Powerforum

Motor- og Tuningsforum for Garagefuskere og andet godtfolk!
Dato og tid er 28 nov 2024, 00:47

Alle tider er UTC + 1 time




Skriv nyt emne Svar på emne  [ 14 indlæg ]  Gå til side 1, 2  Næste
Forfatter besked
Indlæg: 10 dec 2003, 01:00 
Hejsa

Jeg har en Golf 3 1.8 som har kørt lige knap 200.000 km syntes bare den er utrolig dårlig at køre i økonomisk... den kører ca. 9 km/l og i sidste uge besluttede jeg mig for at se om det ikke bare var den højre fod det var galt med så jeg kørte en hel tank ud hvor jeg ikke overskred 2.500 omdrejninger på noget tidspunkt og jeg skiftede gear med det samme det var muligt så den tog meget få omdrejninger.. fik den op på 9,5 km/l .. normalt kan jeg godt køre lidt råddent.. og en tur til grænsen hvor jeg ligger på 160 hele vejen så kører den sku stadig 9 km/l... Mit spørgsmål er så hvad søren kan der være galt?... ville godt kunne køre 13 km/l når jeg kører lidt pænt ... :( desuden syntes jeg også den bruger lidt for meget olie hvis dette kan hjælpe til at drage en konklusion :)

Jeg har tjekket lambdasonden som intet fejler.. så har jeg hørt at problemet kan ligge i luftmassemåleren eller urenheder i spjælhuset men hvor stor er sandsynligheden lige for det ? og kan det virkelig gøre så meget ?.. er der ikke andre sandsynligheder som er større ? ellers så spørg mig endelig om ting :)

Ville være over dejlig hvis fejlen kunne findes :)..

På forhånd tak

Venlig Hilsen

Kasper Hansen, Sønderborg


Share on FacebookShare on TwitterShare on DiggShare on RedditShare on DeliciousShare on TechnoratiShare on TumblrShare on Google+
Top
  
 
 Titel: hej
Indlæg: 11 dec 2003, 08:52 
Offline
Junior Medlem
Brugeravatar

Tilmeldt: 28 okt 2003, 13:01
Indlæg: 69
Har du tjekket din motorindstilling? kan godt være at den er ud af turat den skal stilles i tænding og og motoren.
Jeg prøvet noget der ligner det bare med en Ford Sierra der tjekkede jeg ventiler og tænding og fik den justeret ind igen så kørte den længere på literen!


Top
 Profil  
 
 Titel: hej
Indlæg: 11 dec 2003, 08:53 
Offline
Junior Medlem
Brugeravatar

Tilmeldt: 28 okt 2003, 13:01
Indlæg: 69
Har du tjekket din motorindstilling? kan godt være at den er ud af turat den skal stilles i tænding og og motoren.
Jeg prøvet noget der ligner det bare med en Ford Sierra der tjekkede jeg ventiler og tænding og fik den justeret ind igen så kørte den længere på literen!


Top
 Profil  
 
 Titel:
Indlæg: 11 dec 2003, 18:31 
Offline
Mester Medlem
Brugeravatar

Tilmeldt: 06 okt 2003, 21:06
Indlæg: 1901
Geografisk sted: Horsens
Hvornår er den Golf "født"???

For stort benzinforbrug, som ikke kan nedbringes uanset hvor stille man kører, kan typisk skyldes en termoføler, som bilder styring/karb. ind, at motoren er kold hele tiden, derfor er benzinblanding mere eller mindre for fed hele tiden.

Skift din termoføler (den rigtige), den koster ikke ret meget!!

_________________
Tag det ikke personligt, jeg er ALTID kontrær.

Komplekse problemer har enkle, letforståelige og helt forkerte svar..


Top
 Profil  
 
 Titel:
Indlæg: 11 dec 2003, 18:49 
Offline
Mester Medlem
Brugeravatar

Tilmeldt: 09 nov 2003, 13:00
Indlæg: 747
Geografisk sted: Jylland
Thermoføler er også mit første gæt.

Hvordan trækker bilen ellers ??

Har været ude for at katalysator kan være stoppet, men det føles somregel mest på effekten.

En god ide ville nok være at ofre en motorjustering, det kan du jo hurtigt tjene ind igen med den benzin økonomi......

_________________
PT: Bil-løs...........har dog en gammel VW Golf GTI16V til rådighed

SLOW EYES WILL KILL YOU


Top
 Profil  
 
 Titel: ja
Indlæg: 11 dec 2003, 21:52 
Hvad mener i når i siger termoføleren?.. jeg har nemlig lige fået skiftet en eller anden temperatur-føler som sidder på den store kølerslange lige ved motoren.. der sidder sådan et stik oveni den.. men det er snart nogle måneder siden den blev skiftet men det hjalp ikke på økonomien desværre :((.. men den starter hvergang nu det gjorde den ikke før :)


Top
  
 
 Titel:
Indlæg: 11 dec 2003, 22:15 
Offline
Mester Medlem
Brugeravatar

Tilmeldt: 06 okt 2003, 21:06
Indlæg: 1901
Geografisk sted: Horsens
I princippet er der 3 forskellige termofølere på en nyere bil:
1: Den som går til termouret i dit instrumentbord, i en wv er det vist sommetider kun en on/off-lampe, og ikke et viserinstrument.
2: Den, som styrer elventilatormotoren ude ved køleren, populært kaldet "møllebestyreren".
3: Den, som fortæller motorstyringen hvor varm/kold din motor er. Det er denne her, du skal skifte inden vi diskuterer mere.........

_________________
Tag det ikke personligt, jeg er ALTID kontrær.

Komplekse problemer har enkle, letforståelige og helt forkerte svar..


Top
 Profil  
 
 Titel:
Indlæg: 11 dec 2003, 22:25 
Offline
Mester Medlem
Brugeravatar

Tilmeldt: 06 okt 2003, 21:06
Indlæg: 1901
Geografisk sted: Horsens
Føleren i kølerslangen er (næsten) altid "Møllebestyreren", det kan man teste ved at afmontere stikket, starte bilen og når man så kortslutter stikket starter elventilatoren.
Dette her er især spændende på visse Escorter, hvor et par vindinger på elventilatoren er brændt over, så fx selv en papirclips brænder over som en sikring.

_________________
Tag det ikke personligt, jeg er ALTID kontrær.

Komplekse problemer har enkle, letforståelige og helt forkerte svar..


Top
 Profil  
 
 Titel:
Indlæg: 12 dec 2003, 17:31 
Offline
Medlem
Brugeravatar

Tilmeldt: 01 jan 1970, 01:00
Indlæg: 239
Geografisk sted: København
Jeg lokker ikke til noget, men hvis man skriver at man vil smide en extra dyse i bilen for at få mere benzin, så skal der da være lidt mekaniker i ham. Det er jo heller ikke bare lige at gøre og det vil den orignale motor styring heller ikke virke med. Så skal han ud i noget tilskuds system ..... Derfor syntes jeg bare at den nemmeste løsning var en ny chip .... og , jo den skal køre ind bag efter, men helt ærligt ... Det skal den altså også med en extra dyse i bilen ... :shock:
Men men lad os høre hvad du finder på .....

_________________
Ford Escort RS Turbo S2
Streetracing is NOT a crime !
Brothers .... What we do in life, Echoes in eternity !


Top
 Profil  
 
 Titel:
Indlæg: 12 dec 2003, 17:32 
Offline
Medlem
Brugeravatar

Tilmeldt: 01 jan 1970, 01:00
Indlæg: 239
Geografisk sted: København
:lol: Sorry forkert tråd ..... :oops:

_________________
Ford Escort RS Turbo S2
Streetracing is NOT a crime !
Brothers .... What we do in life, Echoes in eternity !


Top
 Profil  
 
Vis indlæg fra foregående:  Sorter efter  
Skriv nyt emne Svar på emne  [ 14 indlæg ]  Gå til side 1, 2  Næste

Alle tider er UTC + 1 time


Hvem er online

Brugere der læser dette forum: Ingen og 20 gæster


Du kan ikke skrive nye emner
Du kan ikke besvare emner
Du kan ikke redigere dine indlæg
Du kan ikke slette dine indlæg
Du kan ikke vedhæfte filer

Søg efter:
Hop til:  
cron
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
Danish translation & support by Olympus DK Team