Powerforum http://powerforum.dk/ |
|
Hvilken bil skal jeg købe http://powerforum.dk/viewtopic.php?f=1&t=6020 |
Side 1 af 3 |
Forfatter: | G. Sørensen [ 14 nov 2003, 14:41 ] |
Titel: | Hvilken bil skal jeg købe |
Hej.. Jeg har set på en masse slæder, men kan ikke helt finde ud af hvilken type bil som er bedst egnet til moment-tuning... ![]() ![]() Jeg har hørt at golf er en god bil at tune på denne måde, da de i forvejen er pænt hæftige mht optræk... Bugettet som jeg har afsat til bil ligger op til omk 350 kilo.. Er der nogen som har nogle emner som er interressante..? ![]() |
Forfatter: | lqs [ 14 nov 2003, 22:00 ] |
Titel: | |
ja! køb en golf TDI !!! |
Forfatter: | Gæst [ 14 nov 2003, 22:03 ] |
Titel: | |
Bmw 320D ![]() |
Forfatter: | Gaba [ 14 nov 2003, 22:06 ] |
Titel: | |
Honda Integra Type R. 6,7 standard 0-100! Den kan du få for omkring 200k. Bruger du 50k ekstra har du 290-300 hk., og et sindssygt moment med et HGP turbo kit. Det ville være gude bilen |
Forfatter: | lqs [ 14 nov 2003, 22:26 ] |
Titel: | Frede |
den honda får aldrig samme monent som en TDI!! |
Forfatter: | Sierra_freak [ 15 nov 2003, 00:28 ] |
Titel: | |
meget muligt at golfen ville få mere moment men honda'en ville til enhver tid æde tdi'en til morgen mad hvis man ofre 50K på begge to! og desuden ligger der en del mere blæreværdi i at sige man har en honda integra type R end en Golf tdi ![]() |
Forfatter: | Gaba [ 15 nov 2003, 10:09 ] |
Titel: | |
Hørt Sierra Freak ![]() Jeg kom også til at tænke på, hvis du har 350k, kan du købe en Cosworth. Det er sgu også en blærebil eller en Evolution (280 hk standard!!) |
Forfatter: | Gæst [ 15 nov 2003, 11:33 ] |
Titel: | |
en "momentbil" er ikke en lille riskoger med "screamer"-motor (honda er nu ok) det er en bil med lang slaglængde og kubik. og da slet ikke en turbobil (den har et højt moment men ikke helt nede fra bunden) det manden søger er en bil med et stort drejningsmoment ved lave omdrejninger, eventuelt fra en roots kompressor. |
Forfatter: | Gaba [ 15 nov 2003, 11:56 ] |
Titel: | |
Det er forkert. Der er mange der tror det, men det er forkert. Du kan sagtens få en turbo til at trække helt nede fra. Basta |
Forfatter: | Gæst [ 15 nov 2003, 11:56 ] |
Titel: | |
dette er ikke en decideret momentbil, men hvis du kan få den indregistreret. (hvilket nok er umuligt). ville jeg vælge en Metro 6R4 og montere et twinturbokit. set i flere der har reduceret v6'eren til 2300cc med twinturbo og ca. 750hp prøv at æde en 4x4 bil med centermotor v6'er der ovnikøbet kun vejer en 600-700kg (det er desuden den samme v6'er der ligger i Jaguar xj200) vægteffekt: 0,8-0,9kg/HK fabrikken solgte ud af de obligatoriske byggede biler da B-klassen blev forbudt (slut86), man kunne købe en af disse for en 200.000 kr tilbage i 87 (de blev revet væk) (clubman 300 16,500£, "gadetrims" versionen er nedtunet til 300 sugemotor heste), jeg har dog set et noget sørgeligt lig tilsalg på mobile.de til lidt over 500.000 danske kroner da det var den eneste af b-bilerne der forsøgte sig som sugemotor måtte den have en større motorvolume dvs. 3L (den er set boret op til 3,8L) |
Side 1 af 3 | Alle tider er UTC + 1 time |
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group https://www.phpbb.com/ |