olie tilgang på turbo
Redaktør: Moderatorer
-
David
olie tilgang på turbo
Kan min tilgang på turboen vende ned ad. sådan at jeg pumper op i gennem turboen. har det noget at sige, hvordan det vender. Eller hvad.
Håber dælme at nogle har svaret:::[/img]
-
Yugo Turbo
- Mester Medlem
- Geografisk sted: Veksø Sjælland
kan ikke lige se at det sku være et problem, da du jo med tryk på kører med vel min 1 bar olietry k i tomgang og sikkert ca 3-4 bar når der kommer lidt omdrejninger på svinet.
til sammenligning er der jo ca 4 bars tryk på vandet i københavn hvilket svarer til en vandsøjle på ca 40 meter lodret op i luften. ved godt at det ikke er det samme, men det illustrerer at trykket nok skal komme frem hvis det er den vender nedad.
er dog ikke helt sikker på at der ikke vil være en eller anden form for ulæmpe, når du slukker bilen. måske der er andre der kan svare på dette?
til sammenligning er der jo ca 4 bars tryk på vandet i københavn hvilket svarer til en vandsøjle på ca 40 meter lodret op i luften. ved godt at det ikke er det samme, men det illustrerer at trykket nok skal komme frem hvis det er den vender nedad.
er dog ikke helt sikker på at der ikke vil være en eller anden form for ulæmpe, når du slukker bilen. måske der er andre der kan svare på dette?
Brap brap brap...

-
David
-
mh
- Mester Medlem
- Geografisk sted: Rønnede/Holbæk
olie udtaget sidder lavere end turboen på en RST CVH (standart)
Ikke at kunne eller gide gennemlæse regler fritager ikke folk fra at skulle overholde dem om de bliver opdaget eller ej...
Where excess pressure is involved in a system - inadvertent opening of elements under stress can lead to parts flying around...
www.RavenZ.dk
Where excess pressure is involved in a system - inadvertent opening of elements under stress can lead to parts flying around...
www.RavenZ.dk
-
Brisse
- Mester Medlem
- Geografisk sted: Stevns
- Kontakt:
Re: olie tilgang på turbo
David skrev:Kan min tilgang på turboen vende ned ad. sådan at jeg pumper op i gennem turboen. har det noget at sige, hvordan det vender. Eller hvad.
Jeg har set følgende hos gik-turbo i Sverige http://www.gikturbo.se/skisser%20av%20turbo.pdf
Her står at olie-ind / olie-ud højst må forskydes 30 grader, så noget må det ha at sige.
Mvh. B
-
jada
-
david
-
david