Powerforum http://powerforum.dk/ |
|
Hvor mange KM Før http://powerforum.dk/viewtopic.php?f=1&t=5849 |
Side 1 af 1 |
Forfatter: | acidstorm [ 01 nov 2003, 08:54 ] |
Titel: | Hvor mange KM Før |
jeg har renoveret/tunet min xr4i motor . nye lejer + nye ringe, 284 grader kent knast med løftere og alt . planede/portet topstykker og en højtryks olie pumpe .. men hvor mange km skal jeg køre før jeg kan se hva den kan |
Forfatter: | Aceman [ 01 nov 2003, 16:22 ] |
Titel: | |
Minimum 1200-2000 km vil jeg sige! |
Forfatter: | mikRST [ 01 nov 2003, 16:58 ] |
Titel: | |
Da min motor blev lavet fik jeg af vide at jeg skulle køre 1000 km og så skifte olie. Derefter skulle jeg køre 4000 inden den skulle på rullefelt og justeres helt ind. |
Forfatter: | acidstorm [ 01 nov 2003, 19:54 ] |
Titel: | |
Ja det var også noget i den stil jeg havde tænkt .... jeg tror jeg vil starte motoren op og lade den stå i tomgag 30 min og skifte olie + filter . og så køre 2000 og skifte igen ... og så skal den ha ...... |
Forfatter: | Danielsito [ 02 nov 2003, 19:13 ] |
Titel: | Hvor langt |
Da Agergård skiftede stempler, krumtap, plejlstænger, dysser og knast på min 306 GTI, sagde han et jeg bare skulle holde den under 5000 omdr/min, de første 1000 Km. |
Forfatter: | cbn [ 02 nov 2003, 19:33 ] |
Titel: | |
Ved opstart af sådan en motor må du ikke lade den stå og gå i tomgang. Den skal have nogle omdr. for at der er olietryk nok, der er som oftet en beskrivelse med til den nye knast om hvordan den ska køres ind. Det er en god ting at skift olie og filter efter den første indkøring. Jeg har før lavet denne type motor og jeg har ikke sparet dem men men har været god ved dem således at de ikke er blevet overdrejet. det er ikke kun omdrejninger der kan tage livet af en motor, for hård en belastning til den er kørt til kan også være galt For lidt omdr. når man starter med at køre med en kold motor er heller ikke godt Hvis du er i tvil om hvordan du skal køre den til så kontakt det firma som du har købt knast ved og hør hvad de siger. |
Forfatter: | Christian Trab [ 03 nov 2003, 04:28 ] |
Titel: | |
Hejsa Tilkøring af motorer vil jeg næsten sige er et spørgsmål religion. Der er næsten ligeså mange meninger som der er mekanikere, Jeg synes bare lige det kunne være skægt at komme med et par eksempler jeg kender til, for jeg har før undret mig over den store forskel på folks meninger. En gut jeg kender lever af at renovere meget store motorer. Han fortæller at når de har renoveret en stor skibsmotor, så starter de den op og lader den kører varm. Når alt ser ud til at køre som det skal, så sejler de ud af havnen og kører motoren op på 100 % belastning. Da jeg spurgte ham om tilkøring, så kiggede han mærkeligt på mig og sagde "hvis det ikke virker når det er helt nyt, hvornår virker det så?". Et andet eksempel er en anden fyr jeg kender der laver marinemotorer. Han lavede motor i et skib, der havde en 11 liters Scania med turbo og vandkølet intercooler. Da den var lagt i igen, hældte han noget billigt mineralsk olie på. Jeg spurgte om det ikke var lige billigt nok til sådan en motor, men han svarede at det var bedst at køre til på noget olie der ikke er alt for godt og så skulle den iøvrigt bare have kniven det første stykke tid. Selvfølgelig skulle den have skiftet olie forholdsvist hurtigt igen, men det er altså også en måde at gøre det på. Personligt tager jeg heller ikke tilkøring særligt tungt. Da jeg borede min mc op, så blev den kørt til i ca. 15 minutter, så lavede jeg en ordentlig sort streg tværs over det næste kryds jeg startede i. Jeg har sidenhen haft den skildt ad, efter ca. 5000 km, for at skifte til nogle andre plejlstænger. Alt i motoren så rigtigt godt ud, der var ingen tegn på skader af nogen art, selv om jeg absolut ikke sparede den for noget i starten. Det skal ikke forstås som om jeg vil opfordrer folk til at lade være med at køre deres motor til, det må absolut være op til enkelte at vælge den løsning som hver især har det bedst med. Jeg synes bare jeg lige ville komme med at par eksempler, der går noget imod den generelle holdning til tilkøring. Mvh. Christian Trab |
Side 1 af 1 | Alle tider er UTC + 1 time |
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group https://www.phpbb.com/ |