeslanger... iøvrigt sælger lasse der har powerpage silicone slanger der er billigere end de samco jeg har set.

Forfatter:  Whosa [ 11 dec 2003, 14:45 ]
Titel: 

Hvorfor vil du ikke chippen den :?: Du snakker om at smide en extra dyse på og det koster da også rimlig at gøre det .... Du kan købe en chip i england for ca. 3000 - 3500 kr og så kan du ellers hæve trykket, det er da ikke så slemt, men hvis du kun gøre det så er det jo nok begrænset hvor lange tid din motor holder ....

Forfatter:  Yugo Turbo [ 11 dec 2003, 14:58 ]
Titel: 

er den til mig pinky?

jeg ville klart vælge en omex 500, der bestemmer du selv det hele med din bærbare computer... du kan sætte hele systemet op så det passer til lige netop din kørestil samt at du til enhver tid kan følge med i hvad din motor laver. med en chip hva ved du så om motoren? mit valg er klart, det er nok det dyreste men synes man har så mange oplysninger og features man kan indstille at det for mig er bedste valg

Forfatter:  Whosa [ 11 dec 2003, 16:14 ]
Titel: 

Nej det er ikke til :lol:
Det var til TH-Motorsport. Det var bare mig der stusede over at han gerne ville bruge penge på at smide en extra dyse i, men ikke ville skifte chip.

Forfatter:  Jakob Hansen [ 11 dec 2003, 20:22 ]
Titel: 

Så, nu har jeg ændret mit brugernavn.

Grunden til at jeg gerne vil undgå chipning i første omgang, er at det jo er ret dyrt. Jeg har et sted fået tilbud på komplet instalering og indkøring for 9000 kr. Det fik mig til at gå bagover, så siden har jeg ikke haft den vilde lyst til chipning.
Og jeg er altså ikke den store elektronikmand, så når i siger jeg bare skal købe en chip i England til 3500 kroner, så er jeg lost.
Hvad skal jeg med et stykke plastic i den ene hånd til 3500 kr og en boks i den anden? Det er for mig ligesom at få en rund klods til at passe ned i et firkantet hul.

Jakob TH.

Forfatter:  Mark [ 11 dec 2003, 21:11 ]
Titel: 

Hey,

send din styreboks ned til bruno hansen og få ham til at sætte en chip i, det er ikke dyrt !
bagefter kør op til naaken det er heller ikke dyrt !
og så spiller det Hele bare, det gør det sq Aldrig selv hvis man fifler med det, mangel på benz, forkert tænding osv. og det ender KUN med ét resultat BANG!

Side 1 af 3 Alle tider er UTC + 1 time
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
https://www.phpbb.com/