Hejsa
Jeg har en Golf 3 1.8 som har kørt lige knap 200.000 km syntes bare den er utrolig dårlig at køre i økonomisk... den kører ca. 9 km/l og i sidste uge besluttede jeg mig for at se om det ikke bare var den højre fod det var galt med så jeg kørte en hel tank ud hvor jeg ikke overskred 2.500 omdrejninger på noget tidspunkt og jeg skiftede gear med det samme det var muligt så den tog meget få omdrejninger.. fik den op på 9,5 km/l .. normalt kan jeg godt køre lidt råddent.. og en tur til grænsen hvor jeg ligger på 160 hele vejen så kører den sku stadig 9 km/l... Mit spørgsmål er så hvad søren kan der være galt?... ville godt kunne køre 13 km/l når jeg kører lidt pænt ...
desuden syntes jeg også den bruger lidt for meget olie hvis dette kan hjælpe til at drage en konklusion
Jeg har tjekket lambdasonden som intet fejler.. så har jeg hørt at problemet kan ligge i luftmassemåleren eller urenheder i spjælhuset men hvor stor er sandsynligheden lige for det ? og kan det virkelig gøre så meget ?.. er der ikke andre sandsynligheder som er større ? ellers så spørg mig endelig om ting
Ville være over dejlig hvis fejlen kunne findes
..
På forhånd tak
Venlig Hilsen
Kasper Hansen, Sønderborg