Powerforum

Motor- og Tuningsforum for Garagefuskere og andet godtfolk!
Dato og tid er 03 mar 2025, 22:06

Alle tider er UTC + 1 time




Skriv nyt emne Svar på emne  [ 8 indlæg ] 
Forfatter besked
Indlæg: 09 nov 2003, 15:59 
Offline
Mester Medlem

Tilmeldt: 15 jul 2003, 11:34
Indlæg: 504
Geografisk sted: Stevns
Jeg lurer lidt på at bygge min egen aktuator til min turbo men mangler en ret vigtig oplysning.

Hvor lang vandring har en aktuator og ved hvilket tryk. Altså mm/bar eller noget i den stil.

_________________
- If it aint broken, I did'nt touch it...
Billede


Share on FacebookShare on TwitterShare on DiggShare on RedditShare on DeliciousShare on TechnoratiShare on TumblrShare on Google+
Top
 Profil  
 
 Titel:
Indlæg: 11 nov 2003, 17:11 
Offline
Mester Medlem

Tilmeldt: 15 jul 2003, 11:34
Indlæg: 504
Geografisk sted: Stevns
Virkelig ingen der har nogle data på en aktuator der f.eks. kunne sidde på en T3? Skal bare vide hvor langt den vandre ved et givent tryk så jeg kan finden en passende fjeder til mit lille projekt.

Ellers bliver det svært at bygge min egen :cry:

_________________
- If it aint broken, I did'nt touch it...
Billede


Top
 Profil  
 
 Titel: Wastegate
Indlæg: 12 nov 2003, 14:59 
Offline
Senior Medlem
Brugeravatar

Tilmeldt: 03 okt 2003, 11:05
Indlæg: 253
Geografisk sted: Malmö, Sverige
Vandringen kan du nok måle dig frem til, på selve spjældet.

Men hvor meget tryk der skal til, for at åbne spjældet, kommer an på hvor meget tryk du vil køre med.

Fjederen skal ikke være for kraftig, hvis du skal køre med lavt tryk.
Omvendt må den heller ikke være for blød. Så vil trykket i turboen bare blæse spjældet op.

_________________
...Daniel Slater :mrgreen:


Top
 Profil  
 
 Titel:
Indlæg: 12 nov 2003, 16:26 
Offline
Mester Medlem

Tilmeldt: 15 jul 2003, 11:34
Indlæg: 504
Geografisk sted: Stevns
Det er nemlig lige det med fjederen jeg lure på. Hvis jeg vil lade med 0.3 bar, skal WG'en så være helt åben ved 0.3 eller huh?

_________________
- If it aint broken, I did'nt touch it...
Billede


Top
 Profil  
 
 Titel:
Indlæg: 12 nov 2003, 18:19 
Offline
Mester Medlem

Tilmeldt: 10 okt 2003, 21:46
Indlæg: 4407
ja det skal den!


Top
 Profil  
 
 Titel:
Indlæg: 13 nov 2003, 15:39 
Offline
Mester Medlem

Tilmeldt: 15 jul 2003, 11:34
Indlæg: 504
Geografisk sted: Stevns
Holder det nu helt vand?
Hvis jeg nu f.eks. ønskede at lade med lavere tryk, ville det jo ikke kunne lade sig gøre da WG står helt åbent ved 0.3 bar og så kan jeg ikke komme længere ned.
Der må være en naurlig nedre grænse for hvor lavt tryk man kan lave, men at WG skal være helt åben ved det ønskede tryk, må da afhænge af hvilken turbo man har på?
Eller er jeg het lp vildspor? :)

_________________
- If it aint broken, I did'nt touch it...
Billede


Top
 Profil  
 
 Titel:
Indlæg: 14 nov 2003, 08:23 
Offline
Mester Medlem

Tilmeldt: 10 okt 2003, 21:46
Indlæg: 4407
er tilbøjelig til at give dig ret! med hensyn til at du har fundet dig et vildspor! hvis et turbo anlæg er lavet rigtigt er det ofte umuligt at komme under 0,2 i ladetryk ved bundgas! også selv om aktivatordåsen er skruet af så wastegate står helt åben hele tiden! mvh. søren


Top
 Profil  
 
 Titel:
Indlæg: 14 nov 2003, 11:53 
Offline
Mester Medlem

Tilmeldt: 15 jul 2003, 11:34
Indlæg: 504
Geografisk sted: Stevns
Fjong. Det var lige det jeg skulle vide :-)

_________________
- If it aint broken, I did'nt touch it...
Billede


Top
 Profil  
 
Vis indlæg fra foregående:  Sorter efter  
Skriv nyt emne Svar på emne  [ 8 indlæg ] 

Alle tider er UTC + 1 time


Hvem er online

Brugere der læser dette forum: Ingen og 53 gæster


Du kan ikke skrive nye emner
Du kan ikke besvare emner
Du kan ikke redigere dine indlæg
Du kan ikke slette dine indlæg
Du kan ikke vedhæfte filer

Søg efter:
Hop til:  
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
Danish translation & support by Olympus DK Team