Powerforum http://powerforum.dk/ |
|
turbo/vand http://powerforum.dk/viewtopic.php?f=1&t=6054 |
Side 1 af 5 |
Forfatter: | mh [ 17 nov 2003, 08:50 ] |
Titel: | turbo/vand |
Er der nogen her inde der kan sige mig hvor vandet skal tages fra og gå hen til på en vandkølet turbo ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Forfatter: | Anders [ 17 nov 2003, 15:56 ] |
Titel: | |
På Calibra turbo går den fra toppen af køleren ned til turboen og op i toppen af vand dunken mvh Anders |
Forfatter: | lqs [ 17 nov 2003, 16:03 ] |
Titel: | |
lyder som om det er monteret rigtigt! det er altid en god ide at få evt. luftbobler ud af kølesystemet hurtigst mulig. tror derfor ikke der er nogen sammenhæng mellem montering af vandslanger og turbohavariet! mange kører uden (mig selv også) vandkøling på lejehuset selv om der er mulighed for det uden problemer. fejlen ligger nok et andet sted. mvh.søren |
Forfatter: | mh [ 17 nov 2003, 16:17 ] |
Titel: | |
lqs skrev: fejlen ligger nok et andet sted
takker for svarende..... nogen ideer til hvor...... den har ikke været løbet tør for olie der sidder et olie filter lige for turboen... og det skal siges når motoren kører og bliver driftvarm så er manifjolserne rødglødende også turbinehuset..... det er opbygget som et konstant tryks system...... |
Forfatter: | lqs [ 17 nov 2003, 16:56 ] |
Titel: | |
selvfølgelig vil et turbosystem der kører på rent tryk (ikke pulser) altid være varmere. men det du beskriver lyder godt nok HOT! kontroler tænding+ brændstof mm. hvad blev der af folkene der vidste hvad de hade med at gøre (dem der samlede bilen for dig)?? føler med dig! men det er svært at fejlfinde på 200km afstand! MVH. Søren |
Forfatter: | Transitfar [ 17 nov 2003, 17:01 ] |
Titel: | |
Hvordan monterer man egentlig en (1) turbo på en v6??? Det ville jeg gerne se et billede af. ![]() |
Forfatter: | mh [ 17 nov 2003, 17:15 ] |
Titel: | |
lqs skrev: hvad blev der af folkene der vidste hvad de hade med at gøre (dem der samlede bilen for dig)
mistede lidt tiltroen til dem da de havde sat en forkert starter på... for lille blæser... og vendt koblingsnavet forkert... og lavet lort i ledningsnettet... do i need 2 say more.... ![]() og nu er den begyndt at rykke voldsomt i motoren (mellem 2 og 3000omdr.) som om gas. pot.meteret falder ud men har målt på den og der er ingen "huller" tror ikke at den for den rigtige mængde benz.... (som en kammi har foreslået mig)mangler bare en bærbar der kan køre dos og har com port så kan jeg se meget mere lige nu står man lidt og skruer i blinde..... og så skyder den i indsugningen lige så snart man ikke bare følger den op i fart med speederen hvis du forstår...... skal nok tage nogle pics imorgen formiddag og lægge her ind ![]() |
Forfatter: | Transitfar [ 17 nov 2003, 17:27 ] |
Titel: | |
I morgen??? Hvordan skal jeg så sove i nat??? ![]() "Skyder i indsugningen" = fejltænding, men på sådan en model som din behøver det jo ikke at være tændingsanlæggets skyld. Kommer geværilden først, når manifolds er glødende, kan det jo være varmen herfra, som antænder brændstoffet for tidligt. Hvis der også er skyderi ved "kold" motor, er det nok tændingen, du skal kigge nærmere på... |
Forfatter: | lqs [ 17 nov 2003, 17:29 ] |
Titel: | |
køb en billig slæbbar (måske 500kr det gav jeg for min) det er som regel batteriet der går dødt. så bruger du bare cigartænder stikket i stedet. (hele tiden) vær sikker på at din lampdasonde er ok. PS: kiggede under TUNING /BOV laver TUPPERWARE egentlig DILDOER? mvh. Søren |
Forfatter: | mh [ 17 nov 2003, 17:39 ] |
Titel: | |
den gør det både kold og varm og der er ikke rørt ved tændingen.... og den kører med Elektromotive tech II derfor skal jeg finde en "slæbbar" det andet der tror jeg du må kigge i ELLOS kataloget efter hvis du skal bruge sådan en hehe er det til at måle suget i manifoldet hehe..... |
Side 1 af 5 | Alle tider er UTC + 1 time |
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group https://www.phpbb.com/ |